Απευθείας σύνδεση.....με την κορυφή! Το νέο C4 με σχεδίαση που "προκαλεί", αλλά και με υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο αλλάζει τους κανόνες στη μικρομεσαία κατηγορία οχημάτων.
Καμπύλες γραμμές, μακρόστενα φωτιστικά σώματα και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες ολοκληρώνουν μια εικόνα σύγχρονη που κεντρίζει με τη σχεδιαστική της άποψη το μάτι του καταναλωτή.
Έπειτα από 7 χρόνια παρουσίας στις ευρωπαϊκές αγορές και με πωλήσεις που έσπασαν το φράγμα των 1.500.000 μονάδων, το Citroen Xsara παραχωρεί τη θέση του στο νέο μικρομεσαίο όχημα της Γαλλικής εταιρείας, το C4. Πλέον το νέο μοντέλο, πέραν του ισχυρού ανταγωνισμού που έχει να αντιμετωπίσει, οφείλει να συνεχίσει την καλή εμπορική πορεία του προγενέστερου και να καλύψει κατ' επέκταση τις αυξημένες απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή σε επιμέρους τομείς όπως η οδική συμπεριφορά, η παθητική ασφάλεια, η άνεση κ.λπ.
Κινούμενοι λοιπόν πάνω σε αυτή τη λογική οι ιθύνοντες της Γαλλικής εταιρείας αποφάσισαν να δαπανήσουν ούτε λίγο ούτε πολύ ένα ποσό της τάξεως των 720.000.000 εκ. ευρώ έτσι ώστε να εξελίξουν ένα αυτοκίνητο το οποίο να είναι ένα βήμα μπροστά από την εποχή του. Τι εννοούμε δηλαδή με αυτό: Έχοντας απέναντί σου παραδοσιακούς αντιπάλους της κλάσης (νέο Focus, Astra, 307, Megane και Golf) οφείλεις, εάν θέλεις να κάνεις την υπέρβαση και να πετύχεις, να παρουσιάσεις ένα αυτοκίνητο που να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Eίναι πλέον γνωστό ότι λίγο έως πολύ όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλοντας να περιορίσουν το κόστος παραγωγής των νέων μοντέλων τους στηρίζονται σε γνωστές και δοκιμασμένες πλατφόρμες, ίδια κιβώτια ταχυτήτων, ίδιους κινητήρες κ.λπ. Πώς λοιπόν θα καταφέρεις να κάνεις την υπέρβαση και να κεντρίσεις το ενδιαφέρον του καταναλωτή; Μα, φυσικά, με τη σχεδιαστική άποψη που θα περάσεις στο προϊόν σου!
Για τους σημερινούς κατόχους Xsara το νέο C4 μπορεί να μοιάζει "εξωγήινο" αφού παρουσιάζει πολύ σημαντικές αλλαγές. Δανείζεται στοιχεία από τα πρωτότυπα μοντέλα της εταιρείας -C-Airdream και C-Airlounge- με αποτέλεσμα η εικόνα που αντικρίζει κανείς να είναι άκρως εντυπωσιακή. Παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα, καμπύλες γραμμές και έντονα νεύρα συνθέτουν ένα σύνολο επιθετικό και σίγουρα σύγχρονο. Βέβαια για να μην μείνεις μόνο στο "περιτύλιγμα" θα πρέπει η προσπάθειά σου αυτή να έχει και συνέχεια.
Περνώντας λοιπόν στον εσωτερικό διάκοσμο του οχήματος, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, το σύγχρονο ντιζάιν και η πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών που εφοδιάζουν το μοντέλο σου δίνουν την εντύπωση ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε τεχνικό επίπεδο, οι Γάλλοι βασίστηκαν στη δοκιμασμένη πλατφόρμα του ομίλου πάνω στην οποία έχει κατασκευαστεί και το 307, ενώ επιπλέον φέρει και τα ίδια κιβώτια όπως και τις ίδιες αναρτήσεις με το έτερο γαλλικό μοντέλο.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω στοιχεία -και αν αναλογιστούμε πως το μήκος του μεταξονίου ανέρχεται στα 2.608 μέτρα- γίνεται εύκολα αντιληπτό πως οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί για την άνετη μετακίνηση 4 ενήλικων επιβατών με τις αποσκευές τους. Στο δρόμο, η άνεση από τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης είναι ένα από τα θετικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, ενώ ως επί το πλείστον η οδική συμπεριφορά του οχήματος είναι ουδέτερη, χωρίς να περιορίζει τις όποιες βλέψεις του οδηγού για σπορτίφ οδήγηση.
Τώρα σε επίπεδο τιμών, η ελληνική αντιπροσωπεία δεν έχει εκδώσει επίσημο τιμοκατάλογο ούτε τον ακριβή εξοπλισμό των διαφόρων εκδόσεων του C4, αλλά μπορούμε να αναφέρουμε ενδεικτικά πως οι τιμές θα ξεκινούν από τα 14.800 ευρώ για το 3θυρο των 1,4 λίτρων, ενώ για το 5θυρο υπολογίζεται γύρω στα 200 ευρώ παραπάνω (15.000 ευρώ) με ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού τόσο ενεργητικής, όσο και παθητικής ασφάλειας.
Μας άρεσε
Το σύστημα διεύθυνσης.
Δε μας άρεσε
Η χαλαρή "αίσθηση" του κιβωτίου.
Kινητήρας
Το 5θυρο C4 που είχαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής εφοδιαζόταν με ένα 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,6 λίτρων. Το συγκεκριμένο μοτέρ αποδίδει 116 δυναμομετρημένους ίππους στις 5.780 σ.α.λ. και 154 Nm στις 3.850 σ.α.λ.
Στη πράξη ο 1.600άρης κινητήρας του C4 είναι γραμμικός και με καλή ελαστικότητα σε όλο το φάσμα των στροφών προσδίδοντας πολύ καλές επιδόσεις στο 1.200 κιλών αμάξωμα.
Συνδυάζεται με ένα 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα αλλά θα θέλαμε να έχει καλύτερη αίσθηση στις γρήγορες αλλαγές των σχέσεων. Μοναδικό μειονέκτημα ο υψηλός θόρυβος που παράγει στους υψηλούς ρυθμούς περιστροφής και είναι πιθανό ότι θα ενοχλήσει τους επιβάτες στην καμπίνα.
Παθητική ασφάλεια
Πιστό στα πρότυπα της Γαλλικής σχολής, που φημίζεται για τα υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας, το νέο C4 έχει δεχτεί εκτεταμένες ενισχύσεις σε καίρια σημεία του πλαισίου, τα οποία υπόσχονται υψηλά επίπεδα προστασίας των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης. Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας (SX Pack) εφοδιάζεται με 6 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και οροφής τύπου κουρτίνας), ενώ διαθέτει και ζώνες με προεντατήρες τριών σημείων.