Αξιόλογο
αυτοκίνητο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η Alfa 33, ακόμα
και τώρα που η παραγωγή της έχει σταματήσει εδώ και αρκετό
καιρό. Οι Ιταλοί τεχνικοί δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που
συγκινεί στο δρόμο με την οδική συμπεριφορά του. Η κατασκευή
της ξεκίνησε τον Ιούνιο του 1983, ενώ τον Ιανουάριο του
1990, ανανεώθηκε και απόκτησε την τελική της μορφή. Η παραγωγή
της σταμάτησε τον Ιούλιο του 1994, οπότε και μπήκε σε παραγωγή
η 145. Η κατασκευή της 33 βρίσκεται μεν σε αποδεκτά επίπεδα,
αλλά κατά τη διάρκεια της χρήσης ακούγονται κάποιοι τριγμοί
από το αμάξωμα. Μέτρια είναι η θέση οδήγησης, η οποία θέλει
μακριά χέρια και κοντά πόδια. Η εργονομία κυμαίνεται σε
γενικότερα σε μέτρια επίπεδα, όπως επίσης και η συναρμολόγηση
των επιμέρους πλαστικών μερών. Οι χώροι για τους επιβάτες
είναι αρκετά καλοί, το ίδιο και ο χώρος των αποσκευών, ο
οποίος όμως έχει ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Το σχήμα της είναι
κλασικά ιταλικό, με έντονες γωνίες. Αυτό, όμως, που έρχεται
στο μυαλό μας όταν ακούμε το όνομα 33, είναι οι επιδόσεις
και τα κρατήματά της. Με περίπου 12 δευτερόλεπτα για τα
0-100 και σχεδόν 180 χιλιόμετρα τελική, αφήνει πίσω της
πολλά από τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Οταν η ευθεία τελειώσει,
η 33, με αναρτήσεις καταβολής Alfasud, μπορεί και στέκεται
περήφανα ακόμα και ανάμεσα στα πιο σύγχρονα μοντέλα. Οι
κινητήρες που κινούσαν το αρκετά ελαφρύ αμάξωμα της 33 ήταν
ένας επίπεδος (μπόξερ) 1,4 λίτρων με απόδοση 80 ίππους στις
6.000 σ.α.λ., ένας επίσης επίπεδος 1,7 λίτρων με 8 βαλβίδες
και ένας επίσης 1,7 λίτρων επίπεδος με 16 βαλβίδες, απόδοσης
132 ίππων στις 6.500 σ.α.λ.. Ολες οι εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες,
εκτός από την Sportwagon και μία 4θυρη με τον κινητήρα των
1,7 λίτρων, οι οποίες είναι τετρακίνητες κατ' επιλογή. Εκτός
από το 4θυρο αμάξωμα, υπάρχει και η έκδοση Sportwagon, η
οποία διαθέτει μακρύτερο πίσω μέρος και κατ' επέκταση αρκετά
καλύτερο χώρο αποσκευών. Επίσης, στην αγορά μίας μεταχειρισμένης
33, ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να προσέξει το ηλεκτρικό
κύκλωμα του αυτοκινήτου για τυχόν προβληματικές ενώσεις,
τον κινητήρα εάν έχει πολλές διαρροές, το γενικότερο φινίρισμα
του αυτοκινήτου διότι είναι αρκετά ευαίσθητο και τέλος,
εάν "γρατζουνάνε" πολύ οι ταχύτητες κατά την αλλαγή. Εκτός
αυτών των προβλημάτων, η 33 δεν παρουσίαζε κάτι άλλο σημαντικό,
οπότε και η αγορά της δε θεωρείται "επικίνδυνη". Τέλος,
τα ανταγωνιστικά μοντέλα της 33 είναι το Ford Escort με
τον κινητήρα των 1.400 κ.εκ., το Opel Kadett, το Peugeot
309 κ.ά.
.
Αξίζει
για:
1.
Τον
κινητήρα και τις επιδόσεις του.
2.
Τους
χώρους του και την άνεση που αυτοί προσφέρουν.