To νέο Skoda Octavia 5 στοχεύει στην κατάκτηση της κορυφής των μεσαίων οικογενειακών οχημάτων. Αυτή η προσπάθεια δεν θα στηριχτεί σε σχεδιαστικές εξάρσεις και άλλες κραυγαλέες κινήσεις αλλά θα γίνει με μεθοδικά βήματα. Η κυριολεκτική άνοιξη της Πράγας θα έρθει καθώς φαίνεται με ήρεμο και βελούδινο τρόπο.
Στο πίσω μέρος η γενική εικόνα είναι λιτή, όμως οι αυξημένες καμπύλες γραμμές χαρίζουν στο Octavia 5 ένα ξεχωριστό στυλ.
Το Octavia είναι το όχημα το οποίο αύξησε κατακόρυφα την εμπιστοσύνη του κοινού προς την Skoda. H Τσέχικη εταιρεία λανσάρει τώρα το Octavia 5 (ο κωδικός αριθμός θα είναι το εμπορικό διακριτικό του σε σχέση με το τωρινό Octavia το οποίο θα συνεχίσει κανονικά τις πωλήσεις του για τουλάχιστον ενάμιση χρόνο ακόμη) και ισχυροποιεί σημαντικά τη θέση της στη μεσαία οικογενειακή κλάση. Ο στόχος δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από την κατάληψη της πρώτης θέσης στις πωλήσεις του segment D στην ελληνική αγoρά καθώς ήδη το υπάρχον Octavia βρισκόταν πάντα σε απόσταση μίας θέσης από την κορυφή και ειδικά τα τέσσερα τελευταία χρόνια (μαζί και με το 2004 όπου μέχρι και τον Αύγουστο είναι δεύτερο πίσω από το Toyota Avensis).
Σχεδιαστικά οι δεσμοί τόσο με το υπάρχον Octavia όσο και με τα υπόλοιπα οχήματα της Skoda δεν διαταράσσονται. Το γενικό σχήμα παραμένει πιστό στην αρχική ιδέα ενός οικογενειακού με αρκετά ευδιάκριτο τρίτο όγκο στο αμάξωμα αλλά και με πέντε πόρτες ώστε να απλουστεύεται η πρόσβαση στο χώρο αποσκευών. Όλες οι επιφάνειες έχουν δεχτεί ανασχεδιασμό σε μικρότερο ή μεγαλύτερο ποσοστό, όμως τα μεγάλα φωτιστικά σώματα εμπρός με μια όμορφη ακμή στο εξωτερικό άκρο τους, οι δύο πολύ έντονες αυλακώσεις στο καπό, οι νέοι εξωτερικοί καθρέφτες με ενσωματωμένο δείκτη πορείας, τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα και οι προφυλακτήρες τόσο εμπρός όσο και πίσω συνθέτουν τα βασικά πεδία στα οποία επενέβη η Skoda. Η συνολική εικόνα είναι πολύ πιο "φρέσκια" αλλά σε καμία περίπτωση δεν πλησιάζει να γίνει ξένη και αυτό μπορεί να αποδειχθεί το "κλειδί της επιτυχίας" για το Octavia 5. O δε δυναμισμός που εκφράζει η σχεδίαση είναι πιο έντονος, όμως η σοβαρότητα και η "δωρικότητα" που χάριζαν πάντα μια ξεχωριστή βαρύτητα στο Octavia δίνουν και εδώ το "παρών" (ίσως και λόγω της αύξησης των εξωτερικών διαστάσεων, κάτι που γίνεται άμεσα αισθητό).
Ανάλογα καλοσχεδιασμένη είναι η εξέλιξη του Octavia 5 και σε ό,τι αφορά τις πιο "ενδόμυχες" πλευρές του και ιδιαίτερα το επίπεδο ποιότητας, την εμφάνιση του εσωτερικού, την παροχή χώρων και τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Το μόνο σημείο στο οποίο το νέο Octavia 5 καταλήγει να γίνεται «προκλητικό» για τον ανταγωνισμό είναι η τιμή αγοράς του (16.590 ευρώ κοστίζει η βασική έκδοση με απόλυτα ικανοποιητικό εξοπλισμό).
Μας άρεσε
Η κατακόρυφη αύξηση του κύρους που εκπέμπει το όχημα.
Το σημαντικά πιο "ζωντανό" εσωτερικό.
Δε μας άρεσε
Το σχήμα των αριθμών σε ταχύμετρο και στροφόμετρο.
Η εμπρόσθια μάσκα αποτελεί ταυτότητα για την Skoda, όμως θα θέλαμε να τη δούμε να αλλάζει λίγο, κάποια στιγμή.
Θετικός ο "απλός" 1.600άρης
Γνωστός από τη θητεία του και στο Octavia είναι ο κινητήρας των 1,6 λίτρων και 102 ίππων του Octavia 5.
Ο κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται η βασική έκδοση του Skoda Octavia 5 είναι ο γνωστός οκταβάλβιδος των 1,6 λίτρων με ονομαστική ισχύ 102 ίππων (υπάρχει επιπλέον έκδοση στα 1,6 λίτρα με βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1,6 λίτρων FSI 115 ίππων). Στα βασικά του χαρακτηριστικά ανήκουν το θετικό τράβηγμα από χαμηλές στροφές αλλά κυρίως η καλή ελαστικότητα η οποία αποτελεί βασικό προσόν για κίνηση εντός πόλεως. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα. Η συνεργασία με το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι καλή καθώς οι σχέσεις έχουν «σφιχτή» κλιμάκωση.