H πεντάθυρη έκδοση του Nissan Primera εμφανίζει αξιοσημείωτες διαφορές σε σχέση με την τετράθυρη "αδερφή" της οι οποίες εντοπίζονται κυρίως στην εμφάνιση του οχήματος. Η πόρτα του χώρου αποσκευών και το νέο σχήμα του πίσω μέρους γενικά, δημιουργούν ένα σύνολο πιο δυναμικό.
Με το λανσάρισμα της νέας γενιάς του Primera, η Nissan άνοιξε μία νέα σελίδα στην ιστορία της, καθώς δημιούργησε ένα αυτοκίνητο με σχεδιαστικά πρότυπα που δε φαίνεται να διατηρούν πλέον κανένα δεσμό με τα προγενέστερα μοντέλα της. Πριν από λίγο καιρό άρχισε και στην ελληνική αγορά η διάθεση μιας ακόμη έκδοσης του Ιαπωνικού μοντέλου, η πεντάθυρη. Δεν πρόκειται απλώς για μια αλλαγή στο αμάξωμα του Primera καθώς οι σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις απέναντι στις υπάρχουσες εκδόσεις είναι πολλές και σημαντικές.
Πιο αναλυτικά, το πεντάθυρο Primera έχει να επιδείξει ένα επανασχεδιασμένο πίσω μέρος με σαφώς πιο δυναμικό σχήμα από αυτό που έχει στο τετράθυρο. Η τοποθέτηση πόρτας (αντί καπό) πάνω από το χώρο αποσκευών συνοδεύεται από αλλαγές στο πίσω τζάμι, βασικό χαρακτηριστικό του οποίου είναι η γωνία που δημιουργείται στο κάτω μέρος του και συγκεκριμένα πάνω από το σημείο που βρίσκεται το σήμα της εταιρείας. Εντυπωσιακές ακμές υπάρχουν και στα πίσω φωτιστικά σώματα. Τα φώτα του συστήματος πέδησης, οι δείκτες πορείας αλλά και τα φώτα της όπισθεν διαθέτουν ανεξάρτητα, κυλινδρικά σώματα και καλύπτονται από ένα μεγάλο διάφανο πλαστικό κόκκινου χρώματος.
Χαρακτηριστικό της συνολικά πιο "επιθετικής" σχεδίασης του πίσω μέρους του πεντάθυρου Primera είναι ότι τα πίσω φωτιστικά σώματα προεξέχουν του αμαξώματος και είναι πολύ ευδιάκριτα ακόμη και από το πλαϊνό μέρος. Η πόρτα του χώρου αποσκευών έχει πολύ μεγαλύτερο άνοιγμα απ' ό,τι στη σεντάν εκδοχή διευκολύνοντας σε υψηλό βαθμό τη φόρτωση αντικειμένων με αυξημένο βάρος ή όγκο. Μεταβολές στις εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος ή στο μήκος του μεταξονίου δεν υπάρχουν ενώ σε ό,τι αφορά το εμπρόσθιο μέρος του μεσαίου Nissan αυτό είναι απολύτως όμοιο με την ήδη υπάρχουσα τετράθυρη έκδοση.
Στον εσωτερικό χώρο ισχύει το ίδιο, γεγονός που σημαίνει ότι και στο πεντάθυρο Primera την παράσταση "κλέβει" το εντυπωσιακής εμφάνισης και εργονομίας ταμπλό στο οποίο όπως είναι γνωστό εφαρμόζεται η αντίληψη N-Form που έχει λανσάρει η Nissan. Στο κέντρο του ταμπλό λοιπόν δεσπόζει η κονσόλα όπου είναι συγκεντρωμένα όλα τα χειριστήρια για τον έλεγχο του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού αλλά και του εξαερισμού τα οποία συνεργάζονται με μία αρκετά μεγάλη οθόνη. O πίνακας με τις βασικές ενδείξεις λειτουργίας του αυτοκινήτου είναι τοποθετημένος κοντά στο σημείο όπου το ταμπλό συνδέεται με το παρμπρίζ και αποτελείται από τρία κυκλικά όργανα. Η εργονομία είναι πολύ καλή και ενισχύεται και από τα δύο χειριστήρια τα οποία βρίσκονται εκατέρωθεν του τιμονιού και είναι σε πολύ μικρή απόσταση από τα δάχτυλα του οδηγού. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί αν και στη μεσαία θέση του πίσω καθίσματος ένας ψηλός επιβάτης δεν έχει αρκετό χώρο για το κεφάλι του. Ο δε χώρος για τις αποσκευές έχει μέγεθος στο μέσο όρο της κατηγορίας (η χωρητικότητα είναι 450 λίτρα) ωστόσο υπάρχουν κάποιες "ενστάσεις" σχετικά με το σχήμα του το οποίο δεν είναι παραλληλόγραμμο ειδικά στα "βαθύτερα" του σημεία, κοντά στην πλάτη του καθίσματος.
Η βασική έκδοση του πεντάθυρου Primera (Motiva) με κινητήρα 1,6 λίτρων κοστίζει 19.200 ευρώ. Αντίστοιχα η έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας (Acenta) έχει τιμή 20.880 ευρώ και στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται ABS, έξι αερόσακοι, φώτα xenon, ρυθμιζόμενο καθ' ύψος κάθισμα και τιμόνι (στο δεύτερο ρυθμίζεται και η απόσταση του από τον οδηγό), ηλ. παράθυρα εμπρός και πίσω, σύστημα κλιματισμού και ηχοσύστημα.
Το πεντάθυρο Primera επιδεικνύει σημαντικές σχεδιαστικές διαφορές σε σχέση με την τετράθυρη εκδοχή του ειδικά στο πίσω μέρος του αμαξώματος.
Στο θάλαμο επιβατών του πεντάθυρου Primera όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, εντυπωσιάζει θετικά η εργονομία του ταμπλό και η μεγάλη οθόνη πάνω από την κεντρική κονσόλα.
Τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν εντελώς νέο σχήμα και καλύπτονται από διάφανο πλαστικό με κόκκινο χρώμα.
Το άνοιγμα της πόρτας στο χώρο αποσκευών είναι πολύ μεγαλύτερο απ' ό,τι στην τετράθυρη έκδοση. Νέο σχήμα έχει και η γυάλινη επιφάνεια στο σημείο αυτό.
Συνολικά το πίσω μέρος του πεντάθυρου Primera έχει πιο επιθετική εμφάνιση από τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας.
Ελαστικός κινητήρας και ευχάριστη οδική συμπεριφορά
Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων που εφοδιάζει το πεντάθυρο Primera διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και αποδίδει 109 ίππους όπως ανακοινώνει η εταιρεία. Η απόκριση και η ελαστικότητα συγκαταλέγονται στα θετικά του στοιχεία όπως και η αρκετά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία ανέρχεται σε 10 λτ/100 χλμ. Ο θόρυβος που παράγει το μηχανικό σύνολο θα ενοχλήσει τους επιβάτες μόνο σε πολύ υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Η οδική συμπεριφορά του πεντάθυρου Primera είναι όπως και του τετράθυρου ευχάριστη και ασφαλής υπό όλες τις συνθήκες. Πολύ θετικά σχόλια αποσπά το σύστημα διεύθυνσης για την ακρίβεια των πληροφοριών που παρέχει στον οδηγό.
Στο δρόμο το Primera είναι ευχάριστο και ασφαλές υπό όλες τις συνθήκες.