Tο
όνομά της κατάφερε να γίνει μύθος, πριν ακόμη παρουσιαστεί
στο αγοραστικό κοινό. Ενα μοναδικό αυτοκίνητο που προσφέρει
-εκτός των άλλων- ένα μοναδικό πλεονέκτημα. Είναι κάμπριο
και κουπέ μαζί, και δεν απαιτούνται παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα
υπομονής ώστε οι επιβάτες του να μπορούν να απολαύσουν τον
ανοικτό ουρανό. Οπως οι περισσότεροι πλέον γνωρίζουν, ένας
ειδικός μηχανισμός επιτρέπει στη μεταλλική οροφή να αποθηκεύεται
στο χώρο αποσκευών όταν το επιθυμούν οι επιβάτες, οπότε
το αυτοκίνητο μετατρέπεται από κουπέ σε κάμπριο.
Το αυτοκίνητο ξεχωρίζει εκτός από τη μεταλλική οροφή του
και για την ισχυρή προσωπικότητα και το πρεστίζ που διαθέτει.
Οι σχεδιαστές του γερμανικού εργοστασίου έβαλαν τα δυνατά
τους και δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει με την
αισθητική του. Η... SL του φτωχού αποδείχθηκε τελικά πιο
ελκυστική και πιο εμπορική από τη μεγάλη της "αδερφή"
(με την οποία, βέβαια, την χωρίζουν αρκετές δεκάδες εκατομμύρια
δραχμές).
Η SLK πρωτοπαρουσιάστηκε στα μέσα του 1996 και προσφερόταν
στις ακόλουθες εκδόσεις: SLK 200 με 2.000 κ.εκ. και 136
ίππους, SLK 200 Kompressor με 2.000 κ.εκ. και 192 ίππους
αρχικά, οι οποίοι μειώθηκαν στους 163 στις τελευταίες εκδόσεις,
SLK 230 Kompressor με 2.300 κ.εκ. και 193 ίππους και τέλος,
η 6κύλινδρη έκδοση SLK 320 V6, η οποία παρουσιάστηκε μέσα
στο 2000 και χρησιμοποιεί ένα κινητήρα 3.200 κ.εκ. με απόδοση
218 ίππους.
Η SLK -όπως και όλες οι άλλες Mercedes- διακρίνεται για
την ποιότητα κατασκευής, την αξιοπιστία και τα υψηλά στάνταρ
ασφάλειας. Στο δρόμο, η SLK παρουσιάζεται εξαιρετικά σταθερή
στις ευθείες και με υψηλές ταχύτητες, ακόμα και με ανοιχτή
τη μεταλλική οροφή. Σε δρόμους με στροφές, η συμπεριφορά
της είναι ουδέτερη, ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ
υψηλά. Ικανοποιητικά είναι τα επίπεδα άνεσης αν και το μοντέλο
έχει σαφείς σπορ προσανατολισμούς και ως εκ τούτου, η ανάρτηση
έχει σφιχτή αίσθηση. Οι επιδόσεις από στάση και εν κινήσει
είναι πολύ καλές.
Οι πιο παλιές εκδόσεις SLK 200 που διαθέτουν 192 ίππους,
έχουν σαφώς καλύτερες επιδόσεις και βέβαια μεγαλύτερη σπιρτάδα
από τις νεότερες των 163 ίππων και γι' αυτό είναι δυσεύρετες.
Πιο δυσεύρετες είναι βέβαια οι SLK 230 Kompressor, που λόγω
φορολογίας είναι πιο σπάνιες στη χώρα μας. Ο επίδοξος αγοραστής
μιας SLK πρέπει να προσέξει για τυχόν χτυπήματα στο αμάξωμα
και καλό θα ήταν να ζητήσει ιστορικό των service, μιας και
πολλοί αποφεύγουν να τηρούν πιστά τους προγραμματισμένους
ελέγχους συντήρησης, λόγω αυξημένου κόστους. Το αυτοκίνητο
πρέπει επίσης να ελεγχθεί στον τομέα της ανάρτησης για τυχόν
καταπονήσεις, ενώ καλό είναι να ελεγχθεί και ο μηχανισμός
της μεταλλικής οροφής, όπως επίσης και η στεγανότητά της.
Οι ανταγωνιστές της SLK είναι τα BMW Z3, Alfa Spider και
Porsche Boxter.