Το Hummer H2 έχει εντυπωσιακή εμφάνιση και τραβάει τα βλέμματα στο δρόμο.
Eάν τα αυτοκίνητα και γενικά τα μηχανοκίνητα οχήματα είχαν σε έναν φανταστικό κόσμο μια ιεραρχική δομή ανάλογη με αυτή των ανθρώπων, τότε το Hummer H2 θα ήταν ο αρχηγός τους -ή μήπως ο στρατηγός τους;
Ένα από τα πιο πληθωρικά οχήματα παγκοσμίως εισήλθε πρόσφατα και στην ελληνική αγορά. Ο λόγος για το Hummer H2, το εντυπωσιακό εκτός δρόμου όχημα της General Motors, το οποίο έχει μεγάλη και μόνιμα αισθητή μιλιταριστική κληρονομιά και προσωπικότητα (αποτελεί απόγονο του H1, του γνωστού στον US Army ως "HMVWV" ή High Mobility Versatile Wheeled Vehicle, δηλαδή υψηλής κινητικότητας πολυχρηστικό τροχοφόρο όχημα, από τα ξένα αρχικά του οποίου προήλθε το γνωστό χαϊδευτικό "Xάμβι").
Ας μην ξεχνάμε ότι αυτό το μεγαλύτερο (ηλικιακά) αδερφάκι του έγινε διάσημο από τη χρήση του στις ένοπλες δυνάμεις των Η.Π.Α. και 30 ακόμη φιλικά προσκείμενων χωρών.
Σχεδίαση
Από άκρη σε άκρη, λοιπόν, το Hummer H2 δεν κρύβει ότι προέρχεται από "οικογένεια στρατιωτικών". Ο εκπολιτισμός του ύφους σε σχέση με το H1, το οποίο ακόμη υπηρετεί ακούραστα τη θητεία του στο στρατό, είναι σαφής, όμως αυτό δεν περιορίζει σε τίποτα το H2 από το να έχει ένα "απόκοσμο" ύφος.
Μηχανικά-Tιμές
Εφοδιασμένο με 6λιτρο κινητήρα βενζίνης, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης πολλαπλών επιλογών κ.λπ., το Hummer H2 διαθέτει όλη την απαραίτητη υποδομή για να αποδείξει ότι κάτω από την "παραλλαγή πόλεως" που "φορά" κρύβεται ένα πραγματικό "κομάντο" με όλη την έννοια της λέξης.
Στην Ελλάδα το H2 εισάγεται από την Cadillac Hellas και οι τιμές ξεκινούν από το επίπεδο των 104.000 ευρώ για την έκδοση Base, όμως η έκδοση η οποία ουσιαστικά εισάγεται και πωλείται είναι η πιο πλούσια Luxury με τιμή 115.000 ευρώ.
Μας άρεσε Η εντυπωσιακή εμφάνιση και τρόπος που τραβάει τα βλέμματα στο δρόμο, το αξιόλογα καλό τιμόνι τηρουμένων ορισμένων αναλογιών
Δε μας άρεσε
Πάνω απ' όλα η κατανάλωση, η εργονομία και το πλήθος των διακοπτών, το άγχος που προκαλεί στον οδηγό η
μετακίνηση σε αστικό περιβάλλον
Oλα είναι Heavy Duty
Ο νόμος του H2 είναι επί της ουσίας ένας στρατιωτικός νόμος. Το εν
λόγω όχημα δεν κολλάει πραγματικά πουθενά, γεγονός που οφείλεται στο ότι πρωτοσχεδιάστηκε για στρατιωτική και όχι για πολιτική χρήση. Πέντε συνολικά επιλογές παρέχει το σύστημα τετρακίνησης του
Hummer H2 μέσω των εικονιζόμενων μπουτόν.
Το H2 εφοδιάζεται με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης BorgWarner
με το 60% της ροπής να κατευθύνεται στον πίσω άξονα και το υπόλοιπο στον εμπρός. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού (αναλογία 50:50 ανά άξονα) τόσο σε μακριές όσο και
σε κοντές σχέσεις (4High και 4Low) ενώ όταν έχουν επιλεχθεί
κλείδωμα κεντρικού διαφορικού και κοντές σχέσεις μπορεί
να επιλεχθεί ακόμη και κλείδωμα του πίσω διαφορικού.
