ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Fiat Stilo 100 3d vs Peugeot 307 1,6 3d
Αμφισβήτηση
"α λα" ιταλικά
Το νεοεισαχθέν Stilo, πάνω στο οποίο έχουν στηριχτεί πολλές ελπίδες από τον Ομιλο της Fiat για εμπορική πορεία αξιώσεων αλλά και αναγνώριση της ποιοτικής αναβάθμισης των προϊόντων του, αντιπαρατίθεται στο Γάλλο "επικεφαλής" της κατηγορίας των μικρομεσαίων 1.600αριών. Στις τρίθυρες και πιο σπορτίφ εκδόσεις τους και τα δύο μοντέλα συνδυάζουν πολυτέλεια και εξαιρετικό εξοπλισμό με "αρκετό" ντιζάιν και κατ' επέκταση στυλ.
Η κατάσταση, όπως διαμορφώνεται στην κατηγορία, φέρνει σε απευθείας αντιπαράθεση τους κληρονόμους παραδόσεων πολλών ετών. Από τις προηγούμενες κιόλας γενιές, τα δύο μοντέλα-εκπρόσωποι της Fiat και της Peugeot αντίστοιχα, συγκρούονταν για μια θέση στον ήλιο των πωλήσεων της κατηγορίας. Με τα χρόνια ο πήχης ανέβηκε ψηλά και όλες οι εταιρείες δίνουν πλέον την πρέπουσα σημασία σε όλους τους τομείς που ενδιαφέρουν τους εν δυνάμει αγοραστές. Ετσι οι επιλογές στην αγορά είναι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων αρκετά αξιόλογες, γεγονός που καθιστά την επιλογή πιο δύσκολη διαδικασία, με τις υποκειμενικές παραμέτρους να παίζουν τελικά το σημαντικότερο ρόλο για την οριστική απόφαση.
Τα Stilo και 307 αποτελούν τις καλύτερες "στιγμές" των δύο αρκετά εμπορικών εταιρειών. Ερχονται μετά από αρκετά χρόνια ζυμώσεων και εξέλιξης, ενσωματώνοντας τα καλύτερα χαρακτηριστικά που έχουν οι κατασκευάστριες εταιρείες να επιδείξουν σε τομείς όπως είναι η σχεδίαση και η εφαρμοσμένη τεχνολογία, με άμεσο και έμμεσο όφελος προς τον τελικό καταναλωτή.
Σχεδιαστικά, το 307 διατηρεί τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των μοντέλων της Peugeot. Αυτά που έχουν καθιερώσει ένα ενιαίο (family look) "χαρακτήρα" σε όλη την γκάμα των μοντέλων της Γαλλικής εταιρείας. Οι γραμμές του αμαξώματος προσδίδουν μια αρκούντως επιθετική εμφάνιση στο μοντέλο, το οποίο προδιαθέτει και για μεγάλους χώρους επιβατών. Αντίστοιχα, η νεοεισαχθείσα Ιταλική πρόταση εμφανίζεται ξεχωριστή σχεδιαστικά. Eλάχιστα στοιχεία από το προηγούμενο μοντέλο (Bravo) συναντώνται και είναι μάλλον δυσδιάκριτα. Με highlight το πίσω μέρος, όπου τα φωτιστικά σώματα προσδίδουν ένα ξεχωριστό ύφος στην κατασκευή. Σίγουρα το παιχνίδι των εντυπώσεων κερδίζεται από την Ιταλική κατασκευή, καθώς διαθέτει και επιδεικνύει κατάλληλα ορισμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που προσελκύουν το μάτι.
Ο τομέας του εξοπλισμού είναι ένα ακόμα πεδίο υπεροχής -έστω με μικρή διαφορά- του Stilo. Το Ιταλικό μοντέλο διαθέτει επιπλέον σε σχέση με το 307 σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης των κινητήριων τροχών αλλά και μια σειρά ηλεκτρονικών συστημάτων που άπτονται της ενεργητικής ασφάλειας και έχουν να κάνουν ως επί το πλείστον με το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα το επίπεδο του εξοπλισμού και των δύο μοντέλων στις συγκεκριμένες εκδόσεις που είχαμε στη διάθεσή μας (Dynamic για το Stilo, XSi για το 307) είναι κορυφαίο.
Με δεδομένο πως η τιμή τους είναι παρεμφερής, (5.650.000 δρχ. το Stilo της δοκιμής με τις ζάντες αλουμινίου συν 350.000 δρχ. για τη μεγάλη γυάλινη ηλιοροφή, 5.960.000 δρχ. το 307), σε δίλημμα δικαιολογημένα μπορεί να φτάσει κανείς.
Εντυπωσιακό το πίσω μέρος του Stilo, δε χρησιμοποιεί το τέχνασμα των κάθετων φωτιστικών σωμάτων. Η στιβαρότητα που αποπνέει είναι μεταξύ των πλεονεκτημάτων του.
Καλαίσθητο είναι και το πίσω μέρος του 307 με τα ελλειψοειδή φωτιστικά σώματα να ορίζουν το μεγαλύτερο μέρος της εμφανισιακής προσωπικότητάς του μοντέλου.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Fiat Stilo 100 3d vs Peugeot 307 1,6 3d Αμφισβήτηση «α λα» ιταλικά