Ο νέος κινητήρας diesel της Saab διακρίνεται για την οικονομία καυσίμου αλλά και για τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει.
Η Saab εφοδίασε το 9-3 με δύο εκδόσεις ενός νέου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα diesel 1,9 λίτρων που αποδίδει 120 και 150 ίππους αντίστοιχα, εμπλουτίζοντας έτσι σημαντικά την γκάμα των μηχανικών συνόλων του μοντέλου, εν όψει μάλιστα και της αναμενόμενης απελευθέρωσης στη χώρα μας της πετρελαιοκίνησης των επιβατικών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη σπεύδουν να εφοδιάσουν τα οχήματά τους με κινητήρες diesel, βλέποντας το ραγδαία αυξανόμενο ενδιαφέρον των ευρωπαίων καταναλωτών στα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Μια από αυτές είναι και η Saab η οποία παρουσίασε πρόσφατα μία νέα έκδοση του 9-3, την TiD που εφοδιάζεται με δύο εκδόσεις (8βάλβιδη και 16βάλβιδη) ενός νέου κινητήρα πετρελαίου στα 1,9 λίτρα με 120 και 150 ίππους αντίστοιχα.Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν διαφέρει φυσικά σε τίποτε από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις όσον αφορά στην σχεδίαση, ενώ οι εσωτερικοί χώροι παραμένουν χωρίς διαφοροποιήσεις και καλύπτουν άνετα τις ανάγκες για τέσσερις ενήλικες. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσαμε στο εξωτερικό την έκδοση των 150 ίππων όπου διαπιστώσαμε την "ομαλή επιτάχυνση" που προσφέρει ο νέος κινητήρας -η ποία δεν παραπέμπει και τόσο σε υπερτρδοφοτούμενο όχημα -και την χαμηλή κατανάλωση στις εκτός πόλης διαδρομές που ακολουθήσαμε. Εντύπωση μας έκανε η ροπή του από τις χαμηλές στροφές. Το μηχανικό αυτό σύνολο διατίθεται όπως προείπαμε σε δύο εκδόσεις μία με 150 και μία με 120 ίππους και συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων (μηχανικό ή προαιρετικά ημιαυτόματο). Ο κινητήρας των 150 ίππων συγκρινόμενος με τον 2,2 TiD τον οποίον και αντικαθιστά δίνει 20 τοις εκατό παραπάνω ισχύ και 12,5 τοις εκατό παραπάνω ροπή. Η οκταβάλβιδη έκδοση διακρίνεται για την κατά 12% χαμηλότερη κατανάλωση (5,8 λίτρα \ 100χλμ) σε σχέση με τον 2,2 TiD και για την κατά 11% μειωμένη εκπομπή ρύπων, πάντα σε σχέση με τον 2,2 TiD. Ο κινητήρας του Saab 9-3 TiD διαθέτει 4 κυλίνδρους με κεφαλή από αλουμίνιο τεχνολογίας Common Rail με πολλαπλό ψεκασμό. Διαθέτει ένα νέο εξελιγμένο φίλτρο πετρελαίου το οποίο πληροί την κοινοτική οδηγία Euro 4 σχετικά με την εκπομπή ρύπων. Τέλος αξίζει να τονιστεί ότι η λειτουργία του κινητήρα ήταν ομαλή και ο θόρυβος που παρήγαγε βρισκόταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Ο νέος κινητήρας diesel της Saab διακρίνεται για την οικονομία καυσίμου αλλά και για τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει.