Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/3/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/3/2004
Scoop old
Citroen C4
Νέα Cελίδα
Η υιοθέτηση ενός σχήματος σχεδόν ενός όγκου θα είναι ένα από τα βασικά γνωρίσματα του C4.
Μια νέα σελίδα στην ιστορία των μικρομεσαίων της οχημάτων ετοιμάζεται να δημιουργήσει η Citroen με το νέο C4, τη διάδοχο κατάσταση του Xsara, η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα το Σεπτέμβριο του 2004.
Έπειτα από μια επιτυχημένη εμπορική πορεία επτά ετών, το Citroen Xsara ετοιμάζεται να δώσει τη θέση του σε ένα εντελώς νέο μικρομεσαίο όχημα (οι συνολικές πωλήσεις, χωρίς να υπολογίζεται το Xsara Picasso, έχουν ξεπεράσει τα 1,5 εκατομμύρια οχήματα). Όπως είναι ήδη γνωστό το όνομά του θα είναι C4 και η Γαλλική εταιρεία έδωσε ήδη μια πρώτη "γεύση" για την αισθητική του με την παρουσίαση του πρωτότυπου C4 Sport, στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, στις αρχές Μαρτίου. Μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την εμφάνιση που θα έχει το νέο μικρομεσαίο της Citroen παρέχει η κατασκοπευτική φωτογραφία που δημοσιεύουμε. Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι η "λεία" και "αεροδυναμική" αισθητική στην οποία είναι γνωστό ότι προσανατολίζεται η Citroen θα συνδυαστεί με αρκετά σπορτίφ στοιχεία αλλά και με έναν έντονο "αέρα" πολυτέλειας. Η υιοθέτηση ενός σχήματος σχεδόν ενός όγκου θα είναι ένα από τα βασικά γνωρίσματα του C4 όπως άλλωστε και το σφηνοειδές εμπρόσθιο τμήμα και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες σε κάθε πλευρά του αμαξώματος. Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα είναι τα κυρίως υπεύθυνα για τη διαμόρφωση μιας δυναμικής προσωπικότητας καθώς χάρη στη διείσδυσή τους "βαθιά" στην επιφάνεια των φτερών και του καπό χαρίζουν ένα πολύ ξεχωριστό "βλέμμα". Το σήμα της Citroen διαδραματίζει σημαντικό ρόλο καθώς τα άκρα από τα δύο βέλη που συνθέτουν το λογότυπο εκτείνονται σε όλο το πλάτος του εμπρός τμήματος τονίζοντας την ταυτότητα του οχήματος. Σε ό,τι αφορά το πίσω τμήμα, φαίνεται ότι διατηρείται η κυρτή τρίτη κολόνα με την πεπλατυσμένη βάση, στα πρότυπα του C4 Sport. Επίσης, τα πίσω φωτιστικά σώματα θα έχουν εξίσου ιδιόμορφη σχεδίαση με τα εμπρόσθια και θα βρίσκονται πιθανότατα σε σχεδόν κάθετη θέση καλύπτοντας μια επιφάνεια από το πάνω μέρος του προφυλακτήρα έως και τις πίσω κολόνες. To μήκος του αμαξώματος είναι 4,25 μέτρα. Αναφορικά με τον εσωτερικό χώρο τα στοιχεία είναι πολύ περιορισμένα με εξαίρεση ορισμένες πληροφορίες που αναφέρουν ότι πρόκειται για ένα πολύ σύγχρονο αισθητικά σύνολο επηρεασμένο από τα πιο πρόσφατα πρωτότυπα της εταιρείας. Σε τεχνικό επίπεδο, η χρήση της πλατφόρμας στην οποία βασίζεται και το Peugeot 307 δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για άνετη φιλοξενία 5 ενηλίκων στο θάλαμο των επιβατών, όμως είναι άγνωστο εάν θα διατηρηθεί ο πολύ καλός σε μέγεθος χώρος αποσκευών των 408 λίτρων που διαθέτει το υπάρχον Xsara. H δε γκάμα των κινητήρων θα είναι αρκετά διαφορετική καθώς η βασική επιλογή θα είναι ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1,4 λίτρων 90 ίππων, που ήδη έχουμε γνωρίσει, ενώ δεν αποκλείεται η επιλογή των 1,6 λίτρων και 110 ίππων να αντικατασταθεί από μια πιο ισχυρή, με απόδοση της τάξης των 125 ίππων. Η δε κορυφαία έκδοση θα εξοπλίζεται με κινητήρα 2,0 λίτρων και ισχύ 180 ίππων. Στοιχεία που πιθανότατα δε θα αλλάξουν είναι η παροχή υψηλού επιπέδου άνεσης σε συνδυασμό με βελτιωμένη οδική συμπεριφορά. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες από τη Γαλλία, η τρίθυρη έκδοση που θα παρουσιαστεί λίγο αργότερα θα διαφοροποιείται αρκετά από πλευράς εμφάνισης (ίσως δε να υιοθετήσει και το όνομα C4 Airdream). Στοιχεία για το μελλοντικό C4 στέισον βάγκον ή για ενδεχόμενη κουπέ-κάμπριο έκδοση δεν υπάρχουν ακόμη. Για το δε Picasso, δεν πρέπει να αναμένεται κάτι εντελώς νέο πριν το 2006.
Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τα ιδιόμορφα φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος είναι στοιχεία που θα τα δούμε και στην έκδοση παραγωγής του Citroen C4.

Το Citroen C4 Sport είναι ο προπομπός του κανονικού C4 και παρουσιάστηκε στη Γενεύη πριν από τρεις εβδομάδες, ενώ δείχνει και το πως θα μοιάζει η κουπέ εκδοχή του.

Ανταγωνισμός: Προπαντός οι Γάλλοι
Ο συνδυασμός άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς και η δυναμική εμφάνιση χαρακτηρίζουν το Peugeot 307.
H κορυφαία επίδοση σε δοκιμές πρόσκρουσης οι καλές επιδόσεις και το ρηξικέλευθο design συνθέτουν την εικόνα του Megane.
Ολόκληρη την κλάση των μικρομεσαίων οχημάτων θα "βρει" ουσιαστικά εμπρός του ως αντιπάλους το νέο Citroen C4. Ωστόσο, οι δύο κυριότεροι ανταγωνιστές του είναι παραδοσιακά οι ομοεθνείς του και στην προκειμένη περίπτωση το Peugeot 307 και το Renault Megane. Αμφότερα διαθέτουν εκδόσεις από 1,4 έως και 2,0 λίτρα, καθώς και αμαξώματα με τρεις και πέντε πόρτες, στέισον βάγκον και κάμπριο με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή. Το Megane μάλιστα διατίθεται και ως σεντάν όπως και το 307 (όχι όμως και στην Ελλάδα μέχρι στιγμής το δεύτερο).