Ένα τέκνο της διάσημης οικογένειας κινητήρων Vortec εξοπλίζει το H2. Πρόκειται για εξάλιτρο V8 κινητήρα με 325 ίππους/5.200 σ.α.λ. και 495 Nm/4.000 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων Hydra-Matic 4L65E o κινητήρας παρέχει άμεσο τράβηγμα οποιαδήποτε στιγμή.
Τίποτα λιγότερο από ένα εντυπωσιακό σασί σκάλας
δεν θα μπορούσε να διαθέτει ένα "ειδικών αποστολών" όχημα όπως το H2. Πρόκειται για γνήσια "σκάλα" με δύο διαμήκεις "τραβέρσες" και εννέα εγκάρσια τμήματα.
Εσωτερικό
To τιμόνι φέρει πολλά μπουτόν για διάφορες λειτουργίες ενώ και ο πίνακας οργάνων είναι
φορτωμένος με πλήθος μικρών οργάνων με αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις έτσι ώστε
να θυμίζει στρατιωτικό πίνακα ελέγχου. Η ποιότητα κατασκευής είναι σχετικά καλή, αν και ορισμένοι τριγμοί, κάποιες ορατές βίδες και τα σκληρά πλαστικά μετριάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Το H2 είναι τεράστιο όπως και οτιδήποτε μέσα σε αυτό. Για παράδειγμα προσέξτε το μέγεθος του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Xώροι
Από πλευράς χώρων υπάρχουν θέσεις για έξι άτομα (υπάρχει και τρίτη σειρά καθισμάτων) τα οποία απολαμβάνουν μεγάλο χώρο για τα πόδια και τους ώμους τους και απλώς καλό για τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται από 1.132 έως 2.452 λίτρα ενώ φιλοξενεί
και τον κανονικού μεγέθους εφεδρικό τροχό σε όρθια θέση περιορίζοντας την ορατότητα.
Ιδανικό για τις διακοπές …(στο Ιράκ;)
Στην άσφαλτο
Κατά την κίνηση στην άσφαλτο το Hummer H2 χαρακτηρίζεται από έντονες κλίσεις, αισθητό αεροδυναμικό θόρυβο και θόρυβο από τα λάστιχα ενώ και το τιμόνι υστερεί σημαντικά σε αίσθηση ειδικά στην εθνική οδό. Ωστόσο το αυτοκίνητο εκμεταλλεύεται πλήρως το μεγάλο πλάτος και τα θηριώδη μετατρόχιά του και "κάθεται" στο δρόμο χωρίς τάσεις αποσταθεροποίησης.
Η οδική συμπεριφορά είναι ουδέτερη χάρη στο σύστημα τετρακίνησης αλλά δεν ενδείκνυται για άσκηση πίεσης διότι οι κλίσεις ίσως τρομάξουν τον οδηγό και τους αντιθέτως κινούμενους.
Στο χώμα…
…βέβαια όλα αυτά αλλάζουν, καθώς ακόμη και κακοτράχαλες διαδρομές δεν γίνονται αισθητές, αφού η ανάρτηση απορροφά τα πάντα και αθόρυβα. Το τιμόνι αποκτά την ταιριαστή για κίνηση στο χώμα αίσθηση χωρίς κραδασμούς κ.λπ. ενώ και τα φρένα τα οποία στην άσφαλτο δημιουργούν κάποια ανασφάλεια λόγω της μεγάλης νεκρής διαδρομής λειτουργούν καλύτερα. Κάθε έδαφος θυμίζει ασφάλτινο δρόμο για το Hummer λοιπόν ενώ εντυπωσιακές είναι και οι αναρριχητικές δυνατότητες του οχήματος χάρη στις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής οι οποίες φτάνουν τις 41,7, 26,6 και 38,1 μοίρες με την προαιρετική πνευματική ανάρτηση που διέθετε το όχημα της δοκιμής.