ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Daihatsu YRV 1,3 - Honda Jazz 1,4 - Toyota Yaris 1,3
Η στιγμή της Ιαπωνίας...
Στη μικρή κατηγορία, η πληθώρα μοντέλων από την Άπω Ανατολή έχει καταστήσει τα δεδομένα αρκετά περίπλοκα.
Η έλευση του Honda Jazz μας δίνει τη δυνατότητα το συγκρίνουμε με δύο από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας έτσι ώστε να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι τη δυναμική του απέναντι σε δυνατούς αντίπαλους.
Η σύγχρονη αντίληψη για τα αυτοκίνητα πόλης θέλει αμαξώματα σχετικά μικρά για να επιτυγχάνονται με ευκολία οι ελιγμοί σε αστικό περιβάλλον αλλά και πολύ καλούς χώρους για τέσσερις ενηλίκους με ορισμένες αποσκευές. Η λύση στην οποία έχουν οι περισσότεροι κατασκευαστές καταφύγει είναι αυτή των αμαξωμάτων ενός όγκου, τα οποία συνδυάζουν την πρακτικότητα και τον αυξημένο διαθέσιμο χώρο αποσκευών. Τα τρία μοντέλα του συγκριτικού μας δείχνουν να ακολουθούν αυτήν την αισθητική οδό, προσαρμόζοντας τις ιδιαιτερότητες του αμαξώματος ενός όγκου στο family look της εκάστοτε εταιρείας έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι αναγνωρίσιμο από μακριά.
Αναμφισβήτητα, το πιο ξεχωριστό εκ των τριών είναι το Toyota Yaris το οποίο έχει την αισθητική του ενός όγκου, με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και το αρκετό ύψος στην καμπίνα των επιβατών. Οι αισθητικές λεπτομέρειες του αμαξώματός του ωστόσο το καθιστούν ξεχωριστό από το σύνολο των προτάσεων της μικρής κατηγορίας. Τα Daihatsu YRV και Honda Jazz έχουν παρόμοια αισθητική βάση, με σχεδόν ενιαία κλίση σε καπό κινητήρα και παρμπρίζ και κάθετο κόψιμο στο πίσω μέρος.
Το "αιχμηρό" εμπρός μέρος συνδυάζεται ιδανικά με τα φωτιστικά σώματα που φέρουν έντονες ακμές, με το αποτέλεσμα να είναι θετικό στην αντικειμενική ματιά. Το νεοεισαχθέν Jazz φέρει μια επιπλέον "ιδιομορφία" στα εμπρός φωτιστικά σώματα, η οποία εστιάζεται στα δύο στρογγυλά και το ένα ημιελλειπτικό κάτοπτρο κάτω από το ενιαίο διάφανο πλαστικό και τα εξογκώματα στα πλαϊνά του.
Οι γυάλινες επιφάνειες είναι σε κάθε μια από τις τρεις περιπτώσεις αρκετά μεγάλες κατ' αναλογία με το συνολικό όγκο του αμαξώματος και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα αλλά και το ιδιαίτερα φωτεινό και ευχάριστο εσωτερικό. Στην περίπτωση του Jazz, τα πλαϊνά παράθυρα είναι 4 σε κάθε πλευρά και κάνουν το αμάξωμα να δείχνει μεγαλύτερο, κάτι που έτσι και αλλιώς συμβαίνει σε σχέση με τους δύο ανταγωνιστές.
Τα τρία μικρά μοντέλα έχουν παρόμοιες χάρες σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες. Με λύσεις που συναντώνται και σε πολυχρηστικά μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών, η "ευελιξία" για τη διάταξη της καμπίνας των επιβατών είναι μεγάλη και καθιστά ιδιαίτερα πρακτικά και τα τρία μικρά μοντέλα.
Στον εξοπλισμό και των τριών συναντώνται όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και όχι μόνο. Έτσι σε επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας για τους επιβάτες συναντώνται οι δύο μετωπικοί αερόσακοι με τους ισάριθμους πλευρικούς -και οροφής για το YRV- να αποτελούν στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού. Ο εξοπλισμός άνεσης δεν εμφανίζει σημαντικές ελλείψεις σε καμία από τις περιπτώσεις, καθώς τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, το αιρ κοντίσιον και το κεντρικό κλείδωμα δίνουν το παρών και στα τρία μοντέλα. Το ABS μόνο στο Honda Jazz περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, γεγονός που δικαιολογείται, καθώς η τιμή της μιας έκδοσης στην οποία διατίθεται το μοντέλο στη χώρα μας, είναι η υψηλότερη μεταξύ των τριών του συγκριτικού. Τα 13.640 ευρώ που κοστίζει το νέο μοντέλο της Honda κρίνονται ως σχετικά υψηλή τιμή για το μοντέλο με τον εξοπλισμό και τον κινητήρα που διατίθεται στη χώρα μας. Ο ανταγωνισμός του συγκριτικού ξεκινά από τα 11.733 ευρώ για το Daihatsu YRV και τα 12.650 για το 5θυρο Toyota Yaris. Τα τρία μοντέλα συνοδεύονται από τριετή εγγύηση για το χρώμα τους, ενώ τα YRV και Jazz προσφέρονται με 6 χρόνια αντισκωριακή εγγύηση, τη στιγμή που το Yaris καλύπτεται σε αυτόν τον τομέα για 12 έτη. Στα μηχανικά μέρη, η Daihatsu προσφέρει 3 χρόνια κάλυψη, ενώ η Toyota 6 και η Honda 7.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Daihatsu YRV 1,3 - Honda Jazz 1,4 - Toyota Yaris 1,3 Η στιγμή της Ιαπωνίας...