H είσοδος της Opel στο εξειδικευμένο τμήμα της αγοράς των "καθαρόαιμων" σπορ αυτοκινήτων σηματοδοτείται με το λανσάρισμα του εντυπωσιακού Speedster. Αυτό αλλά και το Zafira OPC είχαμε την ευκαιρία να τα οδηγήσουμε στο Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών κατά τη διάρκεια μιας ειδικής εκδήλωσης της Opel Hellas.
H ελληνική αντιπροσωπεία των αυτοκινήτων Opel επέλεξε την πίστα των Σερρών, προκειμένου να παρουσιάσει στον ελληνικό ειδικό Τύπο το νέο Speedster. Ένα σπορ, διθέσιο μοντέλο που απευθύνεται αποκλειστικά στους λάτρεις της σπορ οδήγησης και των υψηλών επιδόσεων, οι οποίοι κατατάσσουν συνειδητά σε δεύτερη μοίρα τις προσωπικές τους ανέσεις.
Η φιλοσοφία κατασκευής του νέου roadster μοντέλου συνοψίζεται -σύμφωνα με την εταιρεία- στο τρίπτυχο "ελάχιστο βάρος / υψηλή απόδοση κινητήρα / μέγιστη οδηγική απόλαυση" και πραγματικά το Speedster φέρει στοιχεία ικανά να του αποδώσουν το χαρακτήρα αυτό. Πιο συγκεκριμένα το σασί είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, γεγονός που περιορίζει σημαντικά το βάρος του αμαξώματος. Αλουμινένιος είναι όμως και ο κινητήρας Ecotec των 2,2 λίτρων που εφοδιάζει το μοντέλο και που είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος, σε μια προσπάθεια να συσσωρευτεί σε αυτό το σημείο η συνολική μάζα του αυτοκινήτου.
"Αγωνιστικής" φιλοσοφίας είναι και η σχεδίαση της ανάρτησης, που φέρει διπλά τριγωνικά ψαλίδια, σπειροειδή ελατήρια και αμορτισέρ αερίου σε όλους τους τροχούς. Με τις επιλογές αυτές οι μηχανικοί της Opel πέτυχαν υψηλά στάνταρ προβλεψιμότητας των αντιδράσεων του αμαξώματος σε οριακές συνθήκες οδήγησης, καθώς επίσης απόλυτη κατευθυντικότητα και ευστάθεια.
Οδηγώντας το αυτοκίνητο μέσα στην πίστα του αυτοκινητοδρομίου των Σερρών διαπιστώσαμε πως όλες οι παραπάνω "θεωρίες" μεταφέρονται σε μεγάλο ποσοστό και σε πρακτικό επίπεδο. Το Opel Speedster στο "φυσικό" του χώρο ξεδίπλωσε τις αρετές του, θυμίζοντας σε πολλούς από τους εκπροσώπους του ειδικού τύπου... αγωνιστικό καρτ. Την αίσθηση αυτή προσδίδουν η ιδιαίτερα σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης και το γρήγορο τιμόνι που δε φέρει υδραυλική υποβοήθηση.
Στο μινιμαλιστικό εσωτερικό του Speedster κυριαρχούν τα γυμνά αλουμινένια μέρη του σασί, τα δύο σπορ καθίσματα αλλά και η απέριττη σχεδίαση του ταμπλό. Η ποιότητα κατασκευής και η εργονομία σαφώς και δε διεκδικούν "δάφνες", ωστόσο αποτελούν δευτερεύοντες τομείς, όσον αφορά τις προτεραιότητες του κοινού της κατηγορίας. Οι χώροι μπορούν να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες δύο ατόμων. Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται πίσω από τον κινητήρα και είναι χωρητικότητας 206 λίτρων.
Το εσωτερικό μέρος του Opel Speedster είναι λιτό σχεδιαστικά, περιλαμβάνοντας μόνο τα απολύτως απαραίτητα για ένα "καθαρόαιμο" σπορ μοντέλο, δηλαδή... δύο μπάκετ καθίσματα! Η ποιότητα κατασκευής και η εργονομία κυμαίνονται σε μέτρια επίπεδα με απόλυτα κριτήρια.
Η σιλουέτα του Opel Speedster είναι το ίδιο εντυπωσιακή από όποια όψη και να το κοιτάξει κανείς. Το στυλ του προσδιορίζεται από "σφικτές" επιφάνειες, μυώδεις θόλους στους τροχούς και εντυπωσιακές γραμμές στα πλευρικά τμήματα. Οι αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών συνδυάζονται με ελαστικά Bridgestone Potenza (175/55 εμπρός, 225/45 πίσω).
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Opel Speedster - Opel Zafira OPC To άλλο "πρόσωπο" της Opel