ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/11/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/11/2004
Test mtx
Subaru Forester 2,5XT
Subaru Utility Vehicle
Στο χώμα η οδική συμπεριφορά είναι πολύ ευχάριστη.
Το Forester 2,0ΧΤ είναι ένα από τα λίγα SUV που μπορούν να προσφέρουν το κάτι παραπάνω μέσω των επιδόσεών τους. Το Ιαπωνικό μοντέλο προσεγγίζει με διαφορετικό τρόπο την κατηγορία, αφού αποτελεί ένα SUV με χαρακτήρα WRC.
Τις περισσότερες φορές οι συνειρμοί του μυαλού στο άκουσμα της λέξης Subaru είναι οι εξής: Από το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι και το Impreza το μυαλό σου μεταπηδά στην τετρακίνηση για να φτάσεις στο Forester Turbo. Ο συσχετισμός του Impreza με το Forester είναι αναπόφευκτος από τη στιγμή που τα κοινά τους στοιχεία μοιάζουν να είναι περισσότερα απ' ό,τι υποδηλώνει η εμφάνισή τους. Τα πράγματα βέβαια ήταν πιο δύσκολα για τον υποψήφιο αγοραστή στο παρελθόν, αφού οι τιμές τους ήταν και πιο κοντινές. Η Subaru με την παρουσίαση του Forester 2,5 ΧΤ θα αναβιώσει τις επί ωρών συζητήσεις στις εκθέσεις της αφού εκείνο έρχεται πιο κοντά στο Impreza όσο ποτέ άλλοτε. Αν και εξωτερικά το 2,5XT διαφοροποιείται αισθητικά μόνο από τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα και τις διαφορετικής σχεδίασης ζάντες από το 2,0ΧΤ, το λογότυπό του και μόνο κρύβει 34 ίππους παραπάνω φτάνοντας έτσι τους 211. Φυσικά ο κατά 500 κ.εκ. μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρας έχει και άλλα προτερήματα με το σημαντικότερο να είναι η γραμμική του λειτουργία σε όλο το φάσμα περιστροφής του, κάτι που λείπει από τo μικρότερο Forester αλλά και τα Impreza. Στο εσωτερικό οι αλλαγές σε σχέση με το δίλιτρο αφορούν την ανανεωμένη κεντρική κονσόλα, το πιο σπορτίφ τιμόνι και την παρουσία κεντρικής οθόνης η οποία διατίθεται προαιρετικά. Η μόνιμη τετρακίνηση που μεταφέρει ποσοστό της ροπής 50% ανά άξονα διαθέτει έναν συνεκτικό συμπλέκτη που φροντίζει για την μεταφορά περισσότερου ποσοστού της ροπής στον άξονα που την δεδομένη στιγμή έχει καλύτερη πρόσφυση. Η οδική συμπεριφορά του Forester είναι κατά κανόνα ουδέτερη στην άσφαλτο και μόνο σε περίπτωση που ο συντελεστής τριβής του οδοστρώματος είναι χαμηλός παρατηρούνται υποστροφικά ή και υπερστροφικά φαινόμενα. Αντίθετα, η υπερστροφή παρουσιάζεται μόνο όταν ο οδηγός το επιδιώξει μέσω της μεταφοράς φορτίου που επιτρέπει η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης. Στο χώμα η οδική συμπεριφορά γίνεται πολύ πιο ευχάριστη. Η τεχνογνωσία της εταιρείας στα συστήματα τετρακίνησης προβάλλεται με τον καλύτερο τρόπο μέσω του μπλοκέ διαφορικού το οποίο δημιουργεί υπερστροφικά φαινόμενα ισχύος, επιτρέποντας στον οδηγό που γνωρίζει να κινηθεί σε ρυθμούς που μόνο ένα WRC μπορεί. Σε αυτό συμβάλλει αναμφισβήτητα ο γραμμικός κινητήρας αφού δεν "κρεμάει" πουθενά και σου επιτρέπει να διορθώσεις την πορεία άμεσα μέσω της καλής απόκρισης και του καλού σε αίσθηση και πληροφόρηση συστήματος διεύθυνσης. Η ανάρτηση, ενώ θα ήθελες να είναι λιγάκι πιο σκληρή στην άσφαλτο, αποδεικνύεται ιδανικά ρυθμισμένη για το χώμα φιλτράροντας ικανοποιητικά τις ανωμαλίες και συμβάλλοντας και εκείνη με τη σειρά της στην ανάδειξη των ικανοτήτων του Forester. Με τιμή στην βασική έκδοση 39.950 ευρώ, το Forester αποτελεί μία μοναδική πρόταση στην κατηγορία και το μόνο στοιχείο που μπορεί να περιορίσει τον υποψήφιο αγοραστή είναι το αυξημένο κόστος χρήσης που παραδοσιακά εμφανίζουν τα αυτοκίνητα της εταιρείας.
Κινητήρας
Ο επίπεδος κινητήρας των 2,5 λίτρων δεν είναι καινούργιος για τη Subaru. O ίδιος κινητήρας εφοδιάζει τα Forester και Impreza στην Αμερική και την Ιαπωνία με την διαφορά ότι πλέον διαθέτει υπερτροφοδότη καυσαερίων ανεβάζοντας την ονομαστική του ισχύ από τους 165 στους 211 ίππους. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός παρουσιάζει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας όντας ελαστικός από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας και προσδίδει πολύ καλές επιδόσεις. Το κιβώτιο διαθέτει πολύ καλή αίσθηση και συνδυάζεται άψογα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου όσον αφορά την κλιμάκωση. Στα μειονεκτήματα η υψηλή του κατανάλωση η οποία εν μέρει είναι δικαιολογημένη από την χωρητικότητα του συνόλου και την παρουσία υπερτροφοδότη.

Συν και πλην
(+): Kινητήρας, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, θέση οδήγησης
(-): Κατανάλωση, kόστος συντήρησης

Τεχνικά χαρακτηριστικά

 
 Subaru Forester 2,5XT
Εσωτερικό - Χώροι