Η ελληνική αντιπροσωπεία της Ιαπωνικής φίρμας, Nissan Nικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ, οργάνωσε σε έναν όμορφο και μοντέρνο χώρο στο κέντρο της Αθήνας ένα "στρογγυλό τραπέζι" με καλεσμένο τον Κάρλος Γκον, στο οποίο είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για πολλά και ενδιαφέροντα θέματα. Παρακάτω παρατίθενται επιλογές από τις άκρως ενδιαφέρουσες σκέψεις ενός από τα πιο διάσημα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μιλώντας για τη συμμαχία με τη Renault:
"Έχουμε μία συμμαχία, η οποία είναι μοναδική στη βιομηχανία. Ενώ έχουμε δύο εταιρείες με διαφορετική κουλτούρα, διαφορετική ιστορία, διαφορετική προέλευση, ενώνονται μαζί σε συμμαχία, όπου στόχος δεν είναι η συγχώνευση, δεν είναι η σύμμειξη, αλλά το να κρατήσει κάθε εταιρεία την ταυτότητά της, την αυτονομία της αλλά συγχρόνως να προσεγγίσουν μαζί την παγκόσμια αγορά, ώστε να έχουν καλύτερη απόδοση. Και αυτό μπορούμε να το ισχυριστούμε διότι εάν ρίξουμε μια ματιά στα στατιστικά και την απόδοση της κάθε εταιρείας, είναι ιδιαίτερα βελτιωμένα σε σχέση με το 1999. Δεν περιμένω λοιπόν να οδηγήσω την Nissan σε κάποια ομοιότητα με τη Renault, είναι διαφορετικές μεταξύ τους. Η μηχανολογία είναι διαφορετική, το design είναι διαφορετικό, το marketing είναι διαφορετικό, οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί. Γι' αυτό και δεν υπάρχει κίνδυνος ότι θα κάνουν το ίδιο πράγμα. Γιατί οι Ιάπωνες σκέφτονται με διαφορετικό τρόπο απ' ό,τι οι Γάλλοι, και δεν μπορείς να έχεις το ίδιο προϊόν έχοντας τόσο διαφορετικό υπόβαθρο, το οποίο θα συνεχίσει να είναι διαφορετικό".
Για το τι πήγαινε λάθος στη Νissan:
"Το πρώτο πράγμα που ήταν λάθος στη Νissan και που μπορεί να συμβαίνει οπουδήποτε, σε εταιρεία, σε σύνδεσμο, σε μία χώρα, στη διοίκηση, είναι όταν οι άνθρωποι είναι μπερδεμένοι. Τότε σίγουρα υπάρχει πρόβλημα. Οι άνθρωποι δεν έχουν τις ίδιες προτεραιότητες, δεν έχουν την αίσθηση μιας κοινής κατεύθυνσης, δεν κάνουν την ίδια διάγνωση σε μια κατάσταση. Και στη Νissan πριν το 1999 οι άνθρωποι ήταν μπερδεμένοι. Και για ποιο λόγο ήταν μπερδεμένοι; Διότι δεν είχαν ένα ξεκάθαρο όραμα, μια ξεκάθαρη στρατηγική, και αυτό το όραμα και η στρατηγική δεν ήταν κοινά και κατανοητά σε όλους και σε όλα τα επίπεδα της εταιρείας. Στο τμήμα μηχανολογίας για παράδειγμα σκέφτονται κάτι διαφορετικό απ' ό,τι στο τμήμα μάρκετινγκ και στο τμήμα πωλήσεων στην Ιαπωνία έχουν διαφορετική άποψη απ' ό,τι στην Αμερική ή την Ευρώπη. Όταν υπάρχει μια τέτοια εξάρθρωση στην εταιρεία όπου ο καθένας έχει τη δική του άποψη για το που βαδίζει η κατάσταση, τότε υπάρχει μεγάλο πρόβλημα".
Aναφορικά με τα μελλοντικά προϊόντα της Nissan:
"Ξοδεύουμε πολλά χρήματα σήμερα στην τεχνολογία, πολλά περισσότερα απ' ό,τι παλαιότερα. Γιατί είμαστε πολύ πιο κερδοφόροι, χωρίς χρέη, μια υγιής εταιρεία. Θα δείτε πολλές καινοτομίες στο design, στα concepts και στην τεχνολογία από την Nissan. Έχουμε 28 νέα προϊόντα στα τρία τελευταία χρόνια. ¶ρα ο ρυθμός ανανέωσης και παραγωγής προϊόντων θα συνεχίσει με την ίδια ένταση. Αλλά το σημαντικότερο είναι ότι ένα αυτοκίνητο δεν αντικαθίσταται από ένα ίδιο αλλά από ένα διαφορετικό, τελείως καινούργιο. Τα τελευταία τρία χρόνια είχαμε εντελώς καινούργια αυτοκίνητα. Το Μurano δεν αντικατέστησε κάποιο άλλο αυτοκίνητο αλλά είναι crossover, τελείως καινούργιο μοντέλο. Προφανώς στη Νissan θα έχουμε ένα πετυχημένο αύριο. Θα δημιουργήσουμε νέες κατηγορίες και από τα 28 νέα προϊόντα που φέρνει η Nissan, 7 από αυτά θα είναι τελείως νέες κατηγορίες, καινοτομίες οι οποίες δεν υπάρχουν σήμερα. Επομένως θα δείτε πολλά από τη Nissan".
Σε ερώτηση για το νέο Almera είπε:
"Ανακαλύψαμε μετά από πολλή έρευνα ότι οι πελάτες δεν θέλουν ένα κλασικό σεντάν αλλά κάτι διαφορετικό. Και αυτή θα είναι η απάντησή μας για το διάδοχο του Almera, δεν θα δείτε ένα κλασικό σεντάν όπως είναι σήμερα, θα δείτε κάτι διαφορετικό. Θα είναι διαφορετικό προϊόν. Για την ώρα δεν είμαστε έτοιμοι να μιλήσουμε γι' αυτό αλλά έχουμε μεγάλη πεποίθηση ότι θα πετύχουμε. Ο Ευρωπαίος πελάτης θα αλλάξει, και οι τομείς αγοράς που βλέπετε σήμερα σε πέντε χρόνια θα είναι τελείως διαφορετικοί. Και βλέπετε τις τάσεις να έρχονται, θα δείτε περισσότερη τάση για 4Χ4, για crossover, για μικρότερα αυτοκίνητα, για pickups σε ορισμένες αγορές, διάφορες τάσεις να ανθίζουν στην Ευρώπη αλλά το κλασικό σεντάν τριών όγκων σιγά-σιγά θα χάσει τη σημασία του στην ευρωπαϊκή αγορά. Το έχουμε ήδη δει στις ΗΠΑ. Το βλέπουμε λίγο-λίγο στην Ιαπωνία, στην κινέζικη αγορά παρόλο που είναι πολύ νέα αγορά. Δεν έχει σημασία τι πιστεύει ο κόσμος σήμερα αλλά τι θα πιστεύει 3, 4 ή 5 χρόνια αργότερα. Πρέπει να προβλέψουμε ποιες θα είναι οι ανάγκες στο μέλλον και πιστεύουμε ότι οι ανάγκες θα είναι όλο και περισσότερο για νέα σχήματα, δηλαδή για 4Χ4, crossovers, για φθηνότερα και μικρότερα αυτοκίνητα, πιο οικονομικά στα καύσιμα αυτοκίνητα, αυτοί θα είναι οι τομείς της αγοράς στο μέλλον".
Για την Ελλάδα και την ελληνική αντιπροσωπεία:
"Η Ελλάδα είναι μια σημαντική αγορά. Αν και μέρος της Ευρώπης, αποτελεί μια πολύ συγκεκριμένη αγορά όπου οι αγοραστές έχουν πολύ συγκεκριμένες ανάγκες, πολύ συγκεκριμένη προσέγγιση και γι' αυτό ένας ισχυρός συνεργάτης είναι πολύ σημαντικός για έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων καθώς το γκρουπ του και η ομάδα του γνωρίζουν πολύ καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο τις λεπτομέρειες που θέλουν οι Έλληνες πελάτες. Πιστεύουμε ότι έχουμε δυνατότητα στην Ελλάδα ως όνομα προϊόντος, θα δουλέψουμε προς την κατεύθυνση αυτή, θα πρέπει να είμαστε υπομονετικοί, επίμονοι, πολύ ανοιχτοί, ευελπιστώντας να επωφεληθούμε από τους καλύτερους ανθρώπους οι οποίοι δουλεύουν στην αυτοκινητοβιομηχανία και οι καλύτεροι αυτοί άνθρωποι είναι στον όμιλο Θεοχαράκη".
Ο Κάρλος Γκον δεν παρέλειψε να πλέξει το εγκώμιο της Ελληνικής αντιπροσωπείας της Nissan για την προσπάθεια και τα αποτελέσματά της τα τελευταία 40 χρόνια (στη φωτό δεξιά ο Πρόεδρός της και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Βασίλης Θεοχαράκης).
Η επιθετική προϊοντική πολιτική της Nissan θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια με αυτοκίνητα όπως το εικονιζόμενο Murano, που αναμένουμε και στη χώρα μας μέσα στο 2005.