ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/10/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/10/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Ford Fusion 1,6 vs Ford Fiesta 1,6 
 

Alter ego (?)
 

Η Ford διευρύνει τις επιλογές του αγοραστικού κοινού της μικρής κατηγορίας λανσάροντας το Fusion. Πώς τα καταφέρνει όμως το νέο μέλος της οικογένειας Ford απέναντι στο επίσης νέο Fiesta με το οποίο έχει πολλά κοινά στοιχεία; Έχει να προσφέρει κάτι ουσιαστικό επιπλέον αυτών που δίνει το Fiesta και μάλιστα σε βαθμό που να καθιερωθεί στη συνείδηση της αγοράς;

Το Fusion είναι ένα μοντέλο με το οποίο η Ford επιχειρεί να συγχωνεύσει στοιχεία από τις κατηγορίες των "κλασικών" μικρών μοντέλων, των μικρών πολυμορφικών μοντέλων αλλά και των μικρών οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Πόσο διαφορετικό είναι όμως το Fusion από το νέο Fiesta, το οποίο αποτέλεσε τη βάση για την κατασκευή του; Οι ομοιότητες αλλά και οι διαφορές ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα της Ford είναι πολλές και η σύγκριση έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Σχεδιαστικά τα δύο Ford διαφοροποιούνται αισθητά στο εμπρόσθιο μέρος του αμαξώματος όπου στην περίπτωση του Fusion είναι λιγότερες οι καμπύλες απ' ό,τι στο Fiesta. Επίσης έχουν τοποθετηθεί μικρότερα σε μέγεθος και σχεδόν παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα σε αντίθεση με το Fiesta το οποίο έχει να επιδείξει ευμεγέθη φωτιστικά σώματα με τραπεζοειδές σχήμα. 
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι παρόμοια και τα στοιχεία που κάνουν τα δύο μοντέλα να διαφέρουν είναι το αυξημένο ύψος καθώς και το κάθετο "κόψιμο" του αμαξώματος του Fusion. H οροφή του Fiesta έχει πιο έντονη καμπύλη και το πίσω μέρος του έχει μεγαλύτερη κλίση, στοιχείο το οποίο δίνει έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα στο μοντέλο. Το Fusion συνεπώς στερείται από σχεδιαστικής άποψης τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του Fiesta και υιοθετεί ένα προφίλ νεανικό μεν, πιο οικογενειακό δε. Αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι όλες οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι μεγαλύτερες από ό,τι στο Fiesta συμπεριλαμβανομένου και του μήκους του μεταξονίου όπου όμως η αύξηση υπέρ του Fusion είναι οριακή (μόλις δύο mm). 
Στον εσωτερικό χώρο η εντύπωση που αποκομίζει ο οδηγός είναι διαφορετική απ' ό,τι στο Fiesta και αιτία είναι η θέση οδήγησης η οποία έχει τοποθετηθεί πιο ψηλά στο Fusion (σαφής επιρροή από μοντέλα SUV). Πιο ψηλή είναι η θέση και του πίσω καθίσματος και σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες που διαθέτει το αμάξωμα (στοιχείο επιρροής από τα MPV), το Fusion αποσπά θετικά σχόλια για την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του η οποία είναι πιο ευχάριστη απ' ό,τι στο Fiesta. 
Σχεδιαστικά, οι εσωτερικές επενδύσεις των θυρών είναι όμοιες με τις αντίστοιχες του Fiesta, ενώ στο χώρο του ταμπλό ο στόχος της διαφοροποίησης επιτυγχάνεται με την προσθήκη μιας θήκης στο πάνω μέρος της κονσόλας του Fusion καθώς και με τον ανασχεδιασμό της κοιλότητας που καλύπτει τον πίνακα οργάνων στο εν λόγω μοντέλο. 
Τα δύο οχήματα της Ford εφοδιάζονται με τον ίδιο κινητήρα των 1,6 λίτρων, όμως στο δρόμο εμφανίζουν διαφορετικό προσανατολισμό. Σε ό,τι αφορά τον τομέα της ασφάλειας, αμφότερα διαθέτουν στιβαρό πλαίσιο με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, πέντε ζώνες τριών σημείων και πέντε προσκέφαλα, μπορούν δε να εφοδιαστούν με έως και έξι αερόσακους.




Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα του Fusion διαφοροποιούνται αισθητά σε σχέση με αυτά του Fiesta παραμένοντας εξίσου σύγχρονα.


Η εικόνα στο πίσω μέρος είναι σχεδόν όμοια. Μόνες διαφορές είναι η πολύ μεγαλύτερη πέμπτη πόρτα του Fusion (δεξιά) και η περιορισμένη κλίση του αμαξώματος.


Συνολικά το Fusion πετυχαίνει το στόχο της συγχώνευσης στοιχείων από πολλές κατηγορίες. Η δε επιρροή του από το Fiesta το καθιστά πιο εύκολα αποδεκτό.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Ford Fusion 1,6 vs Ford Fiesta 1,6
 
Alter ego (?)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ο ανταγωνισμός του Fusion 
Σαφής η υπεροχή του Fusion στους χώρους
Όμοια εικόνα εσωτερικά, διαφορές στη θέση οδήγησης
Το Fiesta κερδίζει τις εντυπώσεις στο δρόμο
Πολύ καλός ο κινητήρας των 1,6 λίτρων