H
παραγωγή του Audi 80 ξεκίνησε το 1972 και αυτά που έκαναν
το μοντέλο να ξεχωρίζει ήταν το γνωστό σε όλους τετράγωνο
σχήμα του και η πλήρης απουσία καμπύλων. Ο αντικαταστάτης
αυτής της γενιάς ήταν πάλι ένα Audi με την ονομασία 80,
το οποίο όμως μόνο στο όνομα θύμιζε το προκάτοχο μοντέλο.
Οι τεράστιες διαφορές τόσο εξωτερικά, όσο και στα μηχανικά
μέρη, ήταν ορατές με την πρώτη ματιά. Η τελευταίας γενιάς
80 είχε μεν τετράγωνο σχήμα, αλλά όλες οι ευθείες τελείωναν
σε καμπύλες, δίνοντας έτσι μία πολύ πιο μοντέρνα εικόνα
στο μοντέλο.
Στο εσωτερικό, η ποιότητα και η εργονομία έφτασαν σε τουλάχιστον
ικανοποιητικά για την εποχή επίπεδα, οι χώροι ήταν ικανοί
να φιλοξενήσουν πέντε ενήλικες, χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις,
ενώ ο χώρος αποσκευών βρισκόταν στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Το φινίρισμα ήταν προσεγμένο και το επίπεδο εξοπλισμού με
στάνταρ ABS, ατσάλινες μπάρες στις πόρτες και ζώνες ελεγχόμενης
παραμόρφωσης, από τα πιο πλήρη της εποχής. Οι κινητήρες
που κινούν το 80 ξεκινάνε από τα 1,6 λίτρα με απόδοση 70
ίππους, ο οποίος αντικαταστήθηκε στη συνέχεια από έναν άλλο
ίδιας χωρητικότητας, με απόδοση όμως 100 ίππους. Ο συγκεκριμένος
κινητήρας εξάλειψε το μειονέκτημα της μικρής ισχύος και
έτσι κινεί το βαρύ αμάξωμα με αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς.
Η τελική τονωτική ένεση στον 1.600άρη κινητήρα έγινε από
την ελληνική αντιπροσωπεία και έδωσε στον κινητήρα 25 ίππους
ακόμα και 13 κιλά ροπής παραπάνω. Ο αμέσως μεγαλύτερος κινητήρας
που εξοπλίζει το 80 είναι ένας 2λιτρος απόδοσης 90 ίππων,
ο οποίος αναβαθμίστηκε πολύ γρήγορα και απέδιδε 115 ίππους.
Με μία ακόμη αναβάθμιση, το μοντέλο έφτασε στην τελική του
μορφή, με τους 137 ίππους. Εκτός των απλών εκδόσεων, υπάρχει
και μία πρόταση από την ABT, όπου από το 2λιτρο κινητήρα
μπόρεσε και "έβγαλε" 260 ίππους στις 6.200 σ.α.λ., με αποτέλεσμα
οι επιδόσεις του 80 να εκτοξευθούν σε εξωπραγματικές τιμές.
Για του λόγου το αληθές, το μοντέλο φτάνει τα 100 χλμ./
ώρα σε μόλις 5,7 δεύτερα, ενώ η τελική του ξεπερνάει τα
250 χλμ./ ώρα. Το Audi 80 βγήκε σε 4θυρη έκδοση, σε κάμπριο,
αλλά και σε έκδοση στέισον. Σταμάτησε να παράγεται στα τέλη
του 1994, διότι αντικαταστήθηκε από το Α4. Η αξιοπιστία
του 80 βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και τα μόνα προβλήματα
που θα παρουσιάσει το μοντέλο είναι κάποιες διαρροές στο
υδραυλικό τιμόνι και η ανάγκη αλλαγής καταλύτη σε συχνά
διαστήματα. Από την εποχή του τελευταίου 80 και μετά, η
Audi παρουσιάστηκε φιλόδοξη και δραστήρια, με κύριο στόχο
την καθιέρωσή της στη θέση του τρίτου κατασκευαστή αυτοκινήτων
γοήτρου, μαζί με τις Mercedes και BMW, οπότε η ποιότητα
και η αξιοπιστία έπρεπε να βρίσκεται, όπως όντως συμβαίνει,
σε πολύ υψηλά επίπεδα. Οι κυριότεροι ανταγωνιστές του 80
είναι η σειρά 3 της BMW, το Peugeot 405 και το VW Passat.