- Το Start/Stop σου γλιτώνει 2 ντεπόζιτα το χρόνο
- Σήμερα υπάρχουν πιο εξελιγμένα Start/Stop που δουλεύουν ακόμα και εν κινήσει
- Χρειάζεται ειδικές μπαταρίες που αντέχουν και κοστίζουν παραπάνω
- Υπολόγισε από 130 έως και 250 ευρώ για μια καλή μπαταρία
Το Start/Stop σου γλιτώνει 2 ντεπόζιτα το χρόνο
Έχουμε αναφερθεί και στο παρελθόν για τα οφέλη του συστήματος Start/Stop, που απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματά στην κίνηση ή σε ένα φανάρι. Το ίδιο σύστημα αναλαμβάνει να ενεργοποιήσει τον κινητήρα μόλις ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη ή στην περίπτωση αυτόματου κιβωτίου, όταν αφήσει το πεντάλ του φρένου. Η διαφορά στην κατανάλωση και τους ρύπους μπορεί να φτάσει και το 1 λίτρο στα 100 χλμ. σε διαδρομές με μποτιλιάρισμα, που σε ετήσιο ρυθμό γλιτώνει στον οδηγό τουλάχιστον 150 ευρώ!
Σήμερα υπάρχουν πιο εξελιγμένα Start/Stop που δουλεύουν ακόμα και εν κινήσει
Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια έχουμε δει πιο εξελιγμένα συστήματα, όπως το χειροκίνητο κιβώτιο iMT της Hyundai, που απενεργοποιούν τον κινητήρα ακόμα και με το αυτοκίνητο εν κινήσει, ώστε να μειώσουν ακόμα περισσότερο την κατανάλωση και τους ρύπους.
Χρειάζεται ειδικές μπαταρίες που αντέχουν και κοστίζουν παραπάνω
Προφανώς ένα τέτοιο σύστημα απαιτεί μεγαλύτερες αντοχές από τα εμπλεκόμενα μηχανικά μέρη, όπως η μίζα, το δυναμό και βεβαίως η μπαταρία. Σχετικά με τη μπαταρία του αυτοκινήτου, αυτή πρέπει να είναι συμβατή για αυτοκίνητα με Start/Stop, ώστε να αντέχει τις συνεχείς εκκινήσεις μιας διαδρομής χωρίς να «ξελιγώνεται», ενώ παράλληλα πρέπει να υποστηρίζει με ρεύμα τον κλιματισμό, το ραδιόφωνο/infotainment, τα φώτα και γενικότερα την ανάφλεξη, για όση ώρα ο κινητήρας είναι απενεργοποιημένος.
Προφανώς μια συμβατική, φθηνά μπαταρία των 50-60 ευρώ, δε θα μπορεί να υποστηρίξει όλα τα παραπάνω. Συνήθως οι μπαταρίες αυτές είναι είτε τύπου EFB (Enhanced Flooded Battery) είτε τύπου AGM (Absorbent Glass Mat). Και οι δύο αυτοί τύποι μπαταρίας, αντέχουν πολύ περισσότερους κύκλους φόρτισης, περισσότερα χρόνια, ενώ έχουν τη δυνατότητα να εκκινούν τον κινητήρα ακόμα και όταν το επίπεδο φόρτισής τους είναι χαμηλό.
Υπολόγισε από 130 έως και 250 ευρώ για μια καλή μπαταρία
Μια τέτοια μπαταρία προφανώς και κοστίζει αρκετά παραπάνω από μια απλή μπαταρία μολύβδου, με τη διαφορά στην τιμή να είναι από 40% έως και 100%. Πιο συγκεκριμένα, μια μπαταρία με πχ. 70 Ah (αμπερώρια) για ένα συμβατικό αυτοκίνητο με Start/Stop κοστίζει από 130 έως 160 ευρώ, ενώ αν θες ισχυρότερη μπαταρία, το κόστος μπορεί να ξεπεράσει τα 200 ευρώ. Επίσης, στην περίπτωση που το όχημα έχει μπαταρία τύπου AGM, τότε θα πρέπει και η νέα να είναι ίδιου τύπου, ενώ συνήθως αυτού του τύπου οι μπαταρίες τοποθετούνται εκτός του χώρου της μηχανής (πχ. στα πλάγια του πορτμπαγκάζ ή κάτω από το κάθισμα) καθώς δεν είναι ιδιαίτερα ανθεκτικές στις υψηλές θερμοκρασίες.
Σε κάθε περίπτωση, αν το όχημά σου έχει Start/Stop και δε γνωρίζεις τι μπαταρία πρέπει να του βάλεις, καλό είναι να επισκεφτείς ένα κατάστημα με μπαταρίες ή ένα συνεργείο.