Ο
κινητήρας των 1.984 κ.εκ. του
νέου Audi A3 βασίζεται στο ίδιας
χωρητικότητας μηχανικό σύνολο των 130
ίππων που διαθέτει το Α4 (είναι όμοιες
οι βασικές διαστάσεις όπως και ο
στροφαλοφόρος άξονας, όμως είναι
εντελώς νέα η κυλινδροκεφαλή, οι
εκκεντροφόροι κ.λπ.). Χάρη στην
τεχνολογία FSI (στρωματοποιημένη
έγχυση καυσίμου) ο ψεκασμός γίνεται
σχεδόν ταυτόχρονα με τη φάση της
συμπίεσης. Αποτέλεσμα είναι η
δημιουργία ενός στρώματος καυσίμου
γύρω από τον σπινθηριστή και μια πιο
έντονη παρουσία αέρα στον υπόλοιπο
θάλαμο καύσης. Η τεχνολογία αυτή
εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση
καυσίμου σε συνδυασμό με προσεκτική
οδήγηση, διότι αν ο οδηγός πιέζει
αλόγιστα το πεντάλ του γκαζιού οι
ανάγκες για καύσιμο αυξάνονται
σημαντικά. Η μέση τιμή της κατανάλωσης
ανήλθε στα 9,8 λτ/100 χλμ και είναι πολύ
καλή. Σε γενικές γραμμές ο κινητήρας
αποδείχτηκε ιδιαίτερα ελαστικός με
ικανοποιητικό τράβηγμα από τις
χαμηλές στροφές. Η ισχύς του (150
ονομαστικοί ίπποι, 144 στο δυναμόμετρο)
είναι ικανοποιητική όμως οι επιδόσεις
είναι μέτριες λόγω των έξι μακριών
σχέσεων του κιβωτίου. Σημαντικός
είναι ο ρόλος και του αυξημένου βάρους
του αμαξώματος (σύνολο 1.375 κιλά).
Τεχνολογικά προηγμένος, αθόρυβος, και αρκετά οικονομικός είναι ο 2λιτρος κινητήρας του Α3.