Η Ford έχοντας ήδη εξαπολύσει "επίθεση" στα μικρομεσαία και τα μεσαία με τα απολύτως
αξιόλογα Focus και Mondeo, ολοκληρώνει την κίνησή της στην αγορά λανσάροντας το νέο Fiesta. Οι αξιώσεις είναι σημαντικές αλλά το νέο μικρό της Ford επιδεικνύει χαρισματικό
προφίλ, ικανό για τη διάκριση σε μια πολύ δύσκολη κατηγορία με πολλές σύγχρονες και
αξιόλογες προτάσεις.
Το όνομα Fiesta συνοδεύει το μικρό μοντέλο της Ford από το 1976, όταν η εταιρεία λάνσαρε ένα αποκλειστικά τρίθυρο μοντέλο με ξεκάθαρο προσανατολισμό την κάλυψη των νεανικών ανησυχιών της εποχής για αυτοκίνηση. Με τα χρόνια το Fiesta εξελίχθηκε. Η σημαντικότερη αλλαγή του συντελέστηκε το 1989, όπου παρουσιάστηκε ανανεωμένο σε όλα τα επίπεδα (σχεδίαση, κινητήρες, κ.λπ.). Έκτοτε η βάση ήταν η ίδια και οι ιθύνοντες της πολυεθνικής εταιρείας προχωρούσαν σε αλλαγές στα σημεία, όταν έκριναν πως η εμπορική του πορεία χρειαζόταν στήριξη.
Έχοντας πρόσφατα τα επιτεύγματα των Focus-Mondeo τα οποία αποσπούν θετικές κριτικές για τη συνολική τους αξία, η Ford δε θα μπορούσε παρά να έχει ανάλογη συνέχεια με το σύγχρονο και πλήρως ανανεωμένο Fiesta. Το νέο μικρό μοντέλο αποστασιοποιείται από τα αισθητικά πρότυπα του παρελθόντος και σε αντίθεση με το μοντέλο της πρώτης γενιάς -αισίως μιλάμε για την 4η- προσφέρεται τουλάχιστον σε πρώτη φάση μόνο σε πεντάθυρη έκδοση αμαξώματος.
Η σχεδιαστική γραμμή του αμαξώματος έχει κάποια στοιχεία από το μικρομεσαίο Focus, όπως είναι η διάταξη των πίσω φωτιστικών σωμάτων, τα τονισμένα τόξα πάνω από τους τροχούς και τα διαμήκη "νεύρα" που κοσμούν το εμπρόσθιο καπό. Αισθητική συγγένεια εντοπίζεται επίσης και στον εμπρός προφυλακτήρα και των δύο μοντέλων, καθώς και στη φέρουσα το σήμα της εταιρείας μάσκα. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός με το τραπεζοειδές σχήμα εντείνουν την εμφανισιακή προσωπικότητα του μοντέλου, που καταφέρνει -χωρίς να εισάγει "καινά δαιμόνια" στη σχεδίαση- να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα του ανταγωνισμού. Στο πίσω μέρος, η κάθετη διάταξη των φωτιστικών σωμάτων παραπέμπει αισθητικά στο Opel Corsa, ολοκληρώνοντας έτσι την σύγχρονη εικόνα για το μικρό μοντέλο της Ford.
Στο εσωτερικό η ποιότητα των υλικών είναι εφάμιλλη των αντίστοιχων του Focus, με την αισθητική του ταμπλό αλλά και όλου του διακόσμου εν γένει να "θυμίζει" την προέλευση του μοντέλου, αποπνέοντας τη χαρακτηριστική αίσθηση των μοντέλων της Ford. Το αυτοκίνητο με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων που είχαμε στη διάθεσή μας εμφανίζει πληρότητα σε επίπεδο εξοπλισμού -έκδοση Ghia. Έτσι στον εξοπλισμό της έκδοσης περιλαμβάνονται ηλεκτρικές ευκολίες για καθρέφτες-παράθυρα εμπρός, καθώς και τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, κλιματισμός και ρυθμίσεις καθ' ύψος του τιμονιού και του καθίσματος. Επιπλέον, η έκδοση Ghia φέρει ράδιοCD και ABS και το κόστος του μοντέλου σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού και με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων ανέρχεται στο ποσό των 14.673 ευρώ. Το κόστος αυτό καθιστά το Ford Fiesta ανταγωνιστικό απέναντι στη νεότευκτη πρόταση της Citroen το C3 με το ανάλογης χωρητικότητας μηχανικό σύνολο. Ωστόσο, οι υπόλοιπες εκδόσεις κυβισμού του νέου Fiesta θα το φέρουν αντιμέτωπο με όλα τα σύγχρονα μικρά, καθώς οι τιμές στις οποίες διατίθεται είναι απόλυτα ανταγωνιστικές και αυτό είναι κάτι στο οποίο μας έχει συνηθίσει η ελληνική αντιπροσωπεία, με την εξαιρετική πολιτική που ακολουθεί στον τομέα.
Τα τονισμένα τόξα πάνω από τους τροχούς προσδίδουν δυναμισμό στο μικρό μοντέλο της Ford, ενώ παραπέμπουν και στο μικρομεσαίο Focus.
Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα προσθέτουν "πόντους" στην εμφανισιακή προσωπικότητα του νέου Ford Fiesta.
Στο πίσω μέρος, η διάταξη και το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων ολοκληρώνουν τη σύγχρονη εικόνα του μοντέλου.