H Nissan και η Renault ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα ένα σχέδιο με το οποίο οι δύο εταιρείες ενισχύουν σημαντικά τους μεταξύ τους δεσμούς και το οποίο μετατρέπει τη σχέση τους σε ένα είδος συγχώνευσης. Συγκεκριμένα ανακοινώθηκε ότι η Renault θα αυξήσει το μερίδιό της στην Ιαπωνική φίρμα από το 36,8% που είναι σήμερα στο 44,4% έναντι 210 δις γιεν (1,7 δις δολάρια). Από την άλλη, η Nissan θα αποκτήσει έναντι 160 δις γιεν το 10% με 15% της Renault. H γαλλική κυβέρνηση, εξάλλου, ανακοίνωσε ότι θα μειώσει σταδιακά το μερίδιο του 44% που κατέχει στη Renault όσο προχωρά η συμφωνία με τη Nissan.
Το σχέδιο αυτό σηματοδοτεί την πρώτη φορά που Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα καταφέρει να πετύχει μία συμφωνία ανταλλαγής μεριδίων με την ξένη εταιρεία που έχει τον έλεγχό της. Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα μέσα του 2002 και αντανακλά την αυξανόμενη τον τελευταίο καιρό συνεργασία των δύο εταιρειών στους τομείς των κοινών πλατφορμών, των εργοστασίων και της διοίκησης. Οι δύο εταιρείες εξάλλου έχουν αποφασίσει να ιδρύσουν μία κοινή επιχείρηση στην οποία θα κατέχουν ίσα μερίδια και η οποία θα αποφασίζει για την κοινή τους στρατηγική από εδώ και πέρα.
Ο πρόεδρος της γαλλικής φίρμας, Λουί Σβάιτζερ, πάντως, απέκλεισε το ενδεχόμενο πλήρους συγχώνευσης μεταξύ των δύο εταιρειών στο μέλλον καθώς θεωρεί ότι κάτι τέτοιο δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους.
Οι κεφαλές των δύο εταιρειών μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας. Από αριστερά: Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Nissan Γιοσικάζου Χανάουα, ο Πρόεδρος της Renault Λουί Σβάιτζερ και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Κάρλος Γκοσν.