O Ομιλος Fiat έχει κατανοήσει πλήρως ότι η δημιουργία άρρηκτων σχέσεων με τον πελάτη είναι ο μοναδικός τρόπος για να καταφέρει να παραμείνει μεταξύ των κορυφαίων σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανιών. Γι' αυτόν το λόγο ένα μεγάλο μέρος της στρατηγικής του εστιάζεται στην αναβάθμιση των προσφερόμενων προς το καταναλωτικό κοινό υπηρεσιών, στην εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς και την παρουσίαση πολλών και σημαντικών νέων μοντέλων μέσα στα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία του Ομίλου Fiat: "Μια ισχυρή φίρμα έχει ικανοποιημένους πελάτες". Πώς όμως μπορεί μια φίρμα (brand) να θεωρηθεί "ισχυρή" και ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή παροχή υπηρεσιών προς το καταναλωτικό κοινό; Σύμφωνα με την πολιτική της Fiat Auto τα βασικά στοιχεία που επιτρέπουν σε μια εταιρεία του μεγέθους και της ιστορίας του Ιταλικού Ομίλου να διατηρήσει ένα υψηλό προφίλ απέναντι στους καταναλωτές είναι:
H κάλυψη όλων των αναγκών του σύγχρονου πελάτη με τη συνεχιζόμενη παροχή νέων υπηρεσιών.
Οι παρουσιάσεις νέων προϊόντων-μοντέλων που θα διευρύνουν την γκάμα άρα και τις επιλογές του καταναλωτικού κοινού.
Η βελτίωση της διαχείρισης του κύκλου ζωής των προϊόντων-μοντέλων που θα εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη δυνατή κερδοφορία για την εταιρεία.
Παρά το γεγονός ότι λόγω της παγκοσμιοποίησης ο Ομιλος έχει πληγεί από την κρίση στη Ν. Αμερική, την κατάσταση αναμένεται να βοηθήσει το νέο Palio το οποίο παράγεται στη Βραζιλία. Επιπλέον η συμμαχία με την GM, που στόχο έχει τη μείωση του κόστους εξέλιξης και κατασκευής, δεν πρόκειται να μειώσει στο ελάχιστο τον ανταγωνισμό μεταξύ των μοντέλων των δύο Ομίλων.
Οι καιροί αλλάζουν και το καταναλωτικό κοινό απαιτεί ολοένα και πιο υψηλά επίπεδα ποιότητας και υπηρεσιών. Ενα σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει και η ανάπτυξη της τεχνολογίας, του Internet και κατ' επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Για το λόγο αυτό ήδη ο Ομιλος Fiat προωθεί ένα πρόγραμμα επενδύσεων 100 δις λιρετών (48,8 εκατ. δολαρίων) για την ανάπτυξη των οn-line πωλήσεων αυτοκινήτων που θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη 5ετία. Το διαδίκτυο ως τρόπος προσέγγισης ενός υποψήφιου πελάτη θεωρείται από τους υπευθύνους του Ομίλου ως μείζονος σημασίας τομέας ανάπτυξης της εταιρείας καθώς προσφέρει στον καταναλωτή τη δυνατότητα άμεσης σύγκρισης των προϊόντων που τον ενδιαφέρουν. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 80% των πωλήσεων αυτοκινήτων στις Η.Π.Α. γίνονται μέσω του διαδικτύου.
Εκτός όμως από την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerse) στόχος του Ομίλου Fiat είναι και η αναβάθμιση του ρόλου των τοπικών αντιπροσωπειών της εταιρείας. Με την ενίσχυση του εμπορικού δικτύου όλων των εταιρειών που ελέγχει ο Ιταλικός Ομιλος θα επιτύχει την καλύτερη προώθηση των προϊόντων του.
Κύριος στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα στις αντιπροσωπείες εισαγωγής (π.χ. Fiat Auto Hellas) να διαμορφώσουν μια ιδιαίτερη "τοπική" πολιτική (local marketing) σε συνεργασία πάντα με τη "γραμμή" της εταιρείας, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στη κουλτούρα των τοπικών αγορών. Επιπλέον ένας μεγάλος τομέας της συνολικής στρατηγικής του Ομίλου αφορά την εξέλιξη και παρουσίαση νέων μοντέλων μέσα στα επόμενα χρόνια που θα συμβάλει στη βελτίωση της θέσης των εταιρειών έναντι του ανταγωνισμού ενώ παράλληλα θα αυξήσει και τις επιλογές των πελατών. Γι' αυτόν το λόγο ο Ομιλος Fiat έχει προγραμματίσει την παρουσίαση 19 νέων μοντέλων μέσα στα επόμενα χρόνια μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ένα 4x4 SUV (Sport Utility Vehicle) όχημα που εξελίσσεται σε συνεργασία με την GM καθώς και τετρακίνητες εκδόσεις σε πολλά από τα μοντέλα της υπάρχουσας γκάμας. Επιπλέον ο Ομιλος ήδη δοκιμάζει 3.000 νέα πρωτότυπα.
Ενα από τα σημαντικότερα μοντέλα που η εταιρεία Fiat έχει ήδη παρουσιάσει στην πρόσφατη διεθνή έκθεση της Γενεύης είναι το Stilo. Το μικρομεσαίο μοντέλο που θα αντικαταστήσει τα Bravo/Brava διατίθεται σε 3θυρα και 5θυρα αμαξώματα με πρωταρχικό στόχο την κάλυψη των αναγκών ακόμα και της πιο απαιτητικής μερίδας του καταναλωτικού κοινού. Εκτός της νέας και ιδιαίτερα ελκυστικής εξωτερικής εμφάνισης το Fiat Stilo υιοθετεί και πολλά στοιχεία πολυμορφικού χαρακτήρα στο εσωτερικό του. Χαρακτηριστική είναι η πλήρης αναδίπλωση όλων των καθισμάτων στο εσωτερικό (πλην του οδηγού) καθώς και η ύπαρξη πολλών θέσεων για μικροαντικείμενα. Επιπλέον η ποιότητα των υλικών (μαλακά στο επάνω μέρος του ταμπλό) που έχουν χρησιμοποιηθεί καθώς και το επίπεδο της συναρμολόγησής τους είναι πολύ καλά. Μια ιδιαιτερότητα στη σχεδίαση του Stilo που αντικατοπτρίζει τις προθέσεις της εταιρείας όσον αφορά τη δημιουργία μοντέλων με έμφαση τη μοναδικότητα του χαρακτήρα του κάθε ιδιοκτήτη είναι το ύψος της θέσης οδήγησης που στις 3θυρες εκδόσεις είναι χαμηλό προσφέροντας μια σπορτίφ αίσθηση ενώ στις 5θυρες αρκετά υψηλότερο ώστε να διευκολύνει τόσο την πρόσβαση σε αυτό όσο και την αύξηση της ορατότητας.
Οσον αφορά τον τομέα της παθητικής ασφάλειας το μοντέλο θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία του με την ύπαρξη 8 αερόσακων. Επιπλέον το σύστημα επικοινωνίας Connect δίνει τη δυνατότητα στους αυτοκινητιστές να απολαμβάνουν μια σειρά από υπηρεσίες τηλεματικής όπως οι τηλεφωνικές κλίσεις, το σύστημα πλοήγησης, η λήψη δεδομένων MP3 κ.λ.π. Οι πωλήσεις του στη χώρα μας αναμένεται να ξεκινήσουν προς το τέλος του χρόνου.
Μέσα στο 2002 στη χώρα μας πρόκειται να ξεκινήσουν και οι πωλήσεις ενός ακόμα εκπροσώπου του Ομίλου Fiat, της Lancia Thesis. Το μοντέλο που παρουσιάστηκε επίσης στις αρχές του χρόνου στην έκθεση της Γενεύης διαθέτει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την κορυφαία εταιρεία του Ομίλου σε θέματα δυναμισμού της σχεδίασης, υψηλής τεχνολογίας, άνεσης και πολυτέλειας. Βασισμένη στο πρωτότυπο Dialogos, η Thesis διαθέτει μια εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση ενώ το μήκους 2,8 μέτρων μεταξόνιο εξασφαλίζει το καλύτερο δυνατό επίπεδο άνεσης και χώρων στο εσωτερικό. Κορυφαίες αναμένεται να είναι και οι επιδόσεις του μοντέλου όσον αφορά τα συστήματα υψηλής τεχνολογίας που θα ελέγχουν τη δυναμική συμπεριφορά του.
Τέλος η εταιρεία Alfa Romeo παρουσίασε μια νέα σπορτίφ έκδοση για την 156 αλλά και την Sportwagon, τροποποιημένη τόσο μηχανικά όσο και εμφανισιακά με την ονομασία GTA. Η βασικότερη διαφορά με τις απλές εκδόσεις των δύο μοντέλων είναι ο νέος 24βάλβιδος V6 κινητήρας των 3,2 λίτρων. Επιπλέον τα συστήματα αναρτήσεων, πέδησης αλλά και διεύθυνσης έχουν δεχθεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις ενώ οι επιλογές στα κιβώτια ταχυτήτων περιλαμβάνουν ένα μηχανικό και ένα τύπου Selespeed. Οι στυλιστικές επεμβάσεις επικεντρώνονται κυρίως στη μείωση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, την αύξηση του μεγέθους των φτερών ώστε να "χωρέσουν" τις 17 ιντσών ζάντες (225/45). Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι εντελώς νέος σχεδιαστικά με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα ενώ και ο πίσω είναι εμφανώς διογκωμένος. Στο πλαϊνό μέρος έχουν τοποθετηθεί μαρσπιέ ενώ η διπλή απόληξη της εξάτμισης έχει σχήμα οβάλ και είναι χρωμιωμένη. Η Alfa Romeo δεν έχει ανακοινώσει ακόμα πληροφορίες σχετικά με την τιμή αλλά και την έναρξη των πωλήσεων για τις δύο νέες εκδόσεις. όμως αξίζει να σημειώσουμε ότι αντίστοιχες εκδόσεις GTA αναμένεται να υιοθετηθούν και από άλλα μοντέλα της εταιρείας.
Η Lancia με την παρουσίαση του Thesis σκοπεύει να εδραιώσει τη θέση της στην κατηγορία των πολυτελών μοντέλων υψηλής τεχνολογίας και αισθητικής.
Το μικρομεσαίο Fiat Stilo θα διατίθεται σε 3θυρα και 5θυρα αμαξώματα έχοντας στόχο την κάλυψη των αναγκών ακόμα και της πιο απαιτητικής μερίδας του καταναλωτικού κοινού.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό του Fiat Stilo είναι πολύ καλής ποιότητας και το ίδιο ισχύει τόσο για την ποιότητα κατασκευής όσο και για την εργονομία των χειριστηρίων.
Στην καμπίνα των επιβατών του Fiat Stilo έχουν υιοθετηθεί αρκετά στοιχεία πολυμορφικού χαρακτήρα όπως τα μικρά τραπεζάκια, οι πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα καθώς και η δυνατότητα πλήρους αναδίπλωσης των καθισμάτων.
H έκδοση GTA τόσο της Alfa Romeo 156 όσο και της Sportwagon διαθέτει κινητήρα V6 3,2 λίτρων.
ΝΕΑ ΔΙΕΘΝΗ H "στρατηγική" του Ομίλου Fiat Προετοιμάζοντας τα αύριο...