Ο νέος 16βάλβιδος 1.400άρης κινητήρας που θα εφοδιάζει την πεντάθυρη έκδοση του Mazda 3 διακρίνεται για τη πολιτισμένη λειτουργία του και το ταξιδιάρικο χαρακτήρα που προσδίδει στο όχημα.
Με το νέο 16V κινητήρα των 1,4 λίτρων, ο οποίος θα εφοδιάζει τη hatchback έκδοση του Mazda 3, η Ιαπωνική εταιρεία ολοκλήρωσε με το καλύτερο τρόπο τη γκάμα των μηχανικών συνόλων που θα εφοδιάζουν το μοντέλο.
Η συνεχής άνοδος των πωλήσεων της Mazda στην ευρωπαϊκή αγορά το 2003 (25,8% σε σχέση με το 2002) ώθησε την Ιαπωνική εταιρεία στην εξέλιξη δυο νέων κινητήρων (1,4 λίτρων 16V βενζίνης και 1,6 λίτρων TDi πετρελαίου), οι οποίοι θα εφοδιάζουν τη σειρά 3 και θα ολοκληρώσουν με τον καλύτερο τρόπο την γκάμα των μηχανικών συνόλων. Στόχος, το προϊόν να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστικό με προοπτική την κατάκτηση ακόμα μεγαλύτερων μεριδίων στην πίτα των πωλήσεων. Στην Ελληνική αγορά, το ενδιαφέρον εστιάζεται στο νέο 16βάλβιδο κινητήρα των 1,4 λίτρων ο οποίος σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας αποδίδει 84 ίππους και θα εφοδιάζει μόνο τη Hatchback έκδοση της σειράς Mazda 3. Ο νέος κινητήρας έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την πολιτισμένη και γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας. Τα υπόλοιπα στοιχεία του οχήματος, όπως η καλή οδική συμπεριφορά, η σύγχρονη σχεδίαση και η άνεση, παρέμειναν αναλλοίωτα και για ποιο λόγο να αλλάξουν άλλωστε αφού συνθέτουν ένα συνολικά καλό σύνολο. Βέβαια κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στη Γαλλία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα της Mazda με κινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων, από τους οποίους μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι με τα ισχυρά αποθέματα ροπής που διαθέτουν και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ας ελπίσουμε λοιπόν κάποια στιγμή να επιτραπούν οι κινητήρες αυτοί και στα επιβατικά αυτοκίνητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη διότι πέρα από το οικονομικό όφελος λόγω χαμηλής κατανάλωσης, είναι πλέον εξίσου ή και περισσότερο “καθαροί” σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες.
Mazda 3 1,4 16V (84PS)
Με το Mazda 3 (1,4) διανύσαμε έναν ικανοποιητικό αριθμό χιλιομέτρων τόσο σε αστικό όσο και σε ανοιχτό δρόμο. Στην πόλη αποδείχτηκε ιδιαίτερα φιλικό χάρη στο πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης. Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να μεταφέρει τους κραδασμούς στην καμπίνα των επιβατών. Κινούμενοι στην εθνική με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες το αμάξωμα παρέμενε σταθερό δίχως να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους. Το νέο μηχανικό σύνολο των 84 ίππων ανταποκρινόταν άμεσα και χωρίς δισταγμό σε περίπτωση προσπεράσματος.Βέβαια δεν ενδείκνυται για σπορτίφ οδήγηση καθώς οι μακριές σχέσεις μετάδοσης του κιβωτίου ταχυτήτων ευνοούν τη χαμηλή κατανάλωση και επηρεάζουν αρνητικά τις επιδόσεις. Από την άλλη βέβαια προσδίδουν στο αυτοκίνητο ένα πιο “ταξιδιάρικο” χαρακτήρα. Ο εσωτερικός διάκοσμος του οχήματος παρέμεινε αναλλοίωτος διατηρώντας την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και εργονομίας. Τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται έχουν σκληρή υφή, είναι όμως καλής ποιότητας. Οι χώροι επαρκούν για την άνετη μεταφορά τεσσάρων επιβατών αφού κανείς δε θα αντιμετωπίσει πρόβλημα όσον αφορά το χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι του.
Κινητήρας
Το νέο 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,4 λίτρων διακρίνεται για τη γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία του σε όλο το φάσμα των στροφών. Στην πράξη, οι 84 ίπποι επαρκούν για την άνετη και ασφαλή μετακίνηση των επιβατών σε οικογενειακούς ρυθμούς. Οι μακριές σχέσεις μετάδοσης του κιβωτίου ταχυτήτων προσδίδουν μια πιο ταξιδιάρικη νότα στη συνολική του εικόνα.