Δεν είναι μόνο η ύπαρξη των 8 επιπλέον βαλβίδων σε σχέση με το έτερο μηχανικό σύνολο που έχει την ίδια χωρητικότητα. Οι βελτιώσεις του νέου κινητήρα είναι πολλές και έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ευστροφία και την απόδοσή του. Επιγραμματικά να αναφέρουμε το στρόφαλο με τη μικρότερη διάμετρο, το σωληνωτό και όχι συμπαγή εκκεντροφόρο αλλά και τους μεγαλύτερους και ειδικά σχεδιασμένους αυλούς εισαγωγής. Η ρύθμιση του μείγματος αέρα-καυσίμου ελέγχεται από την κεντρική μονάδα του συστήματος ψεκασμού και προσαρμόζεται ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ατμοσφαιρικές συνθήκες. Στην πράξη, οι εργοστασιακοί 76 ίπποι της ισχύος, αποδεικνύονται 78 (στο δυναμόμετρο). Το μηχανικό σύνολο επιδεικνύει πιο πολιτισμένη λειτουργία, με μειωμένη τραχύτητα κατά την περιστροφή του στις υψηλές στροφές. Η απόδοσή του είναι πιο γραμμική ενώ και ο θόρυβος που παράγει είναι χαμηλότερης στάθμης σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας και έχει καλύτερη χροιά. Πολύ θετική είναι η αμεσότητα της αντίδρασης του κινητήρα στις εντολές του οδηγού, ενώ καλή είναι και η κλιμάκωση του κιβωτίου των ταχυτήτων με τον εύχρηστο και σαφή επιλογέα που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος του κινητήρα.
Το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,2 λίτρων με το μονό εκκεντροφόρο είναι αρκούντως πολιτισμένο και αποδίδει γραμμικά την ισχύ του.
Χάρη στις τεχνολογικές εφαρμογές και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του, το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο ζυγίζει μόνο 85 κιλά.
ΔΟΚΙΜΗ Renault Twingo 1,2 16V
Αλλαγές ουσίας εντός και εκτός