Tο
ΚΙΑ Sephia μπήκε στην παραγωγή το 1993 και αντικαταστάθηκε
από το Sephia II το 1997. Στη χώρα μας διατίθεται η σεντάν
έκδοση με τον κινητήρα των 1.498 κ.εκ., που αποδίδει 90
ίππους.
Η μεσαία πρόταση της κορεάτικης εταιρείας αποτελεί ένα πολυτάλαντο
μοντέλο. Εκτός από οικονομικά προσιτό είναι και ιδιαίτερα
αξιόπιστο. Οι χώροι που προσφέρει είναι ικανοποιητικοί και
η οδική του συμπεριφορά ασφαλής. Στην καμπίνα θα χωρέσουν
άνετα τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι
εξίσου ικανοποιητικός και βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για να επενδύσουν την
καμπίνα δείχνουν φτηνά, ωστόσο το εσωτερικό είναι καλοφτιαγμένο
και οι τριγμοί εμφανίζονται μόνο όταν η μαλακά ρυθμισμένη
ανάρτηση αδυνατεί να "διαβάσει" το σύνολο των συνεχόμενων
ανωμαλιών του δρόμου ή όταν σε συνθήκες πίεσης στρεβλώνει
το πλαίσιο. Τα καθίσματα διαθέτουν κομψή επένδυση και είναι
ιδιαίτερα μαλακά σε αίσθηση, ενώ αποδεικνύονται άνετα ακόμη
και μετά από πολύωρη παραμονή, προσφέροντας παράλληλα και
καλή πλευρική στήριξη. Η εργονομία κυμαίνεται σε πολύ καλά
επίπεδα. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος.
Εξίσου καλή είναι και η ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση.
Οδικά, το μοντέλο στέκεται με αξιοπρέπεια απέναντι σε κάθε
διάθεση του οδηγού, δηλώνοντας όμως ξεκάθαρα τα όριά του.
Χωρίς αυτό να είναι αρνητικό, προτιμά ήπιους χειρισμούς
από τη μεριά του οδηγού, όχι γιατί δεν μπορεί να αντεπεξέλθει,
αλλά γιατί κατασκευάστηκε με στόχο την επί μακρόν και οικονομικά
προσιτή μεταφορά λιγότερο εύρωστων ανθρώπων ή απλά όσων
επιθυμούν να κάνουν την δουλειά τους χωρίς πολλά πολλά.
Αν κάποιος επιμένει να το πιέζει, το μόνο που θα ανακαλύψει
είναι η τυπική υποστροφή, που θα εμφανιστεί με απόλυτα ομαλό
και προοδευτικό τρόπο. Σε αυτή την περίπτωση (όπως και σε
κάθε άλλη), ο έλεγχος είναι εύκολος, καθώς το ελαφρύ και
ταχύ σύστημα διεύθυνσης προσφέρει πολύ καλή αίσθηση. Μόνο
μελανό σημείο στην πιεστική οδήγηση είναι η πρόωρη πτώση
της απόδοσης των φρένων. Για το μοντέλο της ΚΙΑ δεν έχουν
αναφερθεί προβλήματα έως τώρα σε κανέναν τομέα.
Τα ανταγωνιστικά του μοντέλα είναι τα Skoda Felicia και
Fabia, καθώς και το Daewoo Lanos.