H Citroen "χτυπάει" τον ανταγωνισμό στη μεσαία-μεγάλη κατηγορία με το νέο της μοντέλο C5. Ενα αυτοκίνητο που κερδίζει τον οδηγό από την πρώτη στιγμή για την άνεση που προσφέρει και όχι μόνο... Ελκυστικό σχεδιαστικά, με όλα τα σύγχρονα μέσα άνεσης και ασφαλείας και την πιο εξελιγμένη υδροενεργητική ανάρτηση που έχει κατασκευάσει ποτέ η Citroen, την Hydractive 3.
Mε τη νέα C5 η Citroen έρχεται να δυσκολέψει ακόμα περισσότερο την κατάσταση στον ανταγωνισμό μεταξύ των αυτοκινήτων της μεσαίας κατηγορίας... Ενα εξ ολοκλήρου νέο αυτοκίνητο του οποίου η ανάπτυξη κόστισε στη Γαλλική εταιρεία 1,05 δισ. ευρώ. και αποτελεί ό,τι πιο σύγχρονο τεχνολογικά έχει να επιδείξει σήμερα η Citroen σε αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πρώτη εντύπωση λένε είναι αυτή που μετράει... Στην περίπτωση της Citroen C5 η πρώτη εντύπωση είναι ιδιαίτερα θετική. Το εμπρός τμήμα της είναι επιβλητικό και κομψό. Την εικόνα αυτή συνθέτουν τα μεγάλα μακρόστενα φωτιστικά σώματα με το διάφανο κάλυμμα και το χαμηλό ρύγχος του αυτοκινήτου, που σε συνδυασμό με το κεκλιμένο παρμπρίζ δίνει την εικόνα ενός ενιαίου συνόλου. Από το πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου ξεχωρίζουν η καμπύλη οροφή και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Στο πίσω μέρος το τελείωμα της 5ης πόρτας σχηματίζει μία ακμή και είναι κάθετο, αντίθετα με τη συνολικά καμπύλη σχεδίαση του αμαξώματος. Τα φωτιστικά σώματα βρίσκονται στα άκρα του αμαξώματος και είναι κάθετα τοποθετημένα, κάτι που συμβάλλει στο μεγάλο άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών. Οι κομψές σχεδιαστικές γραμμές του αμαξώματος περνούν και στο εσωτερικό της C5. Η εικόνα του ταμπλό διαμορφώνεται από δύο κυρτές ακμές που τέμνονται για να σχηματίσουν την ιδιόμορφη κεντρική κονσόλα. Συνολικά η αίσθηση που αποπνέει το εσωτερικό της C5 δεν είναι άλλη από αυτή της ευρυχωρίας και της άνεσης. Παράλληλα όπως αρμόζει σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους όλα τα μέσα άνεσης (ηχοσύστημα με Cd, ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό), ενώ οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι συμβάλλουν στην πρακτικότητα του εσωτερικού. Στα υψηλά επίπεδα άνεσης της C5 συμβάλλει τόσο η ανάρτηση όσο και ο κινητήρας. Στην πρώτη περίπτωση η υδροενεργητική ανάρτηση Hydractive 3 απορροφάει με πολύ καλό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος που ως γνωστόν στη χώρα μας υπάρχουν μύριες, ενώ ο θόρυβος του κινητήρα ακόμα και σε υψηλές στροφές δε θα ενοχλήσει τους επιβάτες. Η βασική έκδοση
(Comfort) με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων κοστίζει 7.200.000 δρχ. με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ABS με EBD, ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέφτες και κλειδαριές, κλιματισμό, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, ράδιο Cd, 6 αερόσακους κ.λπ.
Στη βασική έκδοση Confort με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων οι τροχοί καλύπτονται από καλαίσθητα τάσια. Τα ελαστικά είναι διάστασης 195/65/15.
Τα μακρόστενα εμπρός φωτιστικά σώματα καλύπτονται από ενιαίο διάφανο κάλυμμα και μαζί με το χαμηλό ρύγχος του αυτοκινήτου προσδίδουν επιβλητική εμφάνιση.
Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι κάθετα τοποθετημένα στα άκρα του αμαξώματος, κάτι που σε συνδυασμό με την 5η πόρτα δημιουργεί μεγάλο άνοιγμα του χώρου αποσκευών.
Στο πίσω μέρος της Citroen C5 το τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών δημιουργεί μία ακμή, αντίθετα με τη συνολικά καμπύλη σχεδίαση του αμαξώματος. Το μεγάλο μήκος του πίσω όγκου δημιουργεί την εντύπωση ενός σεντάν μοντέλου.