To ανανεωμένο Saab 9-5 2,3 Turbo Aero φέρει πλέον στάνταρ στον εξοπλισμό του σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του αμαξώματος (ESP), το οποίο συνεργάζεται με το σύστημα περιορισμού ολίσθησης των τροχών (TCS) και το ABS. To ηλεκτρονικό αυτό βοήθημα αποδεικνύεται "σύμμαχος" του οδηγού σε περίπτωση που η άσφαλτος έχει χαμηλό συντελεστή τριβής, καθώς όταν το αμάξωμα αρχίζει και παρεκκλίνει της τροχιάς του, το ESP το επαναφέρει άμεσα στη σωστή πορεία. Σε περίπτωση που ο οδηγός αποφασίσει να απενεργοποιήσει το ESP μέσω του διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό θα πρέπει να είναι προσεκτικός σε δρόμους κακής ποιότητας καθώς με έντονη πίεση του δεξιού πεντάλ εμφανίζεται έντονη υποστροφή. Το σύστημα διεύθυνσης ικανοποιεί με την αίσθηση και την αμεσότητά του. Ωστόσο παρατηρήθηκαν κραδασμοί στο τιμόνι σε ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση, ενώ η απόδοσή τους είναι μέτρια καθώς για την ακινητοποίηση του αμαξώματος από τα 100 χλμ./ώρα χρειάζονται 47,6 μέτρα. Στην ευθεία το 9-5 Turbo Aero βρίσκεται στο "στοιχείο" του καθώς είναι σε θέση να κινηθεί απροβλημάτιστα σε υψηλές ταχύτητες, δίνοντας την αίσθηση τόσο στον οδηγό όσο και στους επιβάτες ότι το αυτοκίνητο κινείται με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα. Η σφιχτή ανάρτησή του σε συνδυασμό με τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα δεν επιβαρύνει ιδιαίτερα την άνεση των επιβατών.
Η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων του Saab 9-5 Aero έχει ως αποτέλεσμα τις περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος. Η υποστροφή είναι έντονη με το ESP απενεργοποιημένο σε άσφαλτο κακής ποιότητας και με την ανάλογη πίεση του δεξιού πεντάλ.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Saab 9-5 2,3 Turbo Aero είναι σε θέση να κινηθεί απροβλημάτιστα με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες. Παράλληλα η πολύ καλή ηχομόνωση διατηρεί σε υψηλά επίπεδα την άνεση των επιβατών.
ΔΟΚΙΜΗ Saab 9-5 2,3 4d Turbo Aero Πολυτέλεια και υψηλές επιδόσεις