Με την έλευση του Tacuma 1,6 και του νέου Hyundai Matrix 1,6, το Citroen Picasso 1,6, που διατηρούσε μέχρι πρότινος την καλύτερη σχέση τιμής-αξίας και αποτελούσε μονόδρομο για τον καταναλωτή που αναζητούσε ένα πολυμορφικό αυτοκίνητο 1.600 κ.εκ. με καλό εξοπλισμό και προσιτή τιμή, θα πρέπει να αρχίσει να... προβληματίζεται. Είναι τελικά σε θέση τα δύο Κορεάτικα μοντέλα να "απειλήσουν" το Picasso;
Δύο ακόμα επιλογές έχει να κάνει ο υποψήφιος καταναλωτής που έχει στραφεί στην αγορά ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου με κινητήρα 1,6 λίτρων. Τα δύο νέα μοντέλα προέρχονται από Κορεάτικες εταιρείες, την Daewoo και την Hyundai. To Daewoo Tacuma, που είναι γνωστό στην Ελληνική αγορά από το περασμένο έτος, πρόσφατα εισάχθηκε με ένα σύγχρονο 16βάλβιδο κινητήρα 1,6 λίτρων. Η επιλογή αυτή αναμένεται να δώσει νέα πνοή στις πωλήσεις του μοντέλου καθώς η μοναδική έκδοση που υπήρχε ήταν με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων που ως γνωστόν δεν ταιριάζει με τα φορολογικά δεδομένα της χώρας μας.
Παράλληλα θετικό αντίκτυπο για την πορεία όχι μόνο του Tacuma αλλά και των υπόλοιπων μοντέλων της Κορεάτικης εταιρείας αποτελεί το πρόσφατο γεγονός με την προκαταρκτική συμφωνία που υπέγραψε η Daewoo με την GM. Το πολυμορφικό μοντέλο της Daewoo διακρίνεται για την "εξευρωπαϊσμένη" σχεδίαση του αμαξώματός του καθώς υπήρξε συνεργασία με τον οίκο Pininfarina.
Με τον ίδιο οίκο συνεργάστηκε και η Hyundai για τη σχεδίαση του αμαξώματος του Matrix, το οποίο σαφώς έχει πιο χαμηλών τόνων σχεδίαση. Το νέο πολυμορφικό μοντέλο της Hyundai διατηρεί την πολύ καλή σχέση τιμής-αξίας που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Κορεάτικης εταιρείας ενώ συνολικά είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο.
Το δεύτερο σε πωλήσεις -στην ελληνική αγορά- πολυμορφικό αυτοκίνητο, το Citroen Picasso, διαθέτει ένα "ιδιαίτερο" σχεδιαστικά αμάξωμα, το οποίο χαρακτηρίζεται από το πλήθος των καμπύλων. Από τα βασικά πλεονεκτήματα του Γαλλικού αυτοκινήτου είναι τα πολύ καλά επίπεδα άνεσης που προσφέρει. Οσον αφορά το κόστος των βασικών εκδόσεων των πολυμορφικών μοντέλων της συγκριτικής δοκιμής, το Hyundai Matrix έχει τη χαμηλότερη τιμή αγοράς με ελαφρά καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού από το ακριβότερο κατά 200.000 δρχ. περίπου Daewoo Tacuma. To Picasso έχει την πιο υψηλή τιμή αγοράς σε σχέση με το Matrix και το Tacuma αλλά διαθέτει επιπλέον ABS και πλευρικούς αερόσακους.
Ο κινητήρας του Picasso εμφανίζει την πιο μικρή απόδοση. Η ευστροφία του είναι καλή κυρίως στις μεσαίες στροφές, ενώ στις υψηλές στροφές χάνει ένα μεγάλο μέρος της δύναμής του. Η ελαστικότητά του στις χαμηλές στροφές στροφές είναι μέτρια.
O 16βάλβιδος κινητήρας του Matrix διαθέτει αρκετή ροπή από χαμηλό φάσμα των στροφών. Η απόκριση στο γκάζι είναι αρκετά καλή, ενώ ανάλογη είναι και η προθυμία του να ανεβάσει στροφές. Οι επιδόσεις που προσδίδει είναι αρκετά καλές.
Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων του Τacuma εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Ταχύτητες της τάξεως των 140-150 χλμ./ώρα μπορεί να τις διατηρήσει χωρίς δυσκολία, ενώ μετά τις 5.000 σ.α.λ. χάνει την απόδοσή του και παράγει αυξημένο θόρυβο.