ΣΥΓΚΡIΤΙΚΟ
Alfa Romeo 147 2,0 T.S. vs Ford Focus ST
Άσος Κούπα-Άσος Σπαθί...
Οι κορυφαίες εκδόσεις των 147 και Focus είναι οι δύο "άσοι στα μανίκια" των Alfa Romeo και Ford αντίστοιχα, με τα οποία αμφότερες οι εταιρείες στοχεύουν στους ανήσυχους οδηγούς. Όντας και τα δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα της νέας γενιάς των GTi, αντιπαρατίθενται σε κάθε επίπεδο δίνοντάς μας την ευκαιρία να εντοπίσουμε τις διαφορές και τις ομοιότητες.
Η σύγχρονη αντίληψη αναφορικά με τα γρήγορα χάτσμπακ επιβάλλει μεγάλους σε χωρητικότητα κινητήρες με έμφαση περισσότερο στη ροπή και λιγότερο στην υψηλή απόδοση ισχύος, φιλικότητα στη χρήση και φυσικά καλές επιδόσεις, συνδυαζόμενες με οδική συμπεριφορά "ρυθμισμένη" με γνώμονα την ασφάλεια. Είναι χαρακτηριστικό πως τα μοντέλα της κατηγορίας, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν, προσφέρουν αρκετά υψηλό επίπεδο άνεσης, βασισμένα σε πιο "σοφιστικέ" γεωμετρία ανάρτησης, αντί της σκληρής ρύθμισης που ήταν το γνώρισμα των αντίστοιχων σπορ μοντέλων κατά τις περασμένες δεκαετίες.
Ο σύγχρονος οδηγός αντιμετωπίζει σαφώς μικρότερη δυσκολία στο να κινηθεί γρήγορα, σε σχέση με τα αντίστοιχα δεδομένα των περασμένων δεκαετιών. Πλέον η εξέλιξη της τεχνολογίας που εφαρμόζεται στα αυτοκίνητα κάνει τις γρήγορες μετακινήσεις εύκολη -και κυρίως- ασφαλή διαδικασία. Τα δύο αυτοκίνητα του συγκριτικού μας είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα της νέας γενιάς. Διαθέτουν αμφότερα συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης, χάρη στα οποία ακόμα και υπερβολές των οδηγών τους "συγχωρούνται", ενώ προσφέρονται ακόμα και για εκμάθηση της τέχνης του "στρίβειν", καθότι διαθέτουν πολύ καλά και άκαμπτα πλαίσια και υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης.
Σχεδιαστικά τα δύο αυτοκίνητα είναι αντιπροσωπευτικά των σχολών από τις οποίες προέρχονται. Και για να εξηγούμαστε. H 147 δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη σχεδίαση με προσωπικότητα. Το τελικό οπτικό αποτέλεσμα συνδυάζει ιδανικά τα σπορτίφ στοιχεία με την αρμονία των γραμμών και είναι απόλυτα "ερωτεύσιμο", σχεδόν όπως κάθε μοντέλο του Ιταλικού εργοστασίου. Το Focus, από την άλλη, είναι πιο "ψυχρό" και σε αντίθεση με την Alfa, δείχνει να είναι σχεδιαστικό αποτέλεσμα επεξεργασίας στοιχείων αποκλειστικά και μόνο μέσω υπολογιστή. Αυτό δε σημαίνει ωστόσο ότι το μοντέλο της Ford δεν έχει εμφανισιακή προσωπικότητα αλλά εκπέμπει διαφορετική λάμψη από ό,τι η Ιταλίδα καλλονή με τις καμπύλες.
Και αν το αισθητικό μέρος της επιλογής μπορεί να χαρακτηριστεί υποκειμενικό, το αντικειμενικό στοιχείο των συναλλαγματικών αποθεμάτων που απαιτούνται για την απόκτηση ενός εκ των δύο, τα θέτει αμφότερα στην ίδια βάση. Με 2.561 ευρώ περισσότερα από το μοντέλο της Ford, ο ιδιοκτήτης της Alfa Romeo θα έχει στη διάθεσή του δύο επιπλέον αερόσακους (κεφαλής) που καλύπτουν και τους πίσω ακραίους επιβάτες καθώς και ένα πολύ καλό ηχοσύστημα, στοιχεία που κάνουν τη διαφορά μεταξύ του πλήρως εξοπλισμένου Ιταλικού μοντέλου και του Focus στις "βασικές" τους εκδόσεις.
ΣΥΓΚΡIΤΙΚΟ Alfa Romeo 147 2,0 T.S. vs Ford Focus ST Άσος Κούπα-Άσος Σπαθί...