Οι δυνατότητες του Panda σε εκτός δρόμου διαδρομές αποτελούν έκπληξη για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Η αξιόλογη πορεία του Panda στην αγορά των μίνι πολυχρηστικών αυτοκινήτων επιτρέπει στη Fiat να εντείνει την παρουσία της στην κατηγορία δίνοντας το κάτι παραπάνω μέσω της τετρακίνητης εκδοχής του.
Oταν πριν από ένα χρόνο παρουσιάστηκε το νέο μίνι αυτοκίνητο της Fiat, άμεσα έγινε ορατή η θέληση της εταιρείας να τοποθετηθεί στην κορυφή της κλάσης. Είχε βλέπετε αρκετό καιρό να γίνει η υπέρβαση σε οποιαδήποτε κατηγορία από τη Fiat, οπότε κάτι τέτοιο κρίθηκε επιβεβλημένο για τη μετέπειτα ανάπτυξη του ομίλου. Ένα χρόνο αργότερα το Panda βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων του κοινού της κατηγορίας στη χώρα μας προσφέροντας ελκυστική σχεδίαση, ευχάριστο εσωτερικό διάκοσμο, αρκετά καλούς χώρους δεδομένων των περιορισμένων διαστάσεών του, ευελιξία εντός και εκτός πόλης, ευχάριστη οδική συμπεριφορά και βέβαια προσιτή τιμή.
Η κατηγορία με τα λίγα μέλη αποτέλεσε βασικό στόχο για τη Fiat ούτως ώστε να αποσπάσει ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων δεδομένης της διπλής της παρουσίας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το τετρακίνητο Panda δεν είναι απλά μία έκδοση του Panda αλλά ένα διαφορετικό αυτοκίνητο όπως συνέβαινε και στο παρελθόν άλλωστε.
Εξωτερικά, το Fiat Panda 4x4 διαφοροποιείται αισθητικά μόνο στην έκδοση Climbing (έκδοση δοκιμής) η οποία διαθέτει κατά 5 εκ. αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τις δικίνητες εκδόσεις καθώς και διάφορα στυλιστικά στοιχεία που προβάλλουν τη διαφορετικότητά της.
Πιο συγκεκριμένα τα προστατευτικά πλαστικά κάτω από τον κινητήρα και στο κέντρο των προφυλακτήρων καθώς και οι μπάρες οροφής, διαμορφώνουν ένα σκληροτράχηλο -δεδομένων των αναλογιών- ύφος στο μίνι αυτοκίνητο της Fiat. Τα ελαστικά και οι ζάντες είναι μεγαλύτερα σε διαστάσεις και στο εμπρόσθιο μέρος έχουν τοποθετηθεί προβολείς ομίχλης, ενώ από κει και ύστερα δεν υπάρχει κάποιο άλλο στοιχείο που να το διαφοροποιεί τόσο από την απλή τετρακίνητη έκδοση, όσο και από τις δικίνητες.
Σε μηχανικό επίπεδο, το Panda 4x4 διαθέτει διαφορετική ανάρτηση στον πίσω άξονα ενώ εφοδιάζεται αποκλειστικά με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων και 60 αποδιδόμενων ίππων. Αναμφισβήτητα το Panda 4x4 διακρίνεται για τις δυνατότητές του τόσο σε εντός όσο και σε εκτός δρόμου διαδρομές και πέραν της αυξημένης κατανάλωσης, των χαμηλότερων επιπέδων άνεσης από την ανάρτηση και των μέτριων επιδόσεων, διατηρεί όλα τα βασικά χαρακτηριστικά του δικίνητου με αποτέλεσμα να ανταγωνίζεται ακόμα και εκείνο. Το Fiat Panda 4x4 διατίθεται σε δύο εκδόσεις από πλευράς εξοπλισμού με την βασική να τιμάται στα 12.080 ευρώ, περιλαμβάνοντας ABS, δύο μετωπικούς αερόσακους, κλιματισμό και αρκετές από τις ηλεκτρικές ευκολίες, ενώ το στυλιστικό πακέτο Climbing που αναφέραμε παραπάνω στοιχίζει 900 ευρώ περισσότερα με επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει επιπλέον και διαιρούμενο πίσω κάθισμα.
Κινητήρας
Ο κινητήρας του Panda 4x4 είναι ο 8βάλβιδος που εφοδιάζει και τις δικίνητες εκδόσεις του, ο οποίος όμως λόγω της τετρακίνησης χάνει πολλές από τις δυνατότητές του. Οι ρυθμοί κίνησης δεν μπορούν να είναι γρήγοροι λόγω της μικρής απόδοσής του ενώ αυξημένη είναι και η κατανάλωσή του. Τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα όταν χρειαστεί να κινηθεί σε εκτός δρόμου διαδρομές αφού η απουσία δύναμης μετριάζει τις κατά τα άλλα μεγάλες δυνατότητες του τετρακίνητου Panda. ¶λλο ένα αρνητικό στοιχείο είναι η θορυβώδης λειτουργία του στις μεσαίες στροφές και η απροθυμία του να φτάσει στις υψηλές. Σίγουρα οι επιδόσεις δεν είναι πάντα το κύριο ζητούμενο και γι' αυτό ο κινητήρας του Panda κρίνεται ικανοποιητικός σε αστικές συνθήκες κίνησης.
Σύστημα τετρακίνησης
Το Fiat Panda διαθέτει δύο διαφορικά και ένα σύστημα αρμού συνεκτικής μεταφοράς της ροπής (Viscous Coupling) που αναλαμβάνει να μεταφέρει ροπή στο πίσω διαφορικό όποτε παρατηρηθούν απώλειες πρόσφυσης. To ποσοστό της ροπής που μπορεί να κατανεμηθεί στους πίσω τροχούς κυμαίνεται από το αρχικό ποσοστό 2% μέχρι και το 50%. Η μεταφορά γίνεται άμεσα από το σύστημα συνεκτικής μεταφοράς χωρίς να χρειάζεται εμπλοκή από τον οδηγό.