To πολυχρηστικό Opel Meriva, εκτός από τον κινητήρα των 1,6 λίτρων, διατίθεται και με το μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων. Οι κύριες διαφορές εντοπίζονται στις επιδόσεις και τη ρύθμιση της ανάρτησης.
Το μικρό πολυχρηστικό αυτοκίνητο Opel Meriva το γνωρίσαμε αρχικά με το μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων, το οποίο ικανοποιεί με τις επιδόσεις που προσδίδει στο αυτοκίνητο. Το κοινό που αναζητά κάτι παραπάνω στον τομέα των επιδόσεων θα στραφεί στην αμέσως μεγαλύτερη έκδοση με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων, που είναι σε θέση να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το βαρύ αμάξωμα των 1.347 κιλών.
Εξωτερικά οι δύο αυτές εκδόσεις δεν παρουσιάζουν καμία διαφορά. Η σχεδίαση του Meriva είναι σύγχρονη και ελκυστική, στοιχείο που αφορά και την εικόνα του θαλάμου των επιβατών. Ο τελευταίος παράλληλα διαθέτει πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Η ιδιαιτερότητα εντοπίζεται στο πρωτοποριακό σύστημα καθισμάτων FlexSpace, με βάση το οποίο, το πίσω κάθισμα από 3θέσιο μετατρέπεται αυτόματα σε 2 ξεχωριστές θέσεις.
Στο δρόμο, το Meriva 1,8 παρουσιάζει διαφορές σε σχέση με το 1,6. Η ρύθμιση της ανάρτησης της κορυφαίας έκδοσης είναι πιο σφιχτή, κάτι που θα εκτιμηθεί από τον οδηγό σε μια ορεινή διαδρομή. Το αμάξωμα του Meriva 1,8 παρουσιάζει περιορισμένες κλίσεις και αρκετά καλή σταθερότητα στην ευθεία. Παράλληλα το σύστημα αντισπιναρίσματος των κινητήριων τροχών επεμβαίνει διακριτικά μόλις σημειωθεί απώλεια πρόσφυσης. Ικανοποιητική απόδοση έχουν και τα φρένα του μικρού πολυχρηστικού οχήματος της Opel, ωστόσο το τιμόνι υστερεί σε αίσθηση. Το αντίτιμο της πιο σφιχτής ανάρτησης είναι η μέτρια παρεχόμενη άνεση, σε δρόμο με ανωμαλίες και λακκούβες, στοιχείο που δεν ταιριάζει με τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό του Meriva είναι ευρύχωρο, σύγχρονο αισθητικά και πολύ καλά κατασκευασμένο.
Ο κινητήρας των 1,8 λίτρων με τους 125 ονομαστικούς ίππους είναι σε θέση να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το Meriva τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Η λειτουργία του μηχανικού αυτού συνόλου είναι πολύ καλή, ενώ και ο παραγόμενος θόρυβος έχει λογική ένταση. Ικανοποιητική είναι η ροπή του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, ενώ σε συνδυασμό με το θετικό σε αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, η κίνηση στην πόλη γίνεται πιο άνετη.