Σαφώς κομψότερη είναι η νέα εμφάνιση του C5 από όποια μεριά κι αν τη δει κανείς.
Με την επίσημη παρουσίαση του ανανεωμένου C5 η Citroen επιχειρεί να ενισχύσει τη θέση της στην κατηγορία των μεσαίων οχημάτων, αφού το νέο μοντέλο είναι σαφώς πιο σύγχρονο σχεδιαστικά -σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά- και εμφανίζει πλήθος νέων τεχνολογικών καινοτομιών.
Αναμφισβήτητα η Citroen είναι μία από τις λίγες εταιρείες που τα τελευταία χρόνια μπορεί να “καυχιέται” για τις πολύ καλές εμπορικές πωλήσεις που παρουσιάζουν τα μοντέλα της. Βέβαια οι επιτυχίες αυτές -κακά τα ψέματα- περιορίζονται ως επί το πλείστον κυρίως στις μικρές κατηγορίες οχημάτων (βλ. C2, C3 κ.λπ.), γεγονός που αφήνει μεγάλο περιθώριο για ανάπτυξη και στις κατηγορίες των μεγαλυτέρων οχημάτων, όπου υπάρχει ανάγκη για καλύτερη παρουσία της φίρμας.Η ανάγκη αυτή έγινε άμεσα αντιληπτή από τους ιθύνοντες της Γαλλικής εταιρείας με αποτέλεσμα η ανανέωση του C5 να προσφέρει πλέον όλα εκείνα τα στοιχεία που αναζητεί ο σύγχρονος καταναλωτής από ένα μοντέλο αυτής της κλάσης. Το ανανεωμένο λοιπόν C5 πέραν των εξωτερικών -άκρως επιτυχημένων- διαφοροποιήσεων (σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά) παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο και σε τεχνολογικό επίπεδο. Σχεδιαστικά και κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα ακολουθείται πιστά η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας όπως αυτή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο νέο C4 και προέρχεται από τα πρωτότυπα C-Airlounge και C-Airdream. Με πιο απλά λόγια στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος κυριαρχούν τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα και η νέα μάσκα που οριοθετείται ουσιαστικά από το επιμηκυμένο σήμα της μάρκας. Μεγάλες είναι και οι διαφορές στο πίσω μέρος του μοντέλου όπου δεσπόζουν τα μεγαλύτερα σε όγκο φωτιστικά σώματα -σε σχήμα μπούμερανγκ- τα οποία πλέον “αγκαλιάζουν” με αρμονικό τρόπο τμήμα από την πόρτα του πορτ μπαγκάζ. Όσον αφορά τώρα το ντιζάιν του εσωτερικού διακόσμου, η Citroen υπόσχεται ένα σαφώς πιο σύγχρονο περιβάλλον με αναβαθμισμένης ποιότητας υλικά κατασκευής. Οι χώροι -από τα μεγαλύτερα ατού του μεσαίου μοντέλου της Γαλλικής εταιρείας- θα ικανοποιήσουν σε κάθε περίπτωση τους καταναλωτές αφού κανείς από τους 5 επιβάτες που καλείται να μεταφερθεί στο εσωτερικό δε θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα όσον αφορά το χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι του. Στα θετικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριλάβουμε και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που πέραν της πολύ καλής ορατότητας που προσφέρουν στον οδηγό δημιουργούν και ένα πιο ευχάριστο και φωτεινό κλίμα για τους επιβαίνοντες. Σε τεχνικό επίπεδο τώρα αλλαγές δεν παρατηρούνται με αποτέλεσμα όλες οι εκδόσεις να εφοδιάζονται με τη γνωστή υδροπνευματική ανάρτηση που εξοπλίζει το C5, προσφέροντας έτσι στους επιβάτες υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας. Τέλος πέραν της σεντάν έκδοσης προς τα τέλη του 2004 αναμένεται στην ελληνική αγορά και το λανσάρισμα της στέισον βάγκον έκδοσης του C5 με εκτεταμένες αλλαγές κυρίως στην εξωτερική εμφάνιση και στον εσωτερικό διάκοσμο.
Σε σχήμα “μπούμερανγκ” τα πίσω φωτιστικά σώματα αποβάλλουν πλέον από πάνω τους το συντηρητικό προφίλ που διαθέτει σχεδιαστικά η υπάρχουσα έκδοση του C5.
Στα τέλη του 2004 αναμένεται να κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους και η ανανεωμένη στέισον βάγκον έκδοση του C5.
Κινητήρες
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων που θα εφοδιάζουν το ανανεωμένο C5 δεν εμφανίζει καμιά ουσιαστική αλλαγή σε σχέση με τους γνωστούς κινητήρες που εξοπλίζουν την υπάρχουσα γενιά. Έτσι οι δυο εμπορικότερες εκδόσεις της σειράς θα εφοδιάζονται με 16βάλβιδους τετρακύλινδρους κινητήρες χωρητικότητας 1,8 και 2,0 λίτρων απόδοσης 115 και 140 ίππων αντίστοιχα. Βέβαια για όποιον επιθυμεί θα υπάρχει και το κορυφαίο από πλευράς ισχύος κινητήριο μηχανικό σύνολο των 3,0 λίτρων (V6 24βάλβιδο) απόδοσης 207 ίππων, το οποίο θα συνδυάζεται με ένα αυτόματο -καινούργιας τεχνολογίας- 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.