ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Lancia Y:
 
Μίνι εκκεντρικότητες
 

H πολυτελής πρόταση της Lancia στη μίνι κατηγορία με την ονομασία Y, πρωτοεμφανίστηκε στη Γενεύη το 1985. Το Σεπτέμβριο του 1986 παρουσιάστηκε η τετρακίνητη έκδοση, ενώ το Νοέμβριο του 1989 μπήκε στην παραγωγή και η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο. Το 1995, παρουσιάζεται η δεύτερη γενιά Υ με κινητήρες χωρητικότητας 1.200 και 1.400 κ.εκ., ενώ το 1997 μπαίνουν στην γκάμα δύο νέα μηχανικά σύνολα με 1.100 και 1.200 κ.εκ., με τον 1,2 να είναι πλέον 16βάλβιδος. Το Υ διατίθεται με ένα μόνο αμάξωμα, τρίθυρο χάτσμπακ. Οι κινητήρες των οχημάτων που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά είναι ο 1,2 με 8βάλβιδη κεφαλή και απόδοση 60 ίππους και ο 1,2 με 16βάλβιδη κεφαλή και απόδοση 80 ίππους.
Η ανάρτηση απορροφά με ικανοποιητικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ηχομόνωση είναι σε καλά επίπεδα και κρατά το θόρυβο του κινητήρα μακριά από τους επιβάτες. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά άβολη και οι πίσω χώροι περιορισμένοι, ενώ μικρός είναι και ο χώρος αποσκευών. Ο κινητήρας αποδεικνύεται ελαστικός με πολύ καλά αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές. Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι εύχρηστος και ο συμπλέκτης ελαφρύς, βελτιώνοντας κατά πολύ την παραμονή του οδηγού στο μποτιλιάρισμα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ και ακριβές, συνεισφέροντας και αυτό στην άνεση του οδηγού. Τα φρένα είναι ικανοποιητικά και αποτελεσματικά, ενώ είναι και ανθεκτικά σε παρατεταμένη σκληρή χρήση. Η μόνη τους απαίτηση είναι ένα λίγο πιο "βαρύ" πόδι από τα συνηθισμένα. Η οδική συμπεριφορά του Υ είναι σε γενικές γραμμές είναι καλή και ασφαλής, με τις όποιες υποστροφικές τάσεις να κάνουν την εμφάνιση τους ύστερα από πίεση.
Στα προβλήματα που παρουσίασε το Υ συγκαταλέγονται διαρροές λιπαντικού από το σύστημα μετάδοσης, φθορά στους σταυρούς των ημιαξονίων, βλάβες στο ηλεκτρικό σύστημα, όπως συχνό κάψιμο λαμπών ιδίως των στοπ, καθώς και σκουριές στις πόρτες. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το κόστος επιδιόρθωσης διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα.
Οι βασικοί ανταγωνιστές του μικρού Υ είναι το Seat Arosa, το Ford Ka, το Nissan Micra, το Daihatsu Sirion και το VW Lupo.

. Αξίζει για:
1.
Τον μικρό του όγκο που το κάνει "παιχνίδι" στην πόλη.
2.
Την αξιοπρεπή οδική του συμπεριφορά.
3.
Το χαμηλό κόστος επισκευής και ανταλλακτικών.