Η βροχή επεμβαίνει δραστικά στο συντελεστή τριβής του οδοστρώματος. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν συνδυάζεται με κακής ποιότητας ασφαλτοτάπητες όπως αυτοί του οδικού δικτύου της χώρας, η βροχή καθιστά τις μετακινήσεις επικίνδυνη και δύσκολη υπόθεση για όλους τους οδηγούς.
Βέβαια την ευθύνη δεν φέρει μόνο η κακή ποιότητα του οδοστρώματος, αφού και ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόκληση ατυχήματος όταν δεν υπολογίζονται οι διαφορετικές συνθήκες κίνησης.
Συμπεριφορά
• Όταν κινούμαστε σε δρόμο με κίνηση προσέχουμε να μην κάνουμε "λούτσα" δικυκλιστές και πεζούς, που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση, μειώνοντας την ταχύτητά μας όταν περνάμε από σημεία με πολύ νερό.
• Οι νερολακκούβες κρύβουν παγίδες αφού σε περίπτωση που είναι βαθιές μπορεί να "τραυματίσουν" το κάτω μέρος του αυτοκινήτου ενώ εξαιτίας της μεγάλης ποσότητας εκτινασσόμενου νερού μπορεί να προκληθεί βλάβη στα ευπαθή στο νερό μέρη του κινητήρα. Αν δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε το βάθος της, περνάμε από δίπλα.
• Κρατάμε μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα αφού η απόσταση ακινητοποίησης σε περίπτωση φρεναρίσματος αυξάνεται. Επίσης βρισκόμαστε και εκτός ακτίνας δράσης του σπρέι νερού που μειώνει την ορατότητα (ιδίως όταν τα οχήματα είναι μεγάλα).
Η βροχή μετά από άνυδρες περιόδους καθιστά τους δρόμους ακόμα πιο επικίνδυνους αφού σε συνδυασμό με τις ακαθαρσίες του οδοστρώματος προκύπτει ένα είδος λάσπης που μειώνει την πρόσφυση.
• Πρέπει να κάνουμε εκτίμηση της ποιότητας του οδοστρώματος (εν μέρει αυτό είναι δυνατό και με το μάτι). Π.χ. η γυαλιστερή άσφαλτος, γνωστή και ως "σαπούνι", είναι ακόμα πιο επικίνδυνη με την ύπαρξη νερού.
• Αν κατοικούμε σε περιοχές με υψηλό ποσοστό βροχοπτώσεων, είναι καλό να επιλέγουμε ελαστικά με "βρόχινο" χαρακτήρα.
Υδρολίσθηση
• Το φαινόμενο της υδρολίσθησης είναι η βασική αιτία απώλειας της πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα.
Εάν το φιλμ του νερού που καλύπτει το οδόστρωμα υπερβαίνει τα 7 χιλ. και η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι μεγάλη, δημιουργώντας ένα στρώμα νερού μεταξύ οδοστρώματος και ελαστικού με αποτέλεσμα την απώλεια πρόσφυσης. 1) Κρατούμε το τιμόνι σταθερό στην πορεία που έχουμε επιλέξει 2) Δεν πατάμε φρένο γιατί θα είναι η αιτία πλήρους απώλειας ελέγχου. 3) Μειώνουμε την ταχύτητα αφήνοντας το γκάζι ή εάν είναι δυνατό κατεβάζοντας ταχύτητα 4) περιμένουμε τα ελαστικά να ανακτήσουν την πρόσφυσή τους. Μην ξεχνάτε ότι όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα τόσο πιο εύκολα εμφανίζεται η υδρολίσθηση.
• Συνολικά οδηγώντας σε βρεγμένο οδόστρωμα: α) διατηρούμε την ταχύτητα του οχήματος σε χαμηλά επίπεδα, β) αποφεύγουμε τις απότομες αλλαγές πορείας, γ) αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις, δ) αποφεύγουμε τις απότομες επιβραδύνσεις.
Η χάραξη στα ελαστικά με "βρόχινο" χαρακτήρα έχει ως βασικό στόχο τη γρήγορη απαγωγή του νερού από το πέλμα.
Στη φωτογραφία φαίνεται ξεκάθαρα πως όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα, τόσο μειώνεται η επιφάνεια επαφής του ελαστικού στο βρεγμένο οδόστρωμα.