Πιο "γήινη" -φορολογικά- με το νέο σύγχρονο κινητήρα 2,0 λίτρων με σύστημα άμεσου ψεκασμού, η 156 οδεύει προς μια δεύτερη νεότητα. Με δεδομένη την αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης που συνόδεψε το face lift του μοντέλου το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές του έτους, η σύγχρονη εκδοχή της 156 με το δίλιτρο κινητήρα είναι ένα πλήρες οικογενειακό αυτοκίνητο με χάρες που μπορούν να θέλξουν οδηγούς με έντονο ταμπεραμέντο. Σχεδιαστικά, οι λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν την έκδοση του 2002 είναι μικρές και δυσδιάκριτες αλλά έτσι και αλλιώς το σχήμα της 156 παραμένει εντυπωσιακό ακόμα και τώρα, οπότε οποιαδήποτε επέμβαση από το σχεδιαστικό τμήμα κρίθηκε περιττή.
Συνδυάζοντας τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά βάσει των οποίων το μοντέλο έχει αποκτήσει οπαδούς σε όλες τις χώρες στις οποίες διατίθεται, με τον προηγμένο κινητήρα των δύο λίτρων, η 156 καθίσταται αξιόλογη επιλογή. Η διαφορά της νέας έκδοσης από την παλιά, εκτός των 10 επιπλέον ίππων σε σχέση με το δίμπουζο (Twin Spark) μηχανικό σύνολο, εστιάζεται και στη γενικότερη εικόνα των λειτουργικών χαρακτηριστικών. Πιο ομαλή λειτουργία, με χαμηλότερο επίπεδο παραγόμενου θορύβου σε όλο το φάσμα των στροφών αλλά παρόμοια ηχητική χροιά συγκριτικά με τον παλαιότερο κινητήρα και αρκετά καλύτερη ελαστικότητα. Αναλογικά με τη λειτουργία που εμφάνιζε το προκάτοχο μηχανικό σύνολο ίδιας χωρητικότητας κάτω από το εμπρόσθιο καπό της 156, το νέο με τον άμεσο ψεκασμό εμφανίζεται πολύ πιο "ζωντανό" στις χαμηλές στροφές. Παράλληλα και εκτός όλων των άλλων, άξια λόγου είναι και η οικονομία καυσίμου που επιτυγχάνεται από το νέο μηχανικό σύνολο με τον άμεσο ψεκασμό.
Οι 165 ονομαστικοί ίπποι του κινητήρα της JTS (Jet Thrust Stoichiometric) "φαίνονται" στην πράξη καθώς προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις στο Ιταλικό μοντέλο. Συνδυάζονται δε ιδανικά με το σπορ προφίλ της Alfa Romeo 156, που τονίζεται και από τη συμπεριφορά στο δρόμο. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν μπορούν να θεωρηθούν μικρές αλλά ουδόλως επηρεάζουν την κατευθυντικότητα. Η υποστροφή κάνει την εμφάνισή της προοδευτικά και όταν ο οδηγός το παρακάνει, ωστόσο η αντίδραση του μοντέλου εξαλείφεται ουσιαστικά εν τη γενέσει της, καθώς
το VDC (Vehicle Dynamic Control), το οποίο ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, δεν απενεργοποιείται και είναι πάντα στο "πλευρό" του οδηγού. Μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να περιορίζει την οδηγική ευχαρίστηση με την επέμβασή του, άλλες όμως φορές επαναφέρει στην τάξη καταστάσεις που στην καλύτερη περίπτωση θα είχαν ιδιαίτερο αντίκτυπο στα συναλλαγματικά αποθέματα του κατόχου για επισκευές.
Ο κινητήρας των 2,0 λίτρων με τον οποίο εφοδιάζεται το μοντέλο διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού του καυσίμου και εμφανίζει αρκετά θετικά λειτουργικά χαρακτηριστικά.
Στις χαμηλές στροφές η ελαστικότητά του ικανοποιεί κάθε απαίτηση για κίνηση μέσα σε αστικό περιβάλλον, ενώ στα υψηλά πεδία του στροφόμετρου -εκεί που ο λόγος βενζίνης-αέρα στο μείγμα είναι μικρότερος- εμφανίζει πολύ καλή απόδοση.
Από εκεί και πέρα, η επιλογή αυτή των τεχνικών της Μιλανέζικης φίρμας αποδεικνύεται θετική και για το πορτοφόλι του οδηγού/κατόχου, καθώς η μέση κατανάλωση που εμφανίζει το μοντέλο είναι περιορισμένη για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Στις στροφές, ως γνήσια Alfa Romeo, η 156 JTS αποδεικνύεται ακλόνητη.
Η κατευθυντικότητα είναι κορυφαία για την κατηγορία.
Το εσωτερικό της JTS είναι καλαίσθητο και φωτεινό, χάρη και στα ανοιχτόχρωμα δερμάτινα καθίσματα του αυτοκινήτου της δοκιμής.
Ο νέος δίλιτρος κινητήρας με το σύστημα άμεσου ψεκασμού αποδεικνύεται αρκετά ελαστικός και
οικονομικός.
ΔΟΚΙΜΗ Alfa Romeo 156 GTA Δάμασέ την αν μπορείς...