Ιδιαίτερα σταθερή και χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις είναι στο δρόμο η νέα έκδοση του 6 επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί πολύ γρήγορα.
H γκάμα του Mazda 6 διευρύνεται με την προσθήκη τηςέκδοσης Sport Wagon AWD η οποία διαθέτει νέο κινητήρα 2,3 λίτρωνκαι σύστημα τετρακίνησης προσφέροντας εύλογα αυξημένο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας αλλά και ακόμη πιο ευχάριστη οδηγική αίσθηση.
Η Mazda έχει επιδείξει ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια μια ιδιαίτερα δυναμική παρουσία στην αγορά, με σειρά νέων και αξιόλογων προϊόντων όπως το 2, το 3 και το 6. Μεγάλο ενδιαφέρον όμως για την εταιρεία συγκεντρώνει ο "κλάδος" των τετρακίνητων οχημάτων όπου εκπρόσωποί της είναι το Tribute (στα SUV) και η σειρά Β (στα ελαφρά φορτηγά οχήματα). Μία νέα πρόταση της Mazda στον τομέα αυτό είναι το 6 στην έκδοση Sport Wagon All Wheel Drive (AWD) την οποία γνωρίσαμε σε ειδική εκδήλωση στα Ιωάννινα. Η εν λόγω εκδοχή του 6 συνοδεύεται από πολλά νέα χαρακτηριστικά με κυριότερο την ύπαρξη νέου αλουμινένιου κινητήρα χωρητικότητας 2,3 λίτρων και ισχύος 162 ίππων. Το μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων το οποίο διαθέτει και σειριακή λειτουργία. Στην πράξη το αυτόματο "mode" εμφάνισε μια μικρή υστέρηση στις αλλαγές σε αντίθεση με το σειριακό το οποίο εξασφάλιζε πολύ άμεσες και αξιοσημείωτα ομαλές αλλαγές. Βασικό γνώρισμα του Sport Wagon AWD είναι φυσικά το σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς το οποίο είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και κατανέμει μέρος της ροπής στον πίσω άξονα σε συνάρτηση με τις συνθήκες πρόσφυσης. Αναλυτικά, το σύστημα με την κωδική ονομασία ATCC βασίζεται σε τέσσερις αισθητήρες οι οποίοι παρακολουθούν και αναλύουν συνεχώς την ταχύτητα περιστροφής των τροχών και διαβιβάζουν στοιχεία στην ηλεκτρονική μονάδα του ABS. Mια δεύτερη μονάδα ελέγχου, αποκλειστικά για τη μετάδοση της κίνησης, εκτιμώντας όλα τα δεδομένα που φτάνουν σε αυτή "αποφασίζει" σε ελάχιστο χρόνο για το εάν απαιτείται μεταφορά ροπής στον πίσω άξονα. Υπό ιδανικές οδικές συνθήκες λοιπόν το όχημα είναι ουσιαστικά προσθιοκίνητο ενώ ανάλογα με την πρόσφυση των τροχών μπορεί να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα. Η αλλαγή συνήθως δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό ο οποίος στην πράξη "απλώς" θα εκτιμήσει δεόντως την ουδέτερη οδική συμπεριφορά του οχήματος ακόμη και σε "φιδίσιες" ορεινές διαδρομές. Επιπλέον σιγουριά προσφέρει και το στάνταρ σύστημα ελέγχου της σταθερότητας DSC το οποίο επεμβαίνει διακριτικά. Συνολικά αυτή η έκδοση του 6 είναι πολύ ολοκληρωμένη καθώς τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα (δεν πρόκειται για SUV, όμως θα κινηθεί εύκολα σε βατές χωμάτινες διαδρομές) είναι σταθερή και ευχάριστη ενώ και από πλευράς επιδόσεων θα ικανοποιήσει τον κάπως "ανήσυχο" οικογενειάρχη. Λογική φαίνεται και η επιλογή της εταιρείας να διαθέσει στην αγορά μόνο μία έκδοση από πλευράς εξοπλισμού η οποία είναι πλήρης και τιμάται 33.900 ευρώ. Να σημειωθεί ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα ξεκινήσει η διάθεση και της σεντάν έκδοσης με τον κινητήρα των 2,3 λίτρων (δικίνητη και όχι τετρακίνητη) με τιμές που ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστές.
Η μεταφορά ροπής στον πίσω άξονα δεν γίνεται αντιληπτή και ο οδηγός απλώς απολαμβάνει σπορτίφ αίσθηση και ουδέτερη οδική συμπεριφορά.
O κινητήρας
Ο νέος κινητήρας των 2,3 λίτρων είναι τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και διαθέτει μπλοκ, καπάκι, και δεξαμενή λαδιού από αλουμίνιο. Κατά την κίνηση του οχήματος έδειξε πολύ θετικά στοιχεία σε ό,τι αφορά την απόκρισή του επιτρέποντας αρκετά γρήγορες μετακινήσεις.
Oι αλλαγές
Εκτός από το νέο κινητήρα και την τετρακίνηση η νέα έκδοση του Mazda 6 έχει ορισμένες ακόμη διαφορές. Η βασικότερη από αυτές αφορά την πίσω ανάρτηση η οποία ρυθμίζει αυτόματα το ύψος της ανάλογα με το φορτίο που υπάρχει στο αυτοκίνητο. Κατ' αυτό τον τρόπο υπάρχει σε μόνιμη βάση καλή κατανομή του βάρους ενώ δεν επηρεάζεται από το φορτίο η οδική συμπεριφορά. Στα νέα στοιχεία ανήκει και το κιβώτιο πέντε σχέσεων με αυτόματη και σειριακή λειτουργία.