ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/11/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/11/2004
Πρώτη επαφή
Skoda Octavia 5 Combi
To Octavia 5 Combi αναμένεται στη χώρα μας τον Μάρτιο 2005.
Λογική συνέχεια ... αποτελεί για την Skoda το λανσάρισμα της έκδοσης Combi του νέου Octavia 5. Πρόκειται για μια έκδοση δημοφιλή στην Ευρώπη στην γκάμα του Octavia και δεν θα μπορούσε να λείπει και από τις διαθέσιμες επιλογές της σειράς του Octavia 5.
Η πίσω όψη είναι αρκετά κομψή, κάτι που οφείλεται στη διαμόρφωση της τέταρτης κολόνας του αμαξώματος.
Mία από τις πιο δημοφιλείς εκδόσεις του πρώτης γενιάς Octavia είναι η στέισον βάγκον η οποία φέρει το διακριτικό Combi. Αιτία της επιτυχίας της είναι ο συνδυασμός των άφθονων χώρων με άλλα στοιχεία όπως είναι η άνεση, η καλή οδική συμπεριφορά ως δικίνητο ή τετρακίνητο κ.λπ. Γενικά το πολύ ολοκληρωμένο προφίλ του Octavia Combi έχει δημιουργήσει πολλούς φίλους και γι' αυτό είναι ιδιαίτερα μεγάλο το ενδιαφέρον που συγκεντρώνει η αντίστοιχη εκδοχή για το Octavia 5. H Skoda στηρίχτηκε στις ίδιες βασικές αρχές όπως και με το πρώτο Octavia προσεγγίζοντας το νέο Combi. Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι όμοιες με το πεντάθυρο Octavia 5 τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το μήκος και το πλάτος του αμαξώματος (4.572 και 1.769 χιλ. αντίστοιχα) ενώ αμετάβλητο στα 2.578 χιλ. παρέμεινε και το μήκος του μεταξονίου. Από πλευράς σχεδίασης ολόκληρο το εμπρός μέρος είναι όμοιο με το ήδη γνωστό Octavia 5 και πρωταγωνιστές από πλευράς αισθητικής είναι η μεγάλη παραλληλόγραμμη μάσκα sκαθώς και το εμπρός καπό με τις αυλακώσεις σε σχήμα "V" οι οποίες χαρίζουν έντονο δυναμισμό. Από το μέσο του αμαξώματος και προς τα πίσω διακρίνεται άμεσα ο ανασχεδιασμός της πίσω πλαϊνής πόρτας και φυσικά η προσθήκη του επιπλέον όγκου.Η καμπύλη γραμμή της τέταρτης κολόνας του και φυσικά τα φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι ιδιαίτερα πλατιά και έχουν όμορφο χρωματισμό, καθιστούν αυτή την όψη του οχήματος ιδιαίτερα ελκυστική. Επίσης οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, οι γωνίες των οποίων είναι "στρογγυλεμένες" σε κάθε παράθυρο, είναι επίσης ένα χαρακτηριστικό του Octavia 5 Combi.Στο εσωτερικό η εικόνα είναι όμοια με το Octavia 5 επιδεικνύοντας ισορροπημένες δόσεις πολυτέλειας, υψηλής ποιότητας και ευχάριστης αισθητικής. Οι δε χώροι για τους επιβάτες δεν έδειξαν εκ πρώτης να έχουν κάποια μεταβολή, κάτι που δεν ισχύει βέβαια για τον χώρο αποσκευών. Ο τελευταίος μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα συνολικού όγκου 580 λίτρων έναντι των 560 του πεντάθυρου Octavia 5, 548 του πρώτης γενιάς Octavia Combi και 528 λίτρων του αντίστοιχου πεντάθυρου.Στο δρόμο η δικίνητη έκδοση, την οποία οδηγήσαμε σε συνδυασμό με το δίλιτρο μηχανικό σύνολο FSI απόδοσης 150 ίππων, επέδειξε κορυφαία χαρακτηριστικά διότι τόσο το επίπεδο άνεσης όσο και η οδική συμπεριφορά θα ικανοποιήσουν ακόμη και απαιτητικούς οδηγούς και επιβάτες.H έλευση του νέου Combi στην Ελλάδα τοποθετείται αρχές Μαρτίου του 2005 με τιμές που αναμένεται να είναι ελαφρώς μόνο υψηλότερες σε σχέση με τις υπάρχουσες εκδόσεις.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι όμορφη με την υψηλή ποιότητα να πρωταγωνιστεί και την πολυτέλεια να γίνεται διακριτικά αισθητή.

Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 580 έως 1.620 λίτρα όταν το πίσω κάθισμα αναδιπλωθεί (η πλάτη είναι ασύμμετρα διαιρούμενη).

Κινητήρες
Πρεμιέρα για τον δίλιτρο FSI των 150 ίππων
Με δύο κινητήρες FSI (115 και 150 ίπποι) και έναν MPI (102 ίπποι) θα διατίθεται το δικίνητο Octavia 5 Combi.
Με τους γνωστούς κινητήρες των 1,6 λίτρων στους 102 και 115 ίππους (τεχνολογία MPI και FSI αντίστοιχα) θα εφοδιάζεται το Octavia 5 Combi.Εύλογα το ενδιαφέρον στρέφεται στη δίλιτρη έκδοση (επίσης με άμεσο ψεκασμό FSI) η οποία αποδίδει 150 ίππους και έδειξε ότι ταιριάζει απόλυτα με το στιβαρό πλαίσιο και τις καλορυθμισμένες αναρτήσεις του οχήματος, τις δυνατότητες των οποίων ως σύνολο εκμεταλλεύεται και αναδεικνύει σίγουρα σε μεγαλύτερο βαθμό. Οδηγώντας το όχημα σε διαδρομές με αρκετές στροφές η αίσθηση που αποκομίσαμε ήταν ιδιαιτέρως ευχάριστη.