ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/6/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/6/2004
Πρώτη επαφή
Lancia Musa
Στυλ και πρακτικότητα!
Προβλέψιμο και ασφαλές σε όλους τους ρυθμούς κίνησης και ανεξαρτήτως διαδρομής είναι το νέο μικρό πολυχρηστικό όχημα της Lancia.
Οι Ιταλοί με τη δημιουργία της νέας Lancia Musa κατάφεραν να πετύχουν κάτι ιδιαίτερα πολύπλοκο. Να συνδυάσουν το στυλ, τη φινέτσα και τον πολυτελή χαρακτήρα σε ένα μικρό σε διαστάσεις αμάξωμα δίχως σε καμία περίπτωση να περιορίσουν τον πολυχρηστικό χαρακτήρα του.
Στο πίσω μέρος της νέας Lancia Musa συναντάμε αρκετές σχεδιαστικές ομοιότητες με την Lancia Phedra και τη μικρή Lancia Ypsilon.
Ένα ακόμη πιόνι (η βασίλισσα ίσως;) προστέθηκε στη σκακιέρα της μικρής κατηγορίας των πολυχρηστικών οχημάτων. Ο λόγος φυσικά για τη νέα Lancia Musa. H Ιταλική εταιρεία με την παραγωγή του συγκεκριμένου μοντέλου "εισέβαλε" ουσιαστικά σε μια κατηγορία από την οποία απείχε (μικρά MPV) και η οποία, όπως αποδεικνύει και ο σχετικός δείκτης των πωλήσεων, κερδίζει συνεχώς έδαφος στις καρδιές των Ευρωπαίων καταναλωτών. Η νέα Lancia Musa είχε κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στην πρόσφατη Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, αλλά εμάς μας δόθηκε η ευκαιρία να την οδηγήσουμε σε πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση στα περίχωρα της Βενετίας. Ουσιαστικά η Musa μοιράζεται κοινά μηχανικά μέρη με το Fiat Idea. Αυτό άλλωστε γίνεται άμεσα αντιληπτό τόσο από τους όγκους του αμαξώματος, όσο και από τη βασική σχεδίαση του εσωτερικού. Οι ομοιότητες βέβαια συνεχίζονται και σε κινητήρα, αναρτήσεις κλπ.Οσο αφορά τώρα τη σχεδίαση της Musa, αποτελεί ένα από τα δυνατά "χαρτιά" του αυτοκινήτου που σίγουρα το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της αγοράς. Οι Ιταλοί κατάφεραν να προσδώσουν στη Musa πολλά κοινά σχεδιαστικά γνωρίσματα με αυτά που συναντάμε στις μεγαλύτερες Thesis και Phedra, με αποτέλεσμα παρά τη μεγάλη διαφορά όγκου που υπάρχει από πλευράς αμαξώματος, το μικρό πολυχρηστικό μοντέλο να θυμίζει μια γνήσια "λιμουζίνα" τσέπης. Στο εμπρόσθιο μέρος τα φωτιστικά σώματα (παρόμοια με αυτά του Ypsilon), η ογκώδης και ρετρό σχεδίασης μάσκα και ο σχεδόν ενιαίος με τα φτερά προφυλακτήρας συνθέτουν ένα σύγχρονο και αν μη τι άλλο κομψό σύνολο. Αντίστοιχα στο πίσω μέρος τα τονισμένα τόξα των φτερών, το κάθετο κόψιμο της πέμπτης πόρτας και τα όμορφα φωτιστικά σώματα (βλ. Ypsilon) αποτελούν εξίσου σημαντικά στοιχεία προβολής της κομψότητας του οχήματος. Στο εσωτερικό ο πίνακας οργάνων, ο επιλογέας ταχυτήτων και όλες οι λειτουργίες του διζωνικού κλιματισμού είναι τοποθετημένες στην κεντρική κονσόλα, ενώ οι όμορφοι συνδυασμοί υλικών και χρωμάτων στις εκάστοτε επενδύσεις δημιουργούν μια πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα και προσδίδουν έναν πολυτελή αέρα στη γενικότερα "στυλάτη" εμφάνιση του οχήματος. Οι διαθέσιμοι χώροι θα καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, ενώ πολλές και πρακτικές λύσεις θα δοθούν από τις πολυχρηστικές ιδιότητες που προσφέρουν τα καθίσματα. Για την κίνηση της νέας Lancia Musa υπάρχει ένα και μοναδικό προς το παρόν μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,4 λίτρων 16βάλβιδο απόδοσης 95 ίππων.Το λανσάρισμά του στη χώρα μας τοποθετείται χρονικά κοντά στο Νοέμβριο του 2004. Ο εξοπλισμός αναμένεται ιδιαίτερα πλούσιος.
Κινητήρες
Το μηχανικό σύνολο που θα εφοδιάζει τη νέα Lancia Musa θα είναι χωρητικότητας 1,4 λίτρων απόδοσης 95 ίππων (εργοστασιακές μετρήσεις). Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με δυο τύπους κιβωτίου ταχυτήτων. Ένα 5τάχυτο χειροκίνητο και ένα αυτόματο-σειριακού τύπου 5 σχέσεων γνωστό και ως D.F.N. Αποδίδει 95 ίππους στις 5.800 σ.α.λ και 128 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ. Επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ., ενώ η μέση κατανάλωσή του ανέρχεται στα 6,6 λίτρα ανά 100 χλμ. Στην πράξη, ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1,4 λίτρων διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ καταφέρνει να κινήσει σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το βαρύ αμάξωμα των 1.275 κιλών ανεξαρτήτως διαδρομής. Το αυτόματο κιβώτιο D.F.N. "λύνει" τα χέρια του οδηγού και κάνει τις αστικές μετακινήσεις ιδιαίτερα ευχάριστες αλλά στις γρήγορες αλλαγές σχέσεων παρουσιάζει μικρή απόκριση.

 
 Lancia Musa
Χώροι
Οδική συμπεριφορά
Εσωτερικό