Το Chrysler Sebring αντικαθιστά στην ελληνική αγορά το Stratus. Με εμφανή σημεία βελτίωσης έναντι του προκάτοχου, "έρχεται" πιο κοντά στα Ευρωπαϊκά πρότυπα και ευελπιστεί σε καλύτερη εμπορική πορεία σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε.
Tο Chrysler Stratus παρουσιάστηκε το Φθινόπωρο του 1995 και ήταν από τα λίγα αμιγώς αμερικανικά μοντέλα που πέρασαν "στην άλλη μεριά του Ατλαντικού", με στόχο να εδραιώσουν την παρουσία της εταιρείας και σε άλλες χώρες εκτός Η.Π.Α. Η διάθεσή του με κινητήρα 2,0 λίτρων το βοήθησε να κάνει κάποια βήματα στις Ευρωπαϊκές αγορές. Αντίστοιχα, στην Ελλάδα, το μοντέλο δε μπόρεσε ποτέ να χαρακτηριστεί best seller αλλά λόγω χαρακτήρα και εμφάνισης κέρδισε την εκτίμηση μερίδας αγοραστικού κοινού. Ιδιαίτερα η ανοιχτή του έκδοση, καθώς ήταν από τα λίγα τετραθέσια cabrio, με μεγάλους χώρους ενώ και η τιμή του σε συνάρτηση με τα πιο πάνω χαρακτηριστικά ήταν αρκετά καλή. Το στοιχείο που χαρακτήριζε το Stratus δεν ήταν άλλο από τη σχεδίαση, εσωτερικά και εξωτερικά, που τόνιζε την προέλευσή του. Φυσικό και επόμενο ήταν η εξωτερική εμφάνιση να επηρεάζει μεγάλη μερίδα εν δυνάμει αγοραστών του μοντέλου. Η διάδοχος κατάσταση αποστασιοποιείται μερικώς από το παρελθόν, όντας πιο κομψή και πλησιέστερη στα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Το Chrysler Sebring (το όνομα είναι κληροδότημα από την Αμερικανική εκδοχή του Stratus), έρχεται να αλλάξει την εικόνα της εταιρείας στην κατηγορία των μεγάλων ανοιχτών αυτοκινήτων. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι πιο κομψή και συνολικά το μοντέλο είναι πιο ευχάριστο οπτικά. Αν και η κατανομή των όγκων του σχήματος δεν έχει ουσιαστικά αλλάξει, οι επεμβάσεις σε φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, ήταν ουσιώδεις για τη βελτίωση της εξωτερικής εμφάνισης του μοντέλου. Στο εμπρός μέρος, το οποίο δείχνει πιο στενό χάρη στη σχεδίαση των φαναριών με το ενιαίο κρύσταλλο, ο δυναμισμός τονίζεται από το μεγάλο οβάλ αεραγωγό στον προφυλακτήρα, ο οποίος φέρει νικελωμένο περίγραμμα. Πίσω, τα τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα ακολουθούν το σχήμα του αμαξώματος, "αγκαλιάζοντας" τις πίσω άκρες του. Ο ογκώδης πίσω προφυλακτήρας εντείνει την αίσθηση της στιβαρότητας που αποπνέει το αντικειμενικά καλαίσθητο αμάξωμα. Εσωτερικά η εικόνα παραμένει γνώριμη, με την αμερικανική αισθητική να δίνει το "δυναμικό παρόν". Η εργονομία κυμαίνεται στα μέτρια επίπεδα του Stratus, με τη διάταξη των διακοπτών σε κεντρική κονσόλα, τιμόνι και πόρτες, να είναι πανομοιότυπη. Οι δερμάτινες επενδύσεις αναδεικνύουν τον πολυτελή χαρακτήρα του μοντέλου της Chrysler, ενώ από τον εξοπλισμό της έκδοσης που είχαμε στη διάθεσή μας δεν έλειπε σχεδόν τίποτα. Η τιμή διάθεσης του Chrysler Sebring, στην πλήρη από πλευράς εξοπλισμού βασική έκδοση, είναι 12.088.000 δραχμές και καθιστά το 4θέσιο ανοιχτό μοντέλο αρκετά καλή επιλογή, με ανάλογη σχέση τιμής αξίας. Το δίλιτρο μηχανικό σύνολο είναι λογικό ως χωρητικότητα για το χαρακτήρα του πολυτελούς ανοιχτού μοντέλου.
Με το back light φωτισμό των οργάνων εξασφαλίζεται ομοιόμορφη κατανομή του φωτός και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.
Πολύ καλή είναι η εφαρμογή της υφασμάτινης κουκούλας του μοντέλου και περιορισμένοι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι.
Τα εμπρός φωτιστικά σώματα καλύπτονται από ενιαίο κρύσταλλο και με τη σχεδίασή τους συμβάλλουν στην κομψότητα του συνόλου.
Ο εμπρόσθιος ευμεγέθης αεραγωγός που βρίσκεται στον προφυλακτήρα φέρει χρωμιωμένο περίγραμμα.
Τα τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα πίσω "αγκαλιάζουν" τις άκρες του αμαξώματος, ακολουθώντας τη φόρμα του.
Ο ογκώδης πίσω προφυλακτήρας εντείνει την αίσθηση της στιβαρότητας που αποπνέει το μοντέλο.
Αξιόμαχο το μηχανικό σύνολο
Ο δίλιτρος κινητήρας του Sebring είναι μια μετεξέλιξη του μηχανικού συνόλου που εφοδίαζε το προκάτοχο Stratus. Η χωρητικότητα παραμένει στα 1.996 κ.εκ. και είναι 16βάλβιδος όπως και στο προκάτοχο μοντέλο. Οι εκκεντροφόροι επικεφαλής έχουν γίνει δύο, ενώ έχει αυξηθεί και η συμπίεση στους θαλάμους καύσης. Το αποτέλεσμα είναι η γραμμική του απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας, χωρίς κραδασμούς και με τον παραγόμενο θόρυβο να γίνεται αισθητός όταν ο ρυθμός περιστροφής πλησιάζει στο όριο. Οι σχέσεις του κιβωτίου των ταχυτήτων είναι σχετικά αραιές, γεγονός που εκτιμάται ιδιαίτερα στα ταξίδια, όπου υπάρχει θετικός αντίκτυπος τόσο στην κατανάλωση, αφού η διατήρηση υψηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας δεν απαιτεί λειτουργία σε υψηλές στροφές, όσο και στο θόρυβο και κατ' επέκταση την άνεση των επιβατών.
Το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο του Sebring είναι αξιόλογο και επιδεικνύει πολιτισμένη λειτουργία.
ΔΟΚΙΜΗ Chrysler Sebring Cabrio 2,0 Προς Ευρώπη με σταθερά βήματα