H
πολύ επιτυχημένη πρόταση της Lancia στη μικρομεσαία κατηγορία
με το όνομα Delta, έκανε το ντεμπούτο της στην αγορά το
Σεπτέμβριο του 1979. Το 1993, παρουσιάστηκε η νέα Delta,
ενώ το 1998 υπέστη και το τελευταίο facelift, λίγο πριν
εγκαταλείψει οριστικά τη γραμμή παραγωγής.
Εως το 1993, η Delta διετέθη με μία μόνο έκδοση αμαξώματος,
πεντάθυρο χάτσμπακ. Τα αμαξώματα νέας γενιάς αυξήθηκαν σε
δύο, ένα τρίθυρο και ένα πεντάθυρο σε χάτσμπακ έκδοση και
τα δύο για λόγους παράδοσης. Μετά το 1993, οι διαθέσιμοι
κινητήρες των αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά ήταν ο 1,4
με ισχύ 74 ίππους, ο 1,6 με 103 ίππους, ο 1,8 με 130 ίππους
και τέλος, ο δίλιτρος turbo με 193 ίππους. Κύριο χαρακτηριστικό
των μικρότερων εκδόσεων ήταν ο υποτονικός χαρακτήρας, αποτέλεσμα
του μεγάλου σχετικά βάρους του αμαξώματος.
Η Delta δεύτερης γενιάς είναι ένα αυτοκίνητο, του οποίου
το μεγαλύτερο προσόν είναι η ιδιαίτερα ασφαλής οδική συμπεριφορά
και η οδηγική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει απλόχερα
στον, τυχερό, οδηγό του. Οι εσωτερικοί χώροι κατατάσσονται
στο μέσο όρο της κατηγορίας, κυρίως λόγω του πίσω μειωμένου
ύψους, κάτι που θα ενοχλήσει τους δύο ενήλικες που θα κάτσουν
πίσω, οι οποίοι όμως κατά τ' άλλα θα νιώσουν πολύ άνετα.
Με το πολυτελές εσωτερικό, το μοντέλο δείχνει να ανήκει
σε μεγαλύτερη κατηγορία, παρά το μέγεθος του αμαξώματος.
Τα καθίσματα εξασφαλίζουν άριστη θέση οδήγησης και πολύ
καλή πλευρική στήριξη, ειδικά στις εκδόσεις με το εντυπωσιακό
σαλόνι της Recaro με τα εξαιρετικής ποιότητας μπάκετ από
αλκαντάρα. Το τιμόνι και τα περιμετρικά όργανα βρίσκονται
σε σωστές αποστάσεις από τον οδηγό, διευκολύνοντας τη χρήση
τους. Ο χώρος αποσκευών είναι μικρός, αλλά έχει κανονικό
σχήμα και είναι εύκολος στη φόρτωση.
Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου είναι πάντα προβλέψιμη,
με υποστροφικές τάσεις στο όριο όταν οδηγηθεί με συμβατικό
τρόπο, ενώ θα ενθουσιάσει όλους όσους έχουν σπορ ανησυχίες
και ταλέντο, καθώς ύστερα από επιλογή του οδηγού, το αυτοκίνητο
μπορεί να προ-τοποθετηθεί για να διαγράψει μία καμπύλη,
ακόμα και με πλαγιολίσθηση διαρκείας. Στον κορυφαίο έλεγχο
του αυτοκινήτου, μεγάλο ρόλο παίζει το πολύ καλό σύστημα
διεύθυνσης με τη... στοιχειώδη υποβοήθηση, που είναι πάντα
ζωντανό και ακριβές, καθώς και τα φρένα με την πολύ καλή
αίσθηση και ανθεκτικότητα στην παρατεταμένη σκληρή χρήση
παρά τα 1.200 περίπου κιλά του αμαξώματος.
Τα προβλήματα στις Delta έχουν κυρίως να κάνουν με βλάβες
που προέρχονται από κακή συναρμολόγηση τμημάτων. Ηλεκτρικά
προβλήματα έχουν εμφανιστεί σε κάποια μοντέλα, εκεί όμως
που πρέπει να δείξει προσοχή ο υποψήφιος αγοραστής μιας
μεταχειρισμένης Delta, είναι το ταλαιπωρημένο αμάξωμα και
τα μηχανικά μέρη, αφού από τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων
πολλοί ήταν οι... θερμόαιμοι.