Σε προηγούμενο τεύχος είχαμε ασχοληθεί με το σύστημα VDIM του Lexus RX 400h που επενεργεί ακόμα στον τρόπο διόρθωσης της πορείας μέσω του συστήματος διεύθυνσης. Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης στο υβριδικό Lexus; Η χρήση του Συστήματος Διεύθυνσης με Ηλεκτρική Υποβοήθηση (EPS) στο RX 400h προβάλλει αρκετά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα αντίστοιχα υδραυλικά συστήματα. Λιγότερη ενέργεια Με την υποβοήθηση να προέρχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 42 volt DC χωρίς ψύκτρες (καρβουνάκια), και έναν μειωτήρα να εδράζεται ομοαξονικά στον άξονα της κρεμαγιέρας, το σύστημα EPS καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια μόνο όταν απαιτείται υποβοήθηση, έχοντας μηδενικές απαιτήσεις, π.χ. κατά την οδήγηση σε ευθεία πορεία, και επομένως συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά περίπου 1.5%. Δομή συστήματος Η δομή του συστήματος, που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, αισθητήρα ροπής και μειωτήρα, είναι πολύ πιο συμπαγής και αθόρυβη στη λειτουργία της. Χρησιμοποιώντας κρεμαγιέρα με κοχλία και σφαιρίδια επιτυγχάνονται ομαλή περιστροφή, υψηλή απόδοση και χαμηλό επίπεδο τριβών και θορύβων. ECU Η Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου (ECU) του EPS έχει έναν επεξεργαστή 32-bit για αυξημένη ταχύτητα επεξεργασίας σήματος, και ενεργοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα DC με βάση τα σήματα που λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες, μεταξύ των οποίων και οι αισθητήρες ροπής τιμονιού και ταχύτητας οχήματος. Τα χαρακτηριστικά της ηλεκτρικής υποβοήθησης μεταβάλλονται πολύ ομαλά, προσφέροντας μία απολαυστική αίσθηση συνοχής στο τιμόνι, το οποίο είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες και όλο και πιο άμεσο όσο η ταχύτητα του αυτοκινήτου αυξάνεται.
Χάρη στην υψηλή τεχνολογία το RX 400h προβάλλει τον οικολογικό χαρακτήρα ακόμα και μέσω του συστήματος διεύθυνσης.