Η οδική συμπεριφορά του Grand Scenic κρίνεται ασφαλής και προβλέψιμη σε όλους τους ρυθμούς κίνησης.
Mετά από 2 χρόνια επιτυχημένης εμπορικά παρουσίας στις ευρωπαϊκές αγορές, το μικρομεσαίο πολυχρηστικό όχημα της Renault, το Scenic, απέκτησε έναν μεγαλύ-τερο αδερφό, το Grand Scenic, το οποίο προσφέρει δύο επιπλέον θέσεις (7), κατά 234 χλστ. πιο μακρύ αμάξωμα και 1.920 λίτρα μέγιστου αποθηκευτικού όγκου.
Ένα από τα καλύτερα πολυχρηστικά οχήματα της αγοράς, το Scenic, είναι πλέον διαθέσιμο και σε μία "μακρύτερη" έκδοση με 7 θέσεις, μεγάλο αποθηκευτικό όγκο και άνετους χώρους. Το όνομα αυτού… Grand Scenic . Το μικρομεσαίο πολυμορφικό μοντέλο της Renault είναι το πρώτο που προσφέρεται στην κατηγορία σε δύο τύπους αμαξώματος, ένα 5θέσιο (Scenic) και ένα 7θέσιο "μακρύ" (Grand Scenic) προσφέροντας έτσι στον υποψήφιο αγοραστή τη δυνατότητα να επιλέξει, ανάλογα πάντα με τις ανάγκες του, όποιον τύπο αμαξώματος επιθυμεί.
Εξωτερική σχεδίαση
Εξωτερικά και σε επίπεδο σχεδίασης πάντα, το μεγαλύτερου μήκους αμάξωμα του Grand Scenic εμφανίζει μια ισορροπημένη αισθητική η οποία είναι σύμφωνη με όλα τα μοντέλα της Γαλλικής εταιρείας. Βέβαια το πίσω τμήμα -λόγω του μεγαλύτερου μήκους- δείχνει κάπως "ξένο" εκ πρώτης όψεως αλλά παρατηρώντας το καλύτερα είναι τελικά αποδεκτό και μέσα στα αισθητικά πρότυπα της κατηγορίας.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό τα ποιοτικά υλικά, η καλή εργονομία και τα τεχνολογικά highlights (π.χ. πίνακας οργάνων με ψηφιακές ενδείξεις) συνθέτουν μια εικόνα σύγχρονη αισθητικά και πολύ καλή ποιοτικά. Όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους, υπό κανονικές συνθήκες (με 5θέσια διάταξη) οι επιβάτες που καλούνται να μεταφερθούν στην καμπίνα του Grand Scenic δεν θα αντιμετωπίσουν το παραμικρό πρόβλημα όσον αφορά τον αέρα για τα γόνατα αλλά και τα κεφάλια τους. Με όλα τα καθίσματα όμως σε όρθια θέση (7θέσια διάταξη) οι επιβάτες της τελευταίας σειράς -και στην περίπτωση που το ανάστημά τους υπερβαίνει το μέσο όρο (1,85 μ.)- θα πρέπει να κάνουν αρκετές παραχωρήσεις αφού περιορίζεται σημαντικά ο χώρος για τα γόνατα. Από τεχνικής σκοπιάς και στο Grand Scenic θα συναντήσουμε την ανάρτηση που "φοράει" το "μικρό" Scenic (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ελαστική ράβδος στρέψης με αντιστρεπτική δοκός πίσω) με αποτέλεσμα και ο μεγάλος αδερφός να συνδυάζει σε σωστές αναλογίες την άνεση με την ευχάριστη οδική συμπεριφορά.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό του Grand Scenic της δοκιμής δίνει το παρών ο 2,0 λίτρων υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Renault (ονομαστική απόδοση 165 ίππων - 172 στο δυναμόμετρο) ο οποίος διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του, την ομαλή συνεργασία του με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και τις καλές επιδόσεις που προσδίδει στο όχημα. Η μικρή υστέρηση που εμφανίζει χαμηλά είναι δικαιολογημένη (λόγω της χρήσης του υπερτροφοδότη) αλλά δεν θα ενοχλήσει, αφού μετά τις 3.000 σ.α.λ. τα πλούσια αποθέματα ροπής προσφέρουν απλόχερα στον οδηγό τη δυνατότητα να μαζέψει χιλιόμετρα και να κινηθεί σε γοργούς ρυθμούς. Η έκδοση Privilege (των 2,0 λίτρων) που είχαμε στη διάθεσή μας περιλαμβάνει αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες στην τιμή των 30.730 ευρώ.
Mας άρεσε
Ο πολιτισμένος κινητήρας, η άνεση της ανάρτησης
Δεν μας άρεσε
Η εξοικείωση που απαιτεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η αίσθηση του τιμονιού
Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι σύγχρονος σχεδιαστικά με καλή ποιότητα κατασκευής.
(φωτό 1)
(φωτό 2)
(φωτό 3)
(φωτό 4)
Στο Grand Scenic υπό κανονικές συνθήκες η διάταξη των καθισμάτων είναι 5θέσια. Με την εν λόγω διαμόρφωση ο χώρος φόρτωσης ανέρχεται στα 550 λίτρα (φωτό 1). Για να εμφανιστούν τα δυο τελευταία καθίσματα, χρειάζεται να τραβηχτεί προς τα έξω ο ειδικός κόκκινος μοχλός (φωτό 2) και να "ανασηκωθεί" η πλάτη προς τα πάνω. Με 7θέσια διάταξη (φωτό 3) λοιπόν ο αποθηκευτικός όγκος μειώνεται στα 200 λίτρα. Εάν όμως αναδιπλωθούν τόσο η 2η όσο και η 3η σειρά καθισμάτων (φωτό 4), ο χώρος φόρτωσης εκτοξεύεται στα 1.920 λίτρα.