H Alfa Romeo Crosswagon Q4 παρουσιάζει σπορτίφ χαρακτηριστικά στο δρόμο και υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.
Η τελευταία έκδοση της μεσαίας Alfa Romeo, η Crosswagon Q4, συνδυάζει την κίνηση σε όλους τους τροχούς με το "υπερυψωμένο" σπορτίφ στέισον βάγκον αμάξωμα και τον δυνατό και πολιτισμένο ντίζελ κινητήρα των 1,9 λίτρων.
Η Crosswagon Q4 ξεχωρίζει κυρίως από την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, και τις μεταλλικές προσθήκες στα μαρσπιέ και τους προφυλακτήρες.
Ο κωδικός Q4, ο οποίος έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1992 στην 155, επιστρέφει ξανά, αυτή τη φορά με την Crosswagon Q4 (όπως και την Sportwagon Q4). Η νεότερη τετρακίνητη έκδοση της μεσαίας Alfa Romeo συνδυάζει τις δυνατότητες κίνησης ενός οχήματος ελεύθερου χρόνου (SUV) με την παραδοσιακά σπορτίφ εικόνα και το δυναμισμό που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της Μιλανέζικης φίρμας. Εξωτερικά οι διαφορές σε σχέση με την 156 Sportwagon εντοπίζονται στις μεταλλικές επενδύσεις στα μαρσπιέ και τους προφυλακτήρες, τις νέες ζάντες με τα υψηλότερου προφίλ ελαστικά και την αυξημένη κατά 65 χλστ. απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, χαρακτηριστικά τα οποία προσδίδουν στην Crosswagon Q4 πιο ξεχωριστό και γιατί όχι ασυνήθιστο ύφος για μοντέλο της Alfa Romeo. Στο εσωτερικό δεν παρατηρούνται αλλαγές στη σχεδίαση και την ποιότητα, ενώ το στέισον βάγκον αμάξωμα προσφέρει επιπλέον πρακτικότητα.
Η Crosswagon Q4 είναι διαθέσιμη μόνο με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,9 λτ. απόδοσης 150 ίππων με αποτέλεσμα να αποτελεί -δυστυχώς- "απαγορευμένο" καρπό για τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Σύστημα τετρακίνησης
Το κεντρικό διαφορικό Torsen μεταφέρει τη ροπή ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης.
H μετάδοση της ισχύος πραγματοποιείται μέσω τριών διαφορικών, από τα οποία το κεντρικό είναι τύπου Torsen και κατανέμει τη ροπή στον κάθε άξονα ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Σε κανονικές συνθήκες το ποσοστό ροπής για τον εμπρόσθιο άξονα είναι 42% και 58% για τον πίσω, ενώ μπορεί να φτάσει έως και το 80% πίσω και 20% εμπρός.
Μας άρεσε
Η οδική συμπεριφορά, η άνεση, το σύστημα τετρακίνησης, η αίσθηση του τιμονιού, η απόδοση του κινητήρα και η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου.
Δε μας άρεσε
Ο συμπλέκτης εμφανίζει σχετικά γρήγορα σημάδια "κόπωσης" σε πιο απαιτητικές συνθήκες οδήγησης, ενώ θα θέλαμε πιο χαμηλά το κατώφλι φόρτωσης και τη θέση οδήγησης.