ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/9/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/9/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Νέο Lexus RX 300
 

Πολυτελής εξόρμηση
   

Το Lexus RX 300 ανανεώθηκε και ενισχύθηκε σε πολλούς τομείς. Οι αλλαγές είναι πολλές, όμως τα χαρακτηριστικά που διατηρούνται στο έπακρο είναι η πολυτέλεια και η καλή οδηγική αίσθηση εντός και εκτός δρόμου.  
  

Ηδεύτερη γενιά του RX 300 παρουσιαστηκέ στις αρχές του 2003 στην έκθεση του Ντιτρόιτ και αμέσως μετά στην Έκθεση της Γενεύης έκανε το ευρωπαϊκό του "ντεμπούτο". 
Η ανανέωση στον τομέα της αισθητικής είναι ευδιάκριτη καθώς τα νέα φωτιστικά σώματα τόσο εμπρός όσο και πίσω (τα δεύτερα χρησιμοποιούν LEDs και είναι πολύ εντυπωσιακά) και η τοποθέτηση μιας νέας μάσκας στο καπό του κινητήρα εντείνουν το δυναμικό χαρακτήρα του οχήματος. 
Όλες οι εξωτερικές διαστάσεις είναι μεγαλύτερες με κυριότερες την αύξηση κατά 160 χιλ. που υπάρχει στο μήκος, κατά 30 χιλ. στο πλάτος και κατά 105 χιλ. στο μήκος του μεταξονίου. Η αύξηση του όγκου πάντως δεν προβληματίζει σχεδιαστικά χάρη σε ορισμένες έξυπνες λύσεις όπως ο ανασχεδιασμός της τρίτης κολόνας, η δημιουργία μιας πιο έντονης κλίσης στη γραμμή της οροφής κ.λπ. 
Στο εσωτερικό ο διάκοσμος είναι πολυτελής με έναν τρόπο όχι κραυγαλέο αλλά συγκρατημένο, όμορφο και λειτουργικό. 
Οι επενδύσεις ξύλου, μετάλλου και δέρματος στο ταμπλό, την κεντρική κονσόλα, τα καθίσματα και τις πόρτες δείχνουν ότι η εταιρεία δεν είναι φειδωλή στον τομέα των υλικών ενώ και η συναρμολόγηση έχει γίνει με τη δέουσα προσοχή. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι καλοί για πέντε επιβάτες, αν και όχι σε βαθμό τέτοιο όσο προϊδεάζουν οι εξωτερικές διαστάσεις. Ο δε χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 439 λίτρων είναι απλώς ικανοποιητικός αλλά κερδίζει πολύ θετικά σχόλια από πλευράς πρακτικότητας καθώς η πέμπτη πόρτα ανοίγει με τη βοήθεια ηλεκτρομηχανισμού (με τηλεχειρισμό ή με το πάτημα ενός μπουτόν στο ταμπλό). 
Η Lexus για μία ακόμη φορά επέλεξε αυτοφερόμενο πλαίσιο για την κατασκευή του μοντέλου με αποτέλεσμα το όχημα να είναι πολύ ευχάριστο στην άσφαλτο ειδικά στην έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, η οποία διέθετε και την προαιρετική πνευματική ανάρτηση.
Το εν λόγω σύστημα επιτρέπει μείωση της απόστασης από το έδαφος κατά 15 χιλ. για καλύτερη οδική συμπεριφορά σε γρήγορη οδήγηση, αύξηση της απόστασης κατά 30 χιλ. σε περίπτωση υπέρβασης κωλύματος σε εκτός δρόμου κίνηση ενώ όταν η ταχύτητα κίνησης είναι άνω των 100 χλμ./ώρα το σύστημα αυτόματα μειώνει την απόσταση κατά 75 χιλ. 
Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα "χαμηλώματος" του αμαξώματος κατά 25 χιλ., για να γίνει πιο εύκολη η αποβίβαση των επιβατών. Στην άσφαλτο το RX 300 μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα και με ασφάλεια στις στροφές και πολύ σταθερά στην ευθεία. Το υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι αρκετά γρήγορο και έχει καλή αίσθηση η οποία γίνεται ελαφριά αλλά όχι ασαφής μόνο σε ταχύτητες κοντά στην τελική. 
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από γόνατα ΜακΦέρσον σε όλους τους τροχούς με ένα βραχίονα σχήματος L στο εμπρός μέρος και διπλούς συνδέσμους στο πίσω. Υπάρχουν αλλαγές στη γεωμετρία σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, όμως έχει βελτιωθεί ο έλεγχος του οχήματος χωρίς να θυσιάζεται η άνεση. 
Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που διαθέτει το όχημα (VSC για τον έλεγχο της σταθερότητας και TRC για τον έλεγχο της πρόσφυσης) φροντίζουν ώστε η συμπεριφορά να παραμένει ουδέτερη υπό όλες τις συνθήκες. Μάλιστα, το TRC είναι επιφορτισμένο πλέον και με τον έλεγχο της λειτουργίας του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης το οποίο δε διαθέτει όπως πριν κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, απλώς το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχει ποιοι τροχοί τείνουν να ολισθήσουν και μεταφέρει αυτόματα ροπή σε όσους έχουν καλύτερη πρόσφυση. 
Στην πράξη πάντως αυτό δεν έχει μειώσει τις εκτός δρόμου δυνατότητες του RX 300 το οποίο κινείται με αρκετή ευκολία στο χώμα όπου εκτός από υψηλού επίπεδου άνεση μπορεί να προσφέρει και αρκετές δόσεις οδηγικής ικανοποίησης με ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις. Ο κινητήρας των 3,0 λίτρων είναι επίσης αναβαθμισμένος και προσφέρει καλές επιδόσεις. 

Εγγυήσεις
6έτη για μηχ. μέρη 
12 έτη αντισκωρ.
3 έτη για χρώμα

Τρόποι απόκτησης
20% προκ. 
60 δόσεις
11,5% επιτόκιο




Στο εσωτερικό η σχεδίαση είναι νέα αν και διατηρούνται ορισμένα στοιχεία όπως το μεταλλικό πλαίσιο περιμετρικά της κεντρικής κονσόλας.


Στο πίσω μέρος έχουν τοποθετηθεί νέα φωτιστικά σώματα με επιχρωμιωμένο φόντο και LEDs. 


Ο χώρος αποσκευών των 439 λίτρων ικανοποιεί τις μεταφορικές ανάγκες πέντε ατόμων.

Τι μας άρεσε

Η έγχρωμη οθόνη που υποστηρίζει το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης.

Τι μας άρεσε
 
Η πόρτα του χώρου αποσκευών που ανοίγει με τηλεχειρισμό ή με μπουτόν στο 
εσωτερικό.

Τι δεν μας άρεσε

Η ομοιότητα που υπάρχει με το νέο Toyota Land Cruiser στην εμφάνιση της κεντρικής κονσόλας.



 
Βελτιώσεις στον κινητήρα 
Το RX 300 που πωλείται στην Ευρώπη είναι αρκετά διαφορετικό σε σχέση με το αντίστοιχο αμερικανικό όχι μόνο σε αισθητική αλλά και στον τεχνικό τομέα. Βασική διαφορά είναι το γεγονός ότι στην Ευρώπη διατηρείται ο κυβισμός των 3,0 λίτρων και δε διατίθεται το μηχανικό σύνολο των 3,3 λίτρων που πωλείται στις ΗΠΑ. Ο τρίλιτρος V6 κινητήρας βασίζεται σε αυτόν του προγενέστερου μοντέλου, όμως έχει δεχτεί αρκετές επεμβάσεις (ειδικά στην εισαγωγή και την εξαγωγή) και έχει αποκτήσει ελαφρώς μεγαλύτερη απόδοση (204 έναντι 201 ίππων). Ο κινητήρας είναι γραμμικός και αρκετά εύστροφος ενώ το μεγάλο του προσόν παραμένει η βελούδινη λειτουργία του η οποία εκπολιτίστηκε ακόμη περισσότερο. 
To μοτέρ συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων το οποίο έχει θετική απόκριση ενώ επιτρέπει και αλλαγές με σειριακό τρόπο.