Tο
Dedra υπήρξε ο εκπρόσωπος της Lancia στη μεσαία κατηγορία
έως τον Ιούλιο του 1999, οπότε και παρουσιάστηκε το Lybra,
ο αντικαταστάτης του εξίσου επιτυχημένου μοντέλου με το
όνομα Prisma. Παρουσιάστηκε στην αγορά τον Απρίλιο του 1989
με αμάξωμα τετράθυρο σεντάν και κινητήρες χωρητικότητος
1.600 και 2.000 κ.εκ., ενώ μοιραζόταν το ίδιο πάτωμα με
τα Fiat Tipo και Tempra. Το Σεπτέμβριο του 1994 προστέθηκε
στην παραγωγή η πεντάθυρη έκδοση στέισον βάγκον, ενώ εμφανίστηκε
και η νέα γενιά κινητήρων, οι 16βάλβιδοι με ψεκασμό πολλαπλών
σημείων με ισχύ 1,6 και 1,8 με 103 και 131 ίππους αντίστοιχα.
Το 1998, το μοντέλο υπέστη το τελευταίο facelift.
Η καμπίνα χαρακτηρίζεται πολυτελής με τα ποιοτικά και κομψά
υλικά να καλύπτουν το σύνολο του εσωτερικού. Εξίσου ποιοτική
είναι και η συναρμογή τους. Ωστόσο, οι προσφερόμενοι χώροι
δεν είναι απόλυτα ικανοποιητικοί, καθώς ο χώρος για τα γόνατα
και τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι περιορισμένος. Στο
αίσθημα πολυτέλειας συμβάλει και η πολύ καλή εργονομία.
Τα καθίσματα είναι πολύ άνετα και προσφέρουν καλή πλευρική
στήριξη. Οι τριγμοί δεν απουσιάζουν, ωστόσο το πρόβλημα
στην πολύωρη παραμονή έρχεται με την υψηλή στάθμη παραγόμενου
θορύβου από τον κινητήρα.
Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου είναι ασφαλής και ομοιογενής,
καθώς συνδυάζει κορυφαία κατευθυντικότητα, ακριβές και ελαφρύ
σύστημα διεύθυνσης και τέλος, δυνατά και προοδευτικά φρένα.
Στη μακρόχρονη πορεία του, το Dedra παρουσίασε αρκετά προβλήματα
τα οποία είχαν να κάνουν περισσότερο με τη χώρα παραγωγής
του και το επίπεδο συναρμολόγησης και λιγότερο, με σχεδιαστικά
λάθη ή παραλείψεις. Ετσι, στη λίστα αυτών συναντούμε προβλήματα
στα ηλεκτρικά και συχνότερα στις ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές,
ρωγμές στην εξάτμιση, χαλάρωση του επιλογέα και αδυναμία
συγχρονισμού του κιβωτίου, ενώ επίσης τα φρένα πιάνουν μονόπλευρα..
Ανταγωνιστές του μοντέλου ήταν το Audi 80, η Mercedes C
και η σειρά 3 της BMW.