Η Opel έρχεται ξανά στο προσκήνιο στην κατηγορία των ενός όγκου μικρομεσαίων αυτοκινήτων με τη δεύτερη γενιά του Opel Zafira.
Το νέο Zafira είναι έτοιμο και πρόκειται να κάνει την πρώτη επίσημη εμφάνισή του στην προσεχή έκθεση της Γενεύης. Εμείς πήραμε μία πρώτη "γεύση" από το νέο μικρομεσαίο πολυχρηστικό Opel στα πλαίσια της στατικής του παρουσίασης στη Φρανκφούρτη και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.
Στο πίσω τμήμα του αμαξώματος το βλέμμα εστιάζεται στα μεγάλα τριγωνικά φωτιστικά σώματα με το κόκκινο κάτοπτρο και το χρωμιωμένο περίγραμμα.
Η Opel έρχεται ξανά στο προσκήνιο στην κατηγορία των ενός όγκου μικρομεσαίων αυτοκινήτων με τη δεύτερη γενιά του Opel Zafira. Η πρώτη "αστραπιαία" επαφή που είχαμε με το αυτοκίνητο στο στούντιο φωτογράφησης στη Φρανκφούρτη, λίγες ημέρες πριν την επίσημη παρουσίασή του στην 75η διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, μας έδωσε τη δυνατότητα να έχουμε μία πρώτη εικόνα για ορισμένα από τα βασικά του γνωρίσματα.Καταρχήν, η σχεδίαση του νέου Zafira είναι σύμφωνη με το "family look" των νεότερων μοντέλων της Opel, όσον αφορά κυρίως το εμπρός τμήμα του αμαξώματος, το οποίο διακρίνεται για το δυναμισμό του. Χαρακτηριστικά στοιχεία αποτελούν τα σχεδόν τριγωνικά φωτιστικά σώματα με το διάφανο κάλυμμα, η μάσκα σχήματος U με την επένδυση χρωμίου και οι μεγάλοι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα. Από το πλάι, το "νεύρο" που διατρέχει κατά μήκος το αμάξωμα σε συνδυασμό με τα τονισμένα τόξα στους θόλους των τροχών και το καμπύλο τελείωμα της πιο χαμηλής οροφής συνθέτουν ένα ισορροπημένο σύνολο. Το πίσω τμήμα ακολουθεί τις "γραμμές" του υπόλοιπου αμαξώματος, ενώ τα μεγάλα φωτιστικά σώματα ξεχωρίζουν. Το μήκος είναι αυξημένο κατά 150 χιλ. (4.467 χιλ.), τα οποία αφορούν κυρίως το εμπρός τμήμα για τη βελτίωση της παθητικής ασφάλειας, το πλάτος είναι πιο μεγάλο κατά 34 χιλ. (1.776 χιλ.), το ύψος είναι μικρότερο κατά 47 χιλ. (1.637 χιλ.) και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί 9 χιλ. (2.703 χιλ.). Το νέο Zafira είναι βασισμένο στο δάπεδο του Astra, από το οποίο προέρχονται και οι αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική δοκό και ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Το IDS Plus θα είναι διαθέσιμο και στο νέο Zafira, το οποίο θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του με δυνατότητα ρύθμισης της σκληρότητας της ανάρτησης και της σαφήνειας του τιμονιού. Προαιρετικά υπάρχει και το σύστημα περιστρεφόμενης δέσμης προβολέων AFL bi-xenon.Όσο αφορά τα μηχανικά σύνολα, η γκάμα περιλαμβάνει τέσσερις κινητήρες βενζίνης, χωρητικότητας 1,6 λτ. (105 PS), 1,8 λτ. (140 PS), 2,0 Turbo (200 PS) και 2,2 λτ. (150 PS). Επίσης, υπάρχουν τρία ντίζελ μοτέρ 1,9 λτ. απόδοσης 100, 120 και 150 ίππων αντίστοιχα. Πολλές επιλογές υπάρχουν και στα συστήματα μετάδοσης, τα οποία είναι τα εξής: πεντατάχυτο για τα 1,6 λτ. και 1,8 λτ, εξατάχυτα στα 2,2 λτ., 2,0 λτ. Τurbo και τα 1,9 ντίζελ, έξι σχέσεων σειριακά - αυτόματα προαιρετικά στα 1,9 λτ. πετρελαίου των 120 και 150 ίππων, "τεσσάρι" αυτόματο στο 2,2 λτ. και Easytronic στο 1,8 λτ.
Το υπάρχον Zafira : Επιτυχημένη πορεία
Το υπάρχον Zafira παραμένει ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του.
To Zafira παρουσιάστηκε το 1999 και ανανεώθηκε αισθητικά και μηχανικά το 2003, ενώ συνολικά έχουν παραχθεί 1,4 εκατομμύρια οχήματα. To πολυχρηστικό Opel διατίθεται με κινητήρες 1,6 λτ., 1,8 λτ. και 2,0 λτ. (OPC), ονομαστικής απόδοσης 100, 125 και 200 ίππων αντίστοιχα. Καινοτομικό χαρακτηριστικό αποτέλεσε το γεγονός ότι ήταν το πρώτο μικρομεσαίο πολυχρηστικό αυτοκίνητο με στάνταρ εφτά θέσεις χάρη στο "έξυπνο" σύστημα Flex7, το οποίο διακρίθηκε με βραβεία.