H λειτουργία του κιβωτίου Durashift είναι καλή με άμεση απόκριση στις αλλαγές σχέσεων.
To Fiesta της Ford 1.4 εφοδιάζεται και με κιβώτιο ταχυτήτων αυτόματης και κατ’ επιλογήν σειριακής λειτουργίας. Η κίνηση αυτή της Ford κάθε άλλο παρά άστοχη είναι, ιδιαίτερα τώρα που υπάρχει “έξαρση” στην εφαρμογή της συγκεκριμένης τεχνολογίας από τον ανταγωνισμό.
Το -παλαιότερα- αποκλειστικό προνόμιο των μεγάλων και ίσως και ακριβών αυτοκινήτων δεν ισχύει πια, αφού η χρήση του αυτόματου και σειριακού κιβωτίου στα μικρά αυτοκίνητα κάνει όλο και πιο συχνά την εμφάνισή της. Αδιάψευστο γεγονός είναι ότι πολλές πλέον εταιρείες που έχουν στις τάξεις τους μικρά αυτοκίνητα διαθέτουν εκδόσεις τους που εφοδιάζονται με αυτόματο και σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων.
Η Ford, σεβόμενη την εικόνα αλλά και την ιστορία της, δεν έμεινε αμέτοχη και εξέλιξε ένα κιβώτιο 5 σχέσεων το οποίο πραγματοποιεί τη σύμπλεξη και την αποσύμπλεξη ηλεκτρονικά. Το εν λόγω κιβώτιο ονομάζεται Durashift και εφοδιάζει το Fiesta των 1,4 λίτρων. Σχεδιαστικά το Fiesta Durashift δεν διαφοροποιείται σε σχέση διαφορά με το “συμβατικό” Fiesta ενώ η μοναδική διαφορά μεταξύ των δύο αυτοκινήτων εστιάζεται στο εσωτερικό και συγκεκριμένα στον πίνακα οργάνων ο οποίος διαθέτει οθόνη στην οποία αναγράφονται η επιλεγμένη σχέση του επιλογέα αλλά και η λειτουργία του κιβωτίου (σειριακή ή αυτόματη).
Σε κάθε περίπτωση η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα ενώ οι χώροι είναι ικανοί να φιλοξενήσουν τέσσερις επιβάτες χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις από αυτούς. Ο κινητήρας του Fiesta Durashift αποδίδει 80 ονομαστικούς ίππους και κινεί ικανοποιητικά το βάρους 1.104 κιλών του αμάξωμα χωρίς ωστόσο να του προσδίδει ανταγωνιστικές επιδόσεις.
Η λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων τόσο στη σειριακή όσο και στην αυτόματη επιλογή του, είναι καλή επιδεικνύοντας άμεση απόκριση κατά τις αλλαγές των σχέσεων.Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να αλλάζει εκείνος τις σχέσεις με την κίνηση του επιλογέα εμπρός (ανέβασμα) πίσω (κατέβασμα) ή μπορεί να επιλέξει οι αλλαγές να γίνονται πλήρως αυτόματα. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκούντως σφιχτή ούτως ώστε να διασφαλιστεί η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, χωρίς όμως να κουράζει τους επιβάτες με την απορροφητικότητα που προσφέρει.
Κινούμενο σε ανοιχτό δρόμο, το Fiesta επιδεικνύει σταθερότητα και φιλτράρει ικανοποιητικά τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ στις στροφές οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα της πρόσφυσης και το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης, συμβάλλουν στη διαμόρφωση της ασφαλούς και ελεγχόμενης συμπεριφοράς του ακόμα και στο όριο.
Η τιμή του τρίθυρου Ford Fiesta 1,4 Durashift ορίζεται στα 14.070 ευρώ και περιλαμβάνει στον εξοπλισμό Trend δύο αερόσακους A/C και αρκετές από τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Το εσωτερικό του Fiesta Durashift δεν διαφοροποιείται από το αντίστοιχο των υπολοίπων Fiesta.
Κινητήρας
Ο 1,4 λίτρων κινητήρας του Fiesta παρουσιάζει καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Ο συνδυασμός του με το κιβώτιο Durashift έχει αρνητικό αντίκτυπο στην επιτάχυνση
0-100 χλμ./ώρα που προσδίδει στο μοντέλο έναντι των Fiesta με το μηχανικό κιβώτιο, ωστόσο τα δύο προαναφερθέντα θετικά στοιχεία εμφανίζονται και σε εκείνον. Κατά την αλλαγή των σχέσεων τόσο στην πλήρη αυτόματη όσο και στη σειριακή λειτουργία δεν παρουσιάζεται μεγάλη υστέρηση απόκρισης.