ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Citroen C5 Break 1,8 vs VW Passat 1,8T Variant
"Ανήσυχος" ή...
χαμηλών τόνων οικογενειάρχης;
Δυο μεσαία αυτοκίνητα στις στέισον βάγκον εκδόσεις τους παρουσιάζουν το καθένα ένα εντελώς διαφορετικό προφίλ. Η μεν Citroen C5 1,8 Break προβάλλει έναν περισσότερο οικογενειακό χαρακτήρα με μεγάλους χώρους και υψηλή άνεση, το δε VW Passat Variant με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,8 λίτρων απευθύνεται στον οικογενειάρχη που αναζητά ένα... GT στέισον βάγκον.
Τα στέισον βάγκον αυτοκίνητα μπορεί να μην είναι το ίδιο δημοφιλή με τις 4θυρες ή 5θυρες εκδόσεις τους -τουλάχιστον στη χώρα μας- παρ' όλο που προσφέρουν περισσότερη πρακτικότητα και τις πιο πολλές φορές μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, κάτι που είναι άμεσα ζητούμενο σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για τις στέισον βάγκον εκδόσεις των VW Passat και Citroen C5, τις Variant και Break αντίστοιχα. Το όνομα Variant είναι συνδεδεμένο εδώ και αρκετά χρόνια με τις στέισον βάγκον εκδόσεις του Passat (όπως και του Golf), ενώ η ονομασία Break που χρησιμοποιεί η Citroen για τη στέισον βάγκον έκδοση της C5 υπήρχε και τόσο στις προηγούμενες γενιές του μοντέλου (Xantia, BX) όσο και στην αντίστοιχου τύπου αμαξώματος της Xsara.
Το VW Passat Variant μέχρι τις πίσω θύρες είναι ίδιο σχεδιαστικά με την σεντάν έκδοση. Από αυτή το Variant έχει μικρότερο μήκος κατά 2 εκατοστά. Ο πίσω όγκος στο Passat Variant έχει προσαρμοστεί αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα, δίνοντας την εντύπωση στον παρατηρητή ενός στιβαρού και πολύ καλά κατασκευασμένου αυτοκινήτου. Το κάλυμμα των πίσω φωτιστικών σωμάτων του Passat Variant είναι παρόμοιο με αυτό του 4θυρου μοντέλου, ενώ το σχήμα των φώτων είναι διαφορετικό.
Όπως και στο Passat Variant, ανάλογα και το αμάξωμα της C5 Break διαφέρει σχεδιαστικά από αυτό της 5θυρης έκδοσης στο πίσω τμήμα. Το μήκος της C5 Break είναι μεγαλύτερο από της 5θυρης έκδοσης κατά 138 χιλιοστά, ενώ σαν σύνολο το αμάξωμα του Γαλλικού στέισον βάγκον είναι κομψό. Βασικό στοιχείο στο πίσω τμήμα της C5 Break αποτελούν τα λεπτά κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα.
Περνώντας στο εσωτερικό των δύο στέισον βάγκον αυτοκινήτων ο παρατηρητής θα ξεχωρίσει αυτό του Passat για την πολύ καλή ποιότητα των υλικών, ενώ της Citroen διακρίνεται για τη μεγαλύτερη αίσθηση ευρυχωρίας. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών που αποτελεί σημαντικό κριτήριο αγοράς για την αγορά ενός αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας, αυτός της C5 Break έχει μεγαλύτερο όγκο και είναι καλύτερα εκμεταλλεύσιμος λόγω της απουσίας των θόλων των τροχών.
Στον τομέα των αναρτήσεων η Citroen έχει τεχνολογικό προβάδισμα, καθώς έναντι των συμβατικών ελατηρίων και αμορτισέρ διαθέτει δύο δοχεία σε κάθε άξονα τα οποία περιέχουν λάδι και άζωτο, ενώ η σκληρότητα της ανάρτησης ρυθμίζεται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Διαφορές συναντάμε και στα μηχανικά μέρη. Ο κινητήρας των 1,8 λίτρων της Citroen είναι ατμοσφαιρικός με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ενώ αυτός του Passat με παρόμοια χωρητικότητα έχει 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο και συνδυάζεται με υπερσυμπιεστή εξάτμισης.
Σημαντική είναι και η διαφορά στην τιμή μεταξύ των δύο αυτοκινήτων, καθώς το Γερμανικό στέισον βάγκον έχει υψηλότερη τιμή από τη Citroen κατά 4.167 ευρώ. Αμφότερα είναι πλούσια εξοπλισμένα ενώ η C5 διαθέτει επιπλέον του Passat αερόσακους κεφαλής έναντι του ESP που έχει στο βασικό εξοπλισμό το VW.
Τα πίσω λεπτά κάθετα φώτα της C5 Break που είναι τοποθετημένα στα άκρα του αμαξώματος συμβάλλουν στο μεγάλο άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Το κάλυμμα των φωτιστικών σωμάτων του Passat Variant είναι παρόμοιο με αυτό της σεντάν έκδοσης, όχι όμως και το σχήμα τους.