Tο
εκτός δρόμου όχημα της κορεάτικης KIA με το όνομα Sportage,
εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην αγορά το 1996, στην οποία
και εξακολουθεί να παραμένει. Οι εκδόσεις που διατίθενται
στην ελληνική αγορά είναι τρεις: αυτή με το τρίθυρο αμάξωμα,
αυτή με το πεντάθυρο και τέλος, αυτή με το επίσης πεντάθυρο
αλλά πιο μακρύ αμάξωμα, που φέρει την ονομασία Sportage
Wagon. Και οι τρεις εκδόσεις χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα
χωρητικότητας 1.998 κ.εκ., που αποδίδει 130 ίππους.
Το καταξιωμένο και διαδεδομένο πλέον μοντέλο της ΚΙΑ στην
ελληνική αγορά αποτελεί ένα αρκετά άνετο τετρακίνητο. Το
εσωτερικό του διαθέτει μεγάλους χώρους και μπορεί να φιλοξενήσει
πέντε ενήλικους επιβάτες. Ωστόσο, ο χώρος αποσκευών δεν
είναι απόλυτα ικανοποιητικός. Η ανάρτηση κατορθώνει και
απορροφά τις ανωμαλίες στο δρόμο, γίνεται όμως λίγο ενοχλητική
σε εκτός δρόμου διαδρομές και ο λόγος γι' αυτό είναι η σφικτή
"ασφάλτινη" ρύθμισή της. Η ποιότητα κατασκευής δε θα προβληματίσει,
αφού σε γενικές γραμμές είναι καλή. Η εργονομία, όπως και
ο διάκοσμος του αυτοκινήτου κυμαίνονται στα ίδια καλά επίπεδα.
Ο πίνακας οργάνων είναι μεγάλος και ευανάγνωστος, ενώ η
περιφερειακή ορατότητα του οδηγού μειώνεται από τις εμπρός
κολώνες του αμαξώματος. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή
και τα καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη.
Ο κινητήρας διαθέτει 16 βαλβίδες, οι οποίες κινούνται από
δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, ενώ η τροφοδοσία γίνεται
με ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Κάτω από τις 3.000 σ.α.λ.,
ο κινητήρας παρουσιάζεται αδύναμος, από εκεί και πάνω όμως
μεταμορφώνεται σε μία δυνατή και εύστροφη μονάδα, κάτι που
αντανακλάται στις επιδόσεις, παρά το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου
(1.435 κιλά). Η οδική συμπεριφορά είναι απόλυτα ικανοποιητική
τόσο στο χώμα, όσο και στην άσφαλτο. Τα φρένα είναι αρκετά
δυνατά, χωρίς όμως να μπορούν να χαρακτηρισθούν άριστα.
Η μόνη αρνητική εντύπωση που αφήνει το κορεάτικο μοντέλο
στον οδηγό του (τόσο στον έμπειρο, όσο και στον άπειρο)
είναι η ευκολία με την οποία υπερστρέφει, κάτι που θα μπορούσε
να χαρακτηρισθεί εκτός από διδακτικό, και διασκεδαστικό
σε περίπτωση που το βάρος του αμαξώματος δεν ήταν μεγάλο
ώστε να τρομάζει με την αδράνειά του. Ευτυχώς, για όλους
εμάς με τα συμβατικά επίθετα και όχι λήγοντα σε -άνεν, παρέχεται
η δυνατότητα επιλογής μόνιμης τετρακίνησης. Σ' αυτή την
περίπτωση, ο οδηγός σπάνια θα προβληματιστεί, καθώς το μοντέλο
κρατάει πεισματικά τη γραμμή του με ουδέτερο τρόπο, ενώ
όταν αυξηθεί η πίεση, εμφανίζει ομαλή υποστροφή, εύκολα
ελεγχόμενη.
Στη μέχρι τώρα πορεία του, το Sportage έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα
αξιόπιστο στα μηχανικά του μέρη, ενώ τα όσα προβλήματα παρουσίασε
είναι αποκλειστικά αποτελέσματα παρατεταμένης σκληρής ή
ακόμη και κακής. Σε αυτά συγκαταλέγονται οι τριγμοί στο
εσωτερικό, η χαλάρωση του κιβωτίου ταχυτήτων, η πρόωρη φθορά
και πτώση απόδοσης των αμορτισέρ και των φρένων και τέλος,
τα χτυπήματα που μπορεί να προκληθούν στο αμάξωμα από χρήση
εκτός δρόμου.
Τα ανταγωνιστικά μοντέλα της ΚΙΑ στην εν λόγω κατηγορία
είναι τα Suzuki Vitara, Subaru Forester και Toyota RAV4.
.
Αξίζει για:
1.
Τις αξιόλογες δυνατότητες του στην εκτός δρόμου χρήση.