ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/6/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/6/2005
Πρώτη επαφή
Lexus RX400h
Υψηλό αίσθημα ευθύνης!
Ενα μικρό τεχνολογικό θαύμα αποτελεί το RX 400
Με ένα υβριδικό όχημα υψηλών επιδόσεων και απαιτήσεων, η Lexus διαφοροποιείται και αναλαμβάνει τις ευθύνες της, δείχνοντας το δρόμο για το μέλλον της κατηγορίας.
Οι τελευταίες τάσεις οικολογικής επαγρύπνησης που σχετίζονται με την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου αλλά και τους παραγόμενους ρύπους των οχημάτων ελεύθερου χρόνου πιέζουν τους κατασκευαστές να δώσουν λύση στο πρόβλημα. Το RX 400h της Lexus δείχνει το δρόμο στη χρήση υβριδικής τεχνολογίας σε μια κατηγορία όπου οι επιδόσεις βρίσκονται στην κορυφή των απαιτήσεων. Η επιτυχία της "μητέρας" Toyota με το Prius και η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε έδωσαν την πλατφόρμα εξέλιξης ενός 4κινητου οχήματος υψηλών επιδόσεων βασισμένου στο RX300.
Κινητήρες-Επιδόσεις
Η διαφορά βρίσκεται στη μονάδα παραγωγής και μετάδοσης της κίνησης στους τροχούς, γεγονός που μεταφράζεται σε μειωμένη κατανάλωση και ρύπους. Κάνοντας χρήση ενός κινητήρα V6 3,3 λίτρων σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες το Ιαπωνικό όχημα αποδίδει συνολικά 272 ίππους, ικανούς να φέρουν το βαρύ αμάξωμα (2.000 κιλά) στα 100 χιλιόμετρα την ώρα από στάση σε μόλις 7,6 δευτερόλεπτα. Αυτό όμως που κάνει τη διαφορά είναι ο τρόπος, αφού η μετάδοση συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης επιταχύνει γραμμικά το αυτοκίνητο μέχρι και την τελική του στα 200 χιλιόμετρα την ώρα. Τέτοιοι αριθμοί παραπέμπουν σε αρκετά μεγαλύτερους κινητήρες, ενώ αντίθετα η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται σε επίπεδα μεσαίων οικογενειακών. Η Lexus ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 8,1 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ οι τιμές διοξειδίου του άνθρακα βρίσκονται στα 192 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Η όλη διαδικασία επιλογής κινητήριας δύναμης δεν γίνεται ποτέ αντιληπτή από τον οδηγό και ο μόνος κρίκος επαφής με την όλη λειτουργία είναι η ένδειξη στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας. Η Lexus έχει εξαντλήσει κάθε όριο ώστε η εμπλοκή του βενζινοκινητήρα στη μετάδοση να είναι όσο πιο ομαλή γίνεται. Δεδομένου πως όταν ο V6 δεν χρησιμοποιείται απλά σβήνει, το σύστημα VVTi του επιτρέπει να μεταβάλει τη σχέση συμπίεσης έτσι ώστε όταν ξαναπάρει μπρος να μην δημιουργήσει κανένα κραδασμό. Το αποτέλεσμα δίνει μια μεταξένια αίσθηση σε όλη τη διάρκεια της επιτάχυνσης, επιβράδυνσης ή κύλισης.
Στο δρόμο
Σε αυτό συντελούν και οι αναρτήσεις (γόνατα McPherson και στους 4 τροχούς) που με τη ρύθμισή τους και τις μεγάλες διαδρομές στην κυριολεξία ισοπεδώνουν τις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς όμως να επιτρέπουν στο αμάξωμα να πλέει, ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική. Στις στροφές το αμάξωμα γέρνει, όχι όμως παραπάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Από την άλλη τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ μεγάλα και μετά την εξοικείωση με τις αυξημένες κλίσεις επιτρέπουν τη γρήγορη οδήγηση ακόμη και σε δρόμους με πολλές και σφιχτές στροφές.
Χώροι-Εσωτερικό
Το πολυτελές εσωτερικό με τις ηλεκτρονικές ευκολίες ικανοποιεί τις απαιτήσεις, ενώ 5 ενήλικες θα ταξιδέψουν με τις αποσκευές τους άνετα. Η προσθήκη των επιπλέον υβριδικών μερών έγινε χωρίς αντίκτυπο στους χώρους τόσο των επιβατών όσο και των αποσκευών (439 λίτρα) και με ελάχιστη αύξηση του βάρους (μόνο 90 κιλά). Στο σύνολό του το αυτοκίνητο δεν διαφέρει από τα ανάλογα συμβατικά, χάρη όμως στο υβριδικό σύστημα ισχύος - μετάδοσης υπερέχει στον τομέα της άνεσης και δημιουργεί ένα ανώτερο "περιβάλλον μετακίνησης".
Αγορά
Ανοίγοντας το δρόμο στην υβριδική κίνηση, η Lexus αποδεικνύει τη δυνατότητα μείωσης της κατανάλωσης και των ρύπων διατηρώντας τα στοιχεία που τοποθετούν τα αυτοκίνητά της στις πολυτελείς κατηγορίες. Τέλος ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό και με περισσότερα μοντέλα να ακολουθούν (η GS450h θα παρουσιαστεί το 2006) στην ουσία εισάγει την αυτοκίνηση σε μια νέα φάση. Στη χώρα μας το RX 400h διατίθεται άμεσα, με τιμές στα 64.000, 67.500 και 69.000 ευρώ. Οι διαφορές έχουν να κάνουν μόνο με τον εξοπλισμό με την πλούσια (Boulevard) και μεσαία (Avenue Plus) έκδοση να διαφέρουν στο εκπληκτικό στερεοφωνικό της Mark Levinson, ενώ η βασική (Αvenue) στερείται επιπλέον την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα (με το σύστημα πλοήγησης, την κάμερα οπισθοπορείας και το Bluetooth).
Η μεγάλη οθόνη στην κονσόλα σε πραγματικό χρόνο εμφανίζει την εμπλοκή του κάθε κινητήρα καθώς και του πίσω άξονα.

Ο 24βάλβιδος V6 βενζινοκινητήρας των 3,3 λίτρων αποδίδει 210 ίππους. Ο υπολογιστής διαχείρισης ισχύος μαζί με τα επιμέρους ηλεκτρικά συστήματα βρίσκεται κάτω από το ασημί καπάκι.

Το εσωτερικό είναι πολυτελές και λειτουργικό χωρίς διαφορά από του RX300.