ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/3/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/3/2002

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Daewoo Kalos & Hyundai Getz
 

Οι νέοι πρωταγωνιστές
 

Οι Νοτιοκορεάτικες εταιρείες Daewoo και Hyundai παρουσίασαν στην πρόσφατη Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τα νέα μικρά τους μοντέλα Kalos και Getz. Αμφότερα έχουν ελκυστική σχεδίαση, είναι πρακτικά και προσφέρουν καλούς χώρους για 4 επιβάτες, ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο στις πωλήσεις τους θα παίξει η αναμενόμενη κορυφαία σχέση τιμής-αξίας τους.

 
Το Hyundai Getz παρουσιάζει συγγενή χαρακτηριστικά στο εμπρός τμήμα του αμαξώματός του τόσο με το Accent, όσο και με το Matrix. To μήκος του καπό είναι μικρό, ενώ η κλίση του η οποία είναι σχεδόν όμοια με αυτή του παρμπρίζ θυμίζει πολυχρηστικό όχημα, κάτι που υιοθετούν Ευρωπαίοι κατασκευαστές σε νέα τους μοντέλα.
Η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων είναι δεύτερη σε πωλήσεις στη χώρα μας, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το γεγονός αυτό φαίνεται από τις πωλήσεις, καθώς στην Ευρώπη το περασμένο έτος τα μικρά αυτοκίνητα κατέλαβαν το 1/4 περίπου επί του συνόλου της αγοράς. Το γεγονός αυτό δίνει το έναυσμα στους κατασκευαστές που δεν έχουν κάποιο ανταγωνιστικό μικρό μοντέλο όπως τα δημοφιλή στην Ευρώπη Fiat Punto, Peugeot 206, VW Polo, Renault Clio, Toyota Yaris κ.λπ. να παρουσιάζουν τις δικές τους προτάσεις, με στόχο την απόσπαση μεριδίων από το το κερδοφόρο μέρισμα της "πίτας". Οι πιο νέες προτάσεις στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων έρχονται από τη Ν. Κορέα και είναι τα Hyundai Getz και Daewoo Kalos. Αμφότερες οι εταιρείες παρουσίαζαν ένα "κενό" ανάμεσα από τα μοντέλα τους Hyundai Atos-Accent και Daewoo Matiz-Lanos, καθώς τα μεν πρώτα ανήκουν στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων και τα δεύτερα στη μικρομεσαία. 
Τόσο το Daewoo Kalos όσο και το Hyundai Getz είχαν κάνει την εμφάνισή τους σε Διεθνής Εκθέσεις Αυτοκινήτων (το Getz με την ονομασία ΤΒ), μέχρι να παρουσιαστούν στην τελική τους μορφή, στην πρόσφατη Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το Hyundai Getz, σαν σύνολο δείχνει συμπαγές, κάτι που χαρακτηρίζει τα περισσότερα Ευρωπαϊκά αυτοκίνητα. Το εμπρός τμήμα του αμαξώματός του δηλώνει άμεσα την προέλευσή του, καθώς παρουσιάζει συγγενή στοιχεία με ορισμένα μοντέλα της Hyundai. Αντίθετα τόσο το πλαϊνό όσο και το πίσω τμήμα του αμαξώματος του Getz διαφοροποιούνται αισθητικά από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Νεανική σχεδίαση ακολούθησαν οι σχεδιαστές της Daewοo για το νέο μικρό τους μοντέλο το Kalos, του οποίου η ονομασία προήλθε από την ελληνική λέξη "κάλλος". Το Kalos θα παράγεται σε 5θυρη και σεντάν έκδοση, με την πρώτη να είναι σχεδιαστικά πιο σπορτίφ. Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν δύο νέους βασικούς κινητήρες 1,1 λίτρων, ενώ οι υπόλοιποι κινητήρες προέρχονται από τα μεγαλύτερα μοντέλα των εταιρειών. Σημαντικό ρόλο την "καριέρα" τους θα παίξει η τιμή τους, η οποία σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα είναι χαμηλή, ακολουθώντας την πολιτική του κορυφαίου Value for Money που χαρακτηρίζει τα μοντέλα και των δύο εταιρειών.



Το Hyundai TB το οποίο αποτέλεσε τον προπομπό του Getz είχε σαφώς πιο καινοτομική σχεδίαση για τα δεδομένα της εταιρείας. Χαρακτηριστικά στοιχεία του αμαξώματός του ήταν οι μεγάλοι προφυλακτήρες και τα ευμεγέθη πλαστικά τμήματα στα πλαϊνά του αμαξώματος. 


Το ταμπλό του Hyundai Getz μοιάζει σχεδιαστικά με το αντίστοιχο του Coupe. Τα πλαστικά τμήματα που το αποτελούν, όπως και αυτά στα πλαϊνά των θυρών, είναι σκληρά στην αφή.

Το 5θυρο Daewoo Kalos θα έχει διαφορετικό σχεδιαστικά εμπρός τμήμα από την 4θυρη έκδοση. Το 5θυρο μοντέλο έχει δυναμικό σχεδιασμό και είναι σύμφωνο με τα Ευρωπαϊκά αισθητικά πρότυπα. Οπως και το Getz, το Kalos δίνει την εντύπωση ενός πολυχρηστικού οχήματος λόγω του έντονα κεκλιμένου καπό και του αυξημένου ύψους της οροφής.

Ομοιότητες με ευρωπαϊκά μοντέλα συναντώνται τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στη σχεδίαση του πίνακα οργάνων στο εσωτερικό του Daewoo Kalos.
Το πρωτότυπο Daewoo Kalos διαφέρει από το 5θυρο μοντέλο παραγωγής στη σχεδίαση του εμπρός τμήματος του αμαξώματος. Ομοιότητα εμφανίζει η σεντάν έκδοση στη σχεδίαση και τη διάταξη των εμπρός φωτιστικών σωμάτων. Το πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος του πρωτότυπου Kalos διατηρήθηκε στο 5θυρο μοντέλο παραγωγής.
Η 4θυρη έκδοση του Kalos έχει πιο συγκρατημένη σχεδίαση από του 5θυρου μοντέλου, καθώς απευθύνεται σε ένα πιο συντηρητικό κοινό. To μήκος του 4θυρου Kalos είναι μεγαλύτερο κατά 381 χιλιοστά από του 5θυρου μοντέλου, ενώ από αυτό του Lanos με το οποίο έρχεται σε άμεση σύγκριση είναι μόλις κατά 1 χιλιοστό μικρότερο. Κύρια χαρακτηριστικά 
στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος του σεντάν Kalos αποτελούν τα μακρόστενα φλας και η οβάλ μάσκα.

 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Daewoo Kalos & Hyundai Getz
 
Οι νέοι πρωταγωνιστές
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής
Δύο νέα μηχανικά σύνολα 1,1 λίτρων
Οι δημοφιλέστεροι ανταγωνιστές της ελληνικής αγοράς