Η
πολύ καλή πορεία τoυ Primera στην Ευρώπη στα μέσα του 1990, "ανάγκασε" τους ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας, αντί να το αντικαταστήσουν με κάποιο καινούργιο μοντέλο που θα είχε αβέβαιη πορεία στην αγορά, να το αναβαθμίσουν, να το εκσυγχρονίσουν και να το προσαρμόσουν στις αυτοκινητιστικές απαιτήσεις της Γηραιάς Ηπείρου. Οι βασικές ιδέες για το αναβαθμισμένο μοντέλο ήταν να κρατηθούν οι βασικές γραμμές της προηγούμενης έκδοσης και να προστεθούν μόνο μερικές σχεδιαστικές πινελιές, που θα το έκαναν πιο μοντέρνο από τον προκάτοχό του. Η ίδια φιλοσοφία συνεχίστηκε και στο εσωτερικό του μοντέλου. Πλήρες ταμπλό από ποιοτικά υλικά, φροντισμένο φινίρισμα, παραδειγματική εργονομία, αλλά απρόσωπη σχεδίαση, είναι τα βασικά γνωρίσματα του εσωτερικού του Primera τρίτης γενιάς. Η μικρή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και του μεταξονίου επέδρασε θετικά στους εσωτερικούς χώρους του μοντέλου και έτσι μπορεί πλέον να φιλοξενήσει πέντε ενήλικες με αρκετή άνεση. Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, με 505 λίτρα ωφέλιμου φορτίου. Δύο από τα ευαίσθητα σημεία του ιαπωνικού μοντέλου εντοπίζονται στους τομείς της παθητικής ασφάλειας αλλά και της οδικής συμπεριφοράς. Το αυξημένο βάρος του Primera τρίτης γενιάς μεταφράζεται σε επιπλέον ενισχύσεις του αμαξώματος και στον αρκετά πλήρη -πλέον- εξοπλισμό ασφαλείας. Ο τομέας, όμως, στον οποίο και διαφέρει ριζικά από τον προκάτοχό του, είναι η οδική συμπεριφορά. Εδώ, οι Ιάπωνες τεχνικοί συνδύασαν πολλαπλούς συνδέσμους τόσο στην πίσω όσο και στην εμπρός ανάρτηση. Ο οδηγός δύσκολα θα βρεθεί πλέον σε δύσκολη κατάσταση, αφού οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι ως επί το πλείστον ουδέτερες και προοδευτικές, χωρίς να έχει θυσιαστεί το επίπεδο της προσφερόμενης προς τους επιβάτες άνεσης. Τα διαθέσιμα αμαξώματα του Primera είναι 4θυρα, 5θυρα και στέισον βάγκον και εξοπλίζονται με δύο διαφορετικούς κινητήρες. Ο μικρός είναι αυτός των 1,6 λίτρων, που αποδίδει 100 ίππους, αλλά δεν καταφέρνει να κινήσει με αξιοπρεπείς ρυθμούς το βαρύ αμάξωμα. Τα όρια πρόσφυσης με το συγκεκριμένο κινητήρα, δεν ξεπερνιούνται εύκολα, οπότε μπορεί να θεωρηθεί πολύ ασφαλές για οικογενειακές μετακινήσεις. Ο δεύτερος κινητήρας είναι 2 λίτρων και αποδίδει 130 ίππους ή 150 στην έκδοση GT. Αν και με τους 130 ίππους οι επιδόσεις του βρίσκονται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, ο κινητήρας με τους 150 ίππους ξεχωρίζει, εκτός των επιδόσεών του και για την ομαλή λειτουργία του, όπως και για την απόκρισή του από πολύ χαμηλά. Ολοι οι κινητήρες και φυσικά και τα αμαξώματα είναι πολύ αξιόπιστα, ενώ σε συνδυασμό και με την καλή ποιότητα κατασκευής αλλά και τον διαθέσιμο εξοπλισμό, τυγχάνουν μεγάλης ζήτησης σαν μεταχειρισμένα. Τα προβλήματα που παρουσιάζει είναι μικρής έκτασης και περιορίζονται σε κάποια ηλεκτρικά, όπως του δυναμό ή των ηλεκτρικών παραθύρων. Αλλα προβλήματα εμφανίζονται όταν ο ιδιοκτήτης δεν τηρεί τα προκαθορισμένα σέρβις, αλλά και μετά από εκτεταμένη χρήση του μοντέλου στο δρόμο. Τέλος, οι βασικότεροι ανταγωνιστές του Primera είναι η Citroen Xantia, το Opel Vectra και το Ford Mondeo